Ga naar inhoud
Vespaforum.be

krijg mn Vespa 50N nemeer aan ne gang... :(


hotdog

Aanbevolen berichten

Beste allemaal..

Voor de duidelijkheid zal ik proberen even mijn probleem in enkele regels te schetsen:

de eerste ritjes met mn net zelf gerestaureerde wesp verliepen probleemloos... direct starten bij eerste of tweede kick; warm starten van bij de eerste kick; vandaag echter reed ik een 15km (nog steeds probleemloos), klein terrasje gedaan en dan op weg naar huis... een twee kilometer afgelegd en plots valt mijn vespaatje stil... Starten wou ze niet meer...

Eerste gedacht: de bougie vuil. Zuiver gemaakt, maar niets. Voorbereid op alles (zo dacht ik), had ik nieuwe bougie bij. Ook dit bleek niet te werken.

Tweede gedacht: geen bezine of slechte toevoer. Echter beide in orde.

Mn vespje verdergeduwd naar een nabijwonende kennis.

Derde gedacht: vuile carburator. Was een beetje vuil. Netjes gepoetst, terug geïnstalleerd. Starten nog steeds geen succes.

Vierde gedacht: terug naar de bougies.. blijken de 'oude' en de nieuwe niet te vonken...

Zou ik met twee kapotte bougies zitten dan? of kan het aan de bobijn liggen? zo ja, hoe kan ik deze bobijn meten opdat deze kapot zou zijn? de condensator op de ontstekingsplaat? hoe kan ik controleren als deze condensator nog naar behoren werkt?

Zijn er nog andere mogelijkheden (buiten bougie zelf en bobijn) waarom ik geen vonk zou krijgen of mijn motortje niet aan wil slaan?

Extra info: Motortje is volledig naar standaard gerestaureerd...

Zoekfunctie gebruikt, maar geen enkele topic die me een beetje wijzer kunnen maken...

Een volgende probleempje: alle lampjes waren nieuw en werkten bij mijn eerste rit, vandaag kwam ik er ook achter dat alle lampjes gesprongen waren. Iemand een idee hoe dit kan komen?

mvg en ik kijk uit naar enige antwoorden

wim

Link naar reactie

@JJP: dank voor snelle antwoord... op het haagse vespaforum heb ik ook niet echt de antwoorden gevonden die ik hoopte te vinden

Ik dacht ook dat het probleem van de vonk en de lampjes samen zouden kunnen hangen... maarja in electriciteit ben ik nu niet echt ne krak...

Ben ondertussen wel te weten gekomen dat de externe bobine niet te meten valt, als de motor stilstaat :) en aangezien ik m'n motor niet gestart krijg, kan ik niet meten eh :) (en dus ook niet weten...)

Heb ondertussen al een nieuwe bobine besteld, alsook condensator... hoop op die manier het mankement te verhelpen :)

@[PP]: ik herinner me geen cdi aan mn motortje te zijn tegengekomen, of is dit de 'geleerde' naam voor die condensator op de ontstekingsplaat?

Link naar reactie

Ik denk dat je met een nieuwe bobine al een heel eind bent! Soms gaan ze idioot snel kapot, ook al zijn ze gloednieuw.

Heb je ook nieuwe conctactpuntjes geplaats in je ontsteking? Zo niet, dan zou ik die ook vervangen!

En dan kan het ook nog zijn dat je ontsteking niet meer op tijd staat, dat ie na verschoven is na je ritje. Niet goed vast gezet?

Succes ermee!

Jeroen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...