Ga naar inhoud
Vespaforum.be

A-sociaal rijgedrag... nonde...


tigrotto

Aanbevolen berichten

net terug van mijn werk, rij komende van A12 Aartselaar, tunnel naar de ring uit, mooi in het midden van de rechterrijstrook, terwijl de linkerrijstrook leeg is bijna zo ver je kan kijken!!! komt daar ineens zo'n knalgeel baanmachien langs mij gescheerd tegen een enorme snelheid en wanneer ik claxonneer, krijg ik als reactie een middelvinger als antwoord!

da's nu toch echt agressief en a-sociaal rijgedrag 1e klasse, daar word ik chagerijnig van...

sorry, dit moest even van mijne lever!!! gelukkig is er niets ergs gebeurd!

zulke mensen maken motorrijders en scooteristen nog minder populair natuurlijk...

Link naar reactie

het wordt pas leuk als zo'n racemachine u rakelinks links voorbij raast wanneer ge in het midden op het rechter rijvak rijd en dan eens omkijkt om te zeggen ga van de baan. Ik had spijtig genoeg niet het geluk om aan het volgende licht mijn gedacht eens te zeggen. Zijn snelheid was van die aard dat dit onmogelijk was.

Link naar reactie

Men zegt dat een snelle auto een verlengstuk is van de penis. Alleen mannen met een te kleine penis zijn dus geneigd deze lichamelijke tekortkoming te overcompenseren met hun rijgedrag. Wanneer iemand met grote snelheid jou weet in te halen weet je in ieder geval wie de langste heeft van jullie tweeen. Je kunt de autobestuurder eraan herinneren dat hij een kleine heeft door eerst een vuist te maken en dan langzaam je duim en wijsvinger van elkaar afbewegen totdat de afstand tussen duim en wijsvinger ongeveer drie centimeter bedraagt. Als de autobestuurder in zijn spiegel kijkt zal het schaamrood naar zijn kaken stijgen.

Link naar reactie

ik moet toch toegeven dat als ik met mijn Ducati (met open carbondempers) rakelings langst zo'n kut-daxske scheur dat die van't verschieten bijna in de gracht vliegt ik daar toch wel een beetje plezier aan heb, uiteraard doe ik dit niet met opzet hé :-). Bij scooters is dit natuurlijk absoluut uit den boze !

en laat ons heel eerlijk zijn, verdraagzaamheid in het verkeer is dezer dagen niet meer bestaande en iedereen doet wel eens iets dat niet echt sympathiek te noemen is.

@ bolderik : die compensatie waar jij het over hebt gaat over de afmeting van de auto niet over het rijgedrag...

Link naar reactie

Als je in de auto met je venster open rijdt en dan laat een éénhersencellige met een lawaaierige moto je verschieten wens ik hem ook naast de verdoemenis.

Dan ben ik voor hem geen "heer in het verkeer" maar wel een beer

Dat zijn de geestesgestoorde Pipo's die het imago van de tweewielers naar de knoppen helpen

Rene

Link naar reactie

Ten eerste... omdat stamp vol vooroordelen zit... ok dit zal ik me niet zo aantrekken maar vergeet niet dat nog het altijd over mensen gaat... Want naast elk ongeval ( in dit geval dan positief zou moeten zijn ) die leest in de krant... Zit nog altijd 10 tallen mensen familie en vrienden die kapot zijn van hun verlies...

Link naar reactie

Hoe sneller die "heren" van 't straat geraken hoe beter, ofwel dmv intrekking van rijbewijs ofwel op een andere manier. Een goeie week geleden ben ik door zo iemand in volle stad (zone 30)voorbij gevlogen die persé wou bewijzen dat hij op die plaats 90km/u kon rijden. 20 meter verder moest hij plots uit alle macht remmen voor een wagen die zich wou parkeren, daarmee bijna een andere motorrijder omver maaiend die voorrang gaf aan de zich parkerende wagen(chapeau). In plaats van dan iets minder hard door te rijden vertrekt hij weer met slippende banden... Meestal heb ik iets van tja..., ik ben ook jong geweest maar zo'n kerels die het leven van anderen in gevaar brengen zie ik ook liever tegen een boom plakken dan op de weg rijden. Groetjes, nero.

Link naar reactie

En waarom niet? Sorry hoor, maar als ik sommige auto en motorrijders zie rijden heb ik daar geen greintje compassie mee. Ze brengen teveel andere mensen in gevaar door hun pubergedrag.

D.

Ach, vaak eindigt zo'n flitse puber uiteindelijk toch tegen een gevel of een boom (en hopelijk niet tegen een intelligenter wezen). Jij geraakt in elk geval thuis moet je denken ;)

Dodi

Je kan denken wat je wil... maar zon dingen zeg je niet, ook niet als grap...

Link naar reactie

Snel rechtdoor rijden kan iedereen. Ik rij op de autosnelweg ook wel 'ns aan hoge snelheid. Op gewone wegen hou ik me doorgaans vrij netjes aan de regels... ik mag er niet aan denken dat ik iemand een rolstoel in jaag.

Ik heb doorgaans enkel last met bepaalde 'duitse luxewagens'... eigenaars van deze wagens zien je zelfs niet eens rijden omdat ze denken dat voor hun 'Ãœberwagen' iedereen opzij gaat. Dit gezegd zijnde, rij veilig iedereen...

Link naar reactie
en wat als een vrouw zo rijdt? diepte ofwa? :-/

Over vrouwen heb ik zelden een mening, ik zou niet durven. Ze zijn natuurlijk van een ander ras wanneer het deze discussie aangaat. Ik heb nog nooit een vrouw als een ware idioot zien scheuren in een auto.

@vespista, je kunt jezelf als medeveroorzaker van deze discussie beschouwen ;+B

Het leven op de weg gaat niet alleen over wat vespisten meemaken. Ik hou het bij nader inzien toch maar bij overcompensatie door te hoge snelheid bij een te kleine p... Hahahaaa !

Link naar reactie
Ten eerste... omdat stamp vol vooroordelen zit... ok dit zal ik me niet zo aantrekken maar vergeet niet dat nog het altijd over mensen gaat... Want naast elk ongeval ( in dit geval dan positief zou moeten zijn ) die leest in de krant... Zit nog altijd 10 tallen mensen familie en vrienden die kapot zijn van hun verlies...

Dries, je hebt hierin natuurlijk gelijk. Op de fiets naar het werk neem ik mezelf voor nooooit te stoppen als er voor mijn ogen een auto met hoge snelheid op een boom knalt. Laat die idioot maar creperen. Totdat het werkelijk zover was. Als mens heb je geen keuze, je gaat er op af. Het leed wat je dan meemaakt is onbegrijpbaar. Dan heb ik het nog niet eens over wat de naasten van de slachtoffer(s) moeten doorstaan. Jammergenoeg hebben sommige mensen niet door waar ze mee bezig zijn. Verstand op nul kan inderdaad dodelijk zijn.

Link naar reactie

Ik rij sedert enkele jaren met een sportieve zware Duitse wagen en hou ik me redelijk aan de verkeersregels. Tijdens de 10 miljoen km die ik in mijn leven reed had ik enkele lichte ongevallen en werd maar een paar keer geverbaliseerd.

Ik vind dat je de chauffeurs van alle Duitse wagens niet over een kam mag scheren. Toch moet ik toegeven dat er ook snobs tussen zitten.

Ik stoor me aan jonge chauffeurs met kleine wagens die denken dat zij met 180 km een suppersnelle wagen hebben en je dringend met gierende banden nog eens moeten voorbij steken om als eerste voor het rood licht te staan, om bij groen enkele euro’s rubber op de baan moeten smeren.

Meestal zijn het jonge gasten die niet slecht rijden, maar sorry, agressief en op het kantje van het strafbare. Daarbij hebben zij weinig of geen manieren.

Is dat met gastjes op tweewielers ook niet zo?

Maar waar ik razend van word is langzaam ingehaald worden door een motorrijder die naast je op enkele meters afstand volle gas geeft enkel om je te laten verschieten.

Ik rij de laatste jaren eigenlijk meer met een scooter. En ik stel vast dat ik met de scooter meestal goed door rijd en tamelijk veel de maximum snelheid overschrijd. Op de scooter word ik wel geen ander mens maar mijn rijgedrag is toch lichtjes anders.

En waarom ?

Wellicht omdat veel chauffeurs niet beseffen dat je als stoere uitziende scooterrijder toch maar een zwakke weggebruiker bent.

Link naar reactie

ik denk dat er hier eens een paar mensen zelf eens met een echte moto moeten rijden en aan de lijve moeten ondervinden hoe sommige oude zakken die denken dat ze veilig rijden voor gevaarlijke situaties zorgen !

en als je zin hebt om traag te rijden moet ge dat doen maar belemmer de weg niet want daar krijg ik nu eens het sch... van ! Trouwens als je begint te zagen over het feit dat moto's veel lawaai maken moet je dat ook doen over het geknetter van 2T expansie pijpen

BTW dat van dat Daxke was maar een GRAPTJE, ik scheur alleen rakelings met volle gas voorbij eikeltjes die maar niet opzij willen gaan of tegen 110 op het linker rijvak tuffen...

Link naar reactie

Dries,

Ik zal je eens een verhaaltje vertellen. Zo'n 25 jaar geleden werden mijn ouders en ikzelf wakker door het lawaai van een keihard rijdende motorrijder. Nog geen paar seconden later gevolgd door een al even harde knal tegen onze gevel. Uiteraard hebben we alles gedaan wat mogelijk was, maar de motorrijder is overleden ter plaatse - en ik verzeker het je, het was echt geen prettig zicht.

Dus, ik heb het onder mijn neus meegemaakt dat er iemand tegen een gevel hing. Vandaar dat ik het echt niet meer zo begrepen heb op mensen die totaal onverantwoord rijden. Vaak schatten ze hun talenten net iets te hoog in, met

alle gevolgen vandien, voor hun, voor hun familie en voor omstaanders. Als ik dan nog es van die halve gekken (ik heb er geen andere woorden voor) bezig zie die tegen 100 per uur en meer door een stadscentrum vliegen in de waan van "ik ben goed, mij overkomt niks", tja, ze zoeken het zelf he.

Dodi

@ Bolderik... eindelijk toch wijze woorden...

@ dodi en co... wacht tot er ooit iemand van u familie of vriendenkring tegen die boom hangt...

Groeten dries

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...