Ga naar inhoud
Vespaforum.be

achterste pinkers PK 125 S automatica


doubleV

Aanbevolen berichten

beste vespista

Ik heb aan mijn achterste pinkers wat werk. de linkse pinker moet ik in het geheel opnieuw bestellen (houder voor de vijs is afgeknakt, zie blauwe cirkel op foto) en voor de rechtste moet ik zowieso een nieuw glasje bestellen.

De volledige lampenset, specifiek voor een vespa PK 125 S automatica is bij SIP scootershop niet meer te bestellen alsook de glaasjes.

ik vind wel deze

pinkerwit.jpg

(artikel nummer 57036200 op SIP scootershop)

Maar deze zijn volgens de beschrijving niet voor mijn PK 125 S automatica. en voor zover ik met het oog kan zien, moeten die van mij iets smaller, meer gebogen en aan 1 zijkant dieper zijn dan de andere.

weet iemand of deze toch wel passen?? of er eventueel volledige pinkersets van een ander type op mijn PK 125 S passen? (bijvoorbeeld artikel nummer 57824000 )

alvast bedankt voor iemand die verlichting kan brengen!!

hieronder alvast een visuele bekrachtiging van het probleem :-)

Frederik

pinkerlinks.gifpinkers.gif

Link naar reactie

Ik heb op het net al wat rondgezocht, maar ben nog steeds niets wijzer geworden.

op volgende advertentie zie je bijvoorbeeld een foto waarbij de pinkers hoger zitten. het gaat om een PK 50

http://www.kapaza.be/Brommers_en_scoote ... nieuw.html

Hier de foto

PK50frame.jpg

op mijn frame is ongeveer hetzelfde gat als ik de pinkers eruithaal, nl een vierkant en 2 gaatjes voor een vijs in de uiterste hoeken, maar wel omgekeerd dan de mijne (zoals te zien in mijn foto's bovenaan)

Alleen kan ik niet zeggen of het vierkanter is dan bij mij en of het daar van onder bij mij vlakker is of meer/minder gebogen.

Ik weet dat het een moeilijk model is omdat er weinig van gemaakt zijn en de volgende modellen hun stukken vaak niet meer passen op dit model.

Misschien kan iemand die zelf meerdere modellen (gerestaureerd) heeft duidelijkheid brengen.

Link naar reactie

Blijkbaar zijn er qua pinkers 2 verschillende versies van de PK.(weer bijgeleerd vandaag)

1 met vierkante pinkers achteran en 1 met smallere. Ik zat dus met die laatste, waarvan de stukken schaarser zijn.

Dankzij patrick (die zelf het vierkantere model pinkers heeft) heb ik de stukken nu gevonden.

dus bij deze: case (topic) closed, en hele grote opluchting voor mij en veel dank aan patrick!

Link naar reactie
nogmaals, u hebt pinkers nodig van een pk XL

sorry

ik wou u antwoord zeker niet in vraag stellen, ik heb het gewoon niet grondig genoeg gecheckt en inderdaad ze komen overeen.

weet u eventueel uit ervaring of ze ook perfect passen op de body, want die van de XL zitten er dieper in.

Anyway ik ben heel opgelucht dat ik de originele heb en dat mijn vesp er nu nog steeds 100% origineel uitziet.

Link naar reactie

opgelet: bij de PK heb je redelijk wat verschillen. De PK S met kleine pinkers, De PK XL met verzonken grotere pinkers. De PK S aut. en ETS met grotere pinkers "op" het chassis en zijn niet = die van de XL. Tenslotte nog de Nederlandse chassis zoals de XL maar met achterpinkers van een PK S en voorste pinkers die half uit het chassis steken. Blijkbaar de 50XL aut. zoals die van René met pinkers van een PK S.

De pinkers die DoubleV nodig heeft zijn die van de ETS die momenteel niet meer verkrijgbaar zijn.

Succes, Mike.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...