Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX 125 out of power!


Pili

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds kort heb ik met mijn PX 125 (annoo 1981) het volgende voor:

Namelijk wanneer ik schakel dat hij volledig zijn power verliest om een hogere snelheid te halen.

Na heel wat kuiswerk -> benzinetank (bezinksel, van het lang stilstaan) en de carburator die ook helemaal voorzien was van het bezinksel leek dit te helpen, tot ik na nog geen 5 minuten rijden alweer hetzelfde probleem voorhad.

Kan maximum maar 40 a 50 km/h halen?

Zijn er hier mensen die weet hebben van bovenstaand probleem? Tips zijn welkom...

Greetz,

Pili

Link naar reactie

lijkt me duidelijk. Hoe goed je ook je carbu uitkuist, er blijven altijd nog wat 'velletjes' etc ronhangen en die verstoppen opnieuw de kanaaltjes. Gewoon weer carbu/sproeiers uitkuisen. Na enkele schone benzinetanken zou dat voorgoed opgelost moeten zijn.

Als je koppelingsplaten versleten zijn, kun je dat duidelijk merken/horen. Je motor maakt dan toeren zodner dat je extra snelheid maakt.

Link naar reactie

Bougie, uitlaat, carbu...controleer alle basis-elementen eens. Voor de carbu bestaan er speciale produkten om in je benzine te mengen. Het beste is dat je de carbu eens in een ultrasoon-badje steekt. In de meeste schietclubs of ateliers hebben ze dat.

Mike.

Link naar reactie
lijkt me duidelijk. Hoe goed je ook je carbu uitkuist, er blijven altijd nog wat 'velletjes' etc ronhangen en die verstoppen opnieuw de kanaaltjes. Gewoon weer carbu/sproeiers uitkuisen. Na enkele schone benzinetanken zou dat voorgoed opgelost moeten zijn.

Als je koppelingsplaten versleten zijn, kun je dat duidelijk merken/horen. Je motor maakt dan toeren zodner dat je extra snelheid maakt.

Yep, ik geef je helemaal gelijk.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...