Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuwe PX 150


Mette

Aanbevolen berichten

Beste Vespa rijders,

Heb sinds gisteren mijn PX 150, zwart met witte bandjes en een sito + eronder, ben helemaal gepakt door de vespa microbe,

Mijn vorige tweewieler was een Suzuki GSXR 600, dus ga van 120 pk naar +- 10 pk,

en moet zeggen dat ik er super veel plezier aan heb, heb mijn platen nog niet maar

de eerste 100 Km staan er reeds op,

Nu ben ik heel zorgzaam voor mijn vespa en zou eens willen weten of er gevoelige punten op de PX'en zitten, dingen die gemakkelijk stuk gaan?

Aangezien hier veel kenners zitten hoop ik als antwoord te krijgen dat ze oersterk zijn, maar twijfel er een beetje aan. (blijft italiaans he)

En over dat inrijden, kan dat nu zoveel kwaad als je die soms eens goed open trekt?

Kan toch beter wat vinnig ingereden worden anders krijg je zo een loome moto

Alvast bedankt,

groeten

Link naar reactie

Hey Mette,

allereerst welkom en proficiat met je vespa!!

Voor behoud van lijf en kleren is de belangerijkste raad die ik kan geven:

Pas je rijstijl aan, je rijdt nu niet meer met een Suzuki 600!

Voor de rest, veel plezier ermee!

PS Hoe kom je aan 100 km, zonder platen ;-)?

K

Link naar reactie

@mette: ik denk dat er hier veel moeten bekennen dat ze dit ook niet zouden kunnen laten, en dit heel bekend voorkomt voor velen ;-) nu nog even extra oppassen op de baan voor die mensen die hun voorrangen pakken op elken hoek en voorts veel plezier met de PX 150! Het is, afgaande op de beschrijving denk ik wel een sexy machien!

Ik vermoed dat de nieuwste generatie zeer robuust is (Italiaanse constructeurs kunnen niet blijven achterstaan, ondanks hun decennia-oude slechte imago) alleen voor het inrijden misschien nog wat raad van ervaren technici...

Link naar reactie

Ik was vrijdag naar kontich gereden, met nummer 38 in de hand gaat om 12 uur loket uur dicht voor middagpauze, en het was nummer 35 op dat moment, ikke al goed slecht gezind wacht braaf eindelijk mijn beurt en krijg ik idd mijn plaat niet mee omdat douane enkel in de voormiddag zit,

Weet iemand waarom hiervoor douane moet zijn?

Link naar reactie

Piaggio heeft geen invoerder in België en alle belgische vespa's komen via Nederland...dacht ik

Ik was vrijdag naar kontich gereden, met nummer 38 in de hand gaat om 12 uur loket uur dicht voor middagpauze, en het was nummer 35 op dat moment, ikke al goed slecht gezind wacht braaf eindelijk mijn beurt en krijg ik idd mijn plaat niet mee omdat douane enkel in de voormiddag zit,

Weet iemand waarom hiervoor douane moet zijn?

Link naar reactie

@Mette: Veel plezier met je nieuwe speelgoed! en succes bij DIV!

... nu nog even extra oppassen op de baan voor die mensen die hun voorrangen pakken op elken hoek en voorts veel plezier met de PX 150!

Sinds maart van dit jaar ben je zo goed als verplicht je voorrang van rechts te nemen, ook als je al stilstaat behoudt je het recht van rechts! Let hiermee op, dit is verandert.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Als uw PX 150 niet ingevoerd is, denk ik niet dat de douanier nog iets moet nakijken of zijn goedkeuring moet geven.

Denk dat dit enkel is bij ingevoerde (gebruikte) vespa's, om zeker te zijn dat diefstal en dergelijke kunnen uitgesloten worden.

Misschien zoals jelle vermeld, omwille van Piaggio Nederland... ik hoop althans dat ze je niet zomaar gewoon wandelen hebben gestuurd!!

Hoelang heb je daar uiteindelijk staan wachten? wat raad je aan? om te zien dat je daar als 1e bent, of om daar net voor sluiting toe te komen als iedereen daar al uren heeft staan wachten. Langs de andere kant, wees blij dat je niet naar brussel was gegaan, ik hoor altijd dat het daar nog chaotischer is.

greetzz

Link naar reactie

Ik was daar om 10 u s'morgens, nummerke 55 had ik eerst, toevallig kende ik daar iemand die ook stond te wachten en die heeft mij nummer 38 gegeven, was om half twee terug vertrokken zonder resultaat, echt een belachelijk systeem, en een autoplaat kun je op 1 dag hebben, inschrijven via computer

Maar goed hopelijk morgen is ze er bij

Als uw PX 150 niet ingevoerd is, denk ik niet dat de douanier nog iets moet nakijken of zijn goedkeuring moet geven.

Denk dat dit enkel is bij ingevoerde (gebruikte) vespa's, om zeker te zijn dat diefstal en dergelijke kunnen uitgesloten worden.

Misschien zoals jelle vermeld, omwille van Piaggio Nederland... ik hoop althans dat ze je niet zomaar gewoon wandelen hebben gestuurd!!

Hoelang heb je daar uiteindelijk staan wachten? wat raad je aan? om te zien dat je daar als 1e bent, of om daar net voor sluiting toe te komen als iedereen daar al uren heeft staan wachten. Langs de andere kant, wees blij dat je niet naar brussel was gegaan, ik hoor altijd dat het daar nog chaotischer is.

greetzz

Link naar reactie

Mijn 2 nrplaten heb ik gekregen via mijne verzekeringsmakelaar, die was daar voor mij omgeweest.

Voor ne vriend van mij ben ik daar om geweest.

Was daar toegekomen rond 8u15 en der stond toen al 3 man voor de deur.

Toen die om 9u open ging stond er al zo'n 50man!!!

Dus vroeg zijn is de boodschap zou ik zeggen.

Grtz michel

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ah Nick, iets gevonden dan??

Toch een PX? Vertel!!

Ja inderdaad, px125... Ik heb zwaar zitten twijfelen tussen een oud model en eentje van 2007 en ben uiteindelijk toch voor het laatste gegaan! Vooral omdat ik wil beginnen met een meer 'betrouwbare vespa' (in hoeverre een italiaans product betrouwbaar is) en je bij een nieuw model 2 jaar garantie krijgt natuurlijk.

Ik heb haar (of is het hem?) nog niet, mr ben er al volledig zot van! Met beetje geluk mag ik hem morgen meenemen van de shop! Dan waarschijnlijk 3 keer ongelooflijk hard op men bek gaan om vervolgens het eerste zalige ritje door antwerpen nr huis te maken!

Looking forward!

Link naar reactie

onder je zadels zit buiten je naftdop en tweetakt vatje nog een zwaarte ronde met daar onder de voeler voor je naftmeterke , dat durft in het begin wel eens los komen waardoor er langs daar naft durft te onsnappen . als je dit voorhebt kun je best even naar je vespadealer gaan om dit te laten vastzetten , anders krijg je van die mooie vettige plakken op je vespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...