Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Import zonder papieren


Aanbevolen berichten

Voor ik me in een avontuur stort, permitteer ik me om jullie raad te vragen.Ik kan een scooter Lambi van Lambretta(API) 125cc of 150cc geïmporteerd uit India kopen, maar jullie raden het al, geen boordpapieren, enkel de aankoop factuur en de verzollung(dus BTW voldaan in Europa)vanuit Rotterdam.

Op het frame heb ik een nummer gevonden. Wat raden jullie aan, afblijven, of kan ik deze toch zonder al te veel moeite in het verkeer in België krijgen? Graag jullie ervaring.Reeds op voorhand bedankt mij hierbij te helpen.

Link naar reactie
de vraag is hoe kun je dat ding legaal in verkeer brengen.

...in praktijk: NIET

...in theorie: in indië de papieren gaan halen.

(Als ze daar al een stadhuis / soort D.I.V kennen...)

met de papieren dat je hebt kan je misschien wel al aantonen dat het op die factuur gaat over die scooter, maar ze moeten hier in belgie weten wie daar de vorige eigenaar was, en wat zijn nummerplaat was. en die papieren moet je orginineel kunnen voorleggen.

Zonder deze gegevens begint zelfs de douanier er niet aan. En die is nog maar de 1e schakel in het inschrijvinsproces

Link naar reactie
Voor ik me in een avontuur stort, permitteer ik me om jullie raad te vragen.Ik kan een scooter Lambi van Lambretta(API) 125cc of 150cc geïmporteerd uit India kopen, maar jullie raden het al, geen boordpapieren, enkel de aankoop factuur en de verzollung(dus BTW voldaan in Europa)vanuit Rotterdam.

Op het frame heb ik een nummer gevonden. Wat raden jullie aan, afblijven, of kan ik deze toch zonder al te veel moeite in het verkeer in België krijgen? Graag jullie ervaring.Reeds op voorhand bedankt mij hierbij te helpen.

als je deze scooter echt wilt kopen moet je aan de verkoper vragen alle geldige papieren te bezorgen, eventueel tegen betaling anders gewoon afblijven zou ik zeggen en naar een scooter zoeken met belgische papieren (gaat makkelijker)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...