Ga naar inhoud
Vespaforum.be

nog steeds niet op de baan met mijn pk 125 s


doubleV

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen hebben kunnen volgen ben ik de laatste weken bezig geweest mijn PK 125 S in orde te zetten... deze rijdt ondertussen al gelijk nieuw!

ondertussen zit ik al een maand te wachten tot ik op de baan kan.

Ik wacht al 15 dagen op een gelijkvormigheidsvignet van de federale overheidsdienst voor mobiliteit en vervoer!

in een telefonisch contact dat ik had, voor ik de documenten (digitaal) doorstuurde, werd mij verzekerd dat ik dat vignet BINNEN de 8 dagen zou hebben.

Ik dacht: dat zeggen ze gewoon omdat er al is een weekend en een feestdag kan tussen zitten, maar ik heb da binnen de week.

maandag de 6e dus doorgestuurd en vandaag nog niets.

Nadat ik vorige week al alle interne nummers had afgebeld en niemand opnam, belde ik vandaag en net toen ik weer wou afleggen, nam er iemand op! Zeer tegen haar goesting (ik had ze waarschijnlijk wakker gebeld uit haar siesta) is ze het gaan opzoeken en blijkt dat mijn dossier nog niet is behandeld!

ik had nu net even al mijn vooroordelen en de clichés ivm de ambtenaren opzij gezet en dacht het via de federele overheidsdienst te doen... als ik het via Piaggio in italie had gedaan had ik het misschien al lang gehad!

reken dus in vakantieperiode zeker niet op de overheidsdiensten!!

En dan moet ik nog eens naar het DIV ook, ik moet zeggen ik sta al te popelen!

Sorry voor de denigrerende houding tov de ambtenaren..

maar kan er iemand mijn frustratie begrijpen, ik wil op de baan met mijn VESP!!!

Frederik

hieronder alvast een paar fototjes van mijn poepie...

dsc00328-47kcr1iau.jpg

met mijn super tweetakt meng bidon op de achtergrond :-)

dsc00329-1ikacrqh.jpg

langs voor

dsc00334-47kcrlaln.jpg

dankzij patrick - vespaboy 007 komt hier vanachter nog een mooi setje originele pinkerkapjes op!

dsc00336-1ikaddwx.jpg

van op zij, in een later stadium nog de billekes herspuiten

Link naar reactie

mooi mooi, maar zo'n automatique is eerder een museumstuk dan een betrouwbare scooter. Ik wil je niet bang maken hoor, maar als er aan die motor iets stuk gaat, heb je de grootste problemen om daar reserveonderdelen voor te vinden.

Maar blijft leuk hoor.

Link naar reactie

Prachtige Vespa, echt een zeldzaam juweeltje. Waar heb je die Vespa gekocht? Was jij de invoerder? Zoniet opgelet! Ik had ook de validatieprocedure doorlopen en de DIV had het vignet naar de vorige eigenaar gestuurd (diegene die hem had ingevoerd) zelf terwijl ik daar een brief had bijgevoegd om te stipuleren dat ik de inschrijving ging doen. Toch die interne nummers blijven bellen, laten bellen tot wanneer de verbinding wegvalt (+/-3min.). Dan opnieuw proberen. Is mij uiteindelijk ook zo gelukt.

Grtz...Mike.

Link naar reactie

@ the sarge: idd, ze vragen meteen woekerprijzen en hij heeft met mijn vespa gemeen dat als er kosten zijn aan de motor, dat ge meteen diep in de portemonee moet;-)

@fastpx: is een Vespa uit Italie (ravenna).. ik had er de originele papieren bij en daarop stond de vespa al 20jaar op naam van een italiaanse dame ingeschreven (cliché dat het een vrouwenmodel is is bewezen!:-)). heeft nu 18500km op de teller en ziet er uit alsof hij 20jaar onder een doek in een garage heeft gestaan.

Ik ben ook invoerder (is al ingeklaard bij de douane op mijn naam) het enige dat nog zou kunnen is dat ze het naar de originele eigenares in italie sturen ;-) heb wel is iets gehoord dat het DIV achteraf iets naar italie stuurt om die daar uit te schrijven omdat je anders blijft rijtaks betalen op de italiaanse plaat.

Link naar reactie
iemand van grimbergen met ne pk125s?

euh , ik rij ook met ene en ben ook van grimbergen...

mail maar ns en passeer er maar ns mee...

Van beigem zelfs, nog dichter!

had ooit al eens op je profiel gezien dat je van humbeek was, maar dacht dat ik dan in een ander topic ergens iets had gelezen dat je zopas verhuisd was..

Zal men 1e reglementaire ritje naar jou maken;-)

frederik

Link naar reactie
@doublev: zaterdag palmfuif humbeek... zal ne vespa-gerelateerde T-shirt aandoen, come and say HI and pay me a beer!

ik kan spijtig genoeg niet ( ik mis dus ook FATA MORGANA in grimbergen :-))

en vrijdag moet ik passen want ik heb nog tot maandag een gips aan mijn been.

ik heb wel 2 gratis kaarten voor zaterdag gekregen, als gij vanavond in grimbergen moest geraken kan je evt bij mij thuis komen zien en moogt ge die kaarten hebben ;-)

greetz

EDIT: en als ge uwen thsirt aandoet, kan da biertje ook wel geregeld worden

Link naar reactie

Het wonder is geschied...

vandaag, na welgeteld 21 dagen heeft mijn GVA mij bereikt!!

en neen, ik neem nog steeds mijn woorden t.o.v. die ambetenaren niet terug! ;-) ik wou al lang aan het rondrijden zijn.

dus 1 van deze snel naar het DIV voor de plaat.. en dan op de baan. Hopelijk 1 van deze ook eens naar Teddy KGB die had nog een band liggen, dan moet ik niet bestellen op SIP. Bleek dat ik 2 maanden geleden op 500m van Teddy KGB woonde!

klein problemeke:

Er zijn vanachter nog geen gaatjes geboord voor een nummerplaat… en ik krijg het niet over mijn hart om hier te gaan in boren…

Heeft iemand soms een idee hoe ik hier mijn nummerplaat reglementair kan op bevestigen zonder te veel gaten te maken..?

even nog eens fotoke voor verduidelijking:

dsc00334-47kcrlaln.jpg

greetz

frederik

Link naar reactie

Als ik het plak, wil ik het wel met iets dat er achteraf voor 100%, zonder schade aan de lak terug afkan met de jusite producten.

ik ga eens kijken wat die magneten kosten dat de garages gebruiken voor hun hun Z-nummerplaten en of dat voldoende houdt op ne vespa...

@josse: daar is geen plaats meer, ligt al een wapen om de vogel af te knallen die durft een drets te laten vallen op mijn vespa ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...