Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Primavera 125


René

Aanbevolen berichten

Jo de manne

Ik ben aan een Primavera bezig. Het motortje loopt hoog in toeren op zonder gas te geven Raar maar waar als de motor hoog in toeren draait kun je hem/haar niet stilleggen Het contact afzetten of bougiekop aftrekken helpt niet, motor blijft janken De oliekeerring kant vliegwiel 19x32x7 heb ik al vervangen vermits de motor nog altijd niet te temmen is ben ik morgen van plan de motor volledig open te gooien en de keerring kant koppeling te vervangen.

Zou dat een 19x35x7 kunnen zijn?

René

Link naar reactie

Motor zou op zuivere benzine zonder olie gedraaid hebben. Nadat iemand een andere zuiger en cilinder heeft ingebouwd doet dit verschijnsel zich voor. De eerste oliekeerring was half gesmolten, de andere zal ook zo fris niet meer zijn denk ik.

De motor ligt al half open maar de krukas moet er nog uit. Ik had graag de afmeting van de oliekeering, dan kon ik ze morgenvroeg nog halen voor ik de garage in duik. Sidney bedankt voor de tip, ik zal er aan denken.

René

Link naar reactie

@Dominique bedankt,

Ik heb me gisteravond te pletter gezocht op Sip maar niks gevonden.

Nu kan ik proper en niet onder de vettigheid naar de oliekeerringwinkel.

@ Bart

Het Primaveratje is van een knap moksje uit Koksijde en niet van mij. Van haar wil ik wel een natte kus.

Ik zal straks papier en potlood meedoen naar de garage om het serienummer op te schrijven.

René

Link naar reactie
  • 2 weken later...

De Primavera van dat knap moksje, een verre vriendin van Frans, is bijna af. Alles wat verkeerd of slecht gemonteerd kon worden was slecht gemonteerd.

Vandaag nog wat aan de lichten werken want die branden ook niet zoals het hoort, en ik rij er mee naar dat moksje.

Zonder olie in de benzine rijden is niet alleen slecht voor de zuiger/cilinder maar ook voor de oliekeerringen, door de grote warmte waren ze beiden zwaar beschadigd. De motor sloeg op hol en was met geen middelen stil te leggen.

Olie aflaten hoefde niet was al opbruikt

René

Speciaal voor Schelke

Het nummer is VMB1M 8090370 die 8 kan ook een 9 zijn

Groeten uit zonnig Oostende (momenteel)

Link naar reactie

Bart,

Zo stonden eens een aantal leugens en halve waarheden in een roddelkrant over onze burgemeester. Toen ik hem daarover aansprak antwoordde hij

"Rene ik sta liever in de krant dan in de regen. En als ze niet meer over je schrijven is het gedaan'

Er komt een licht bewolking opzettn uit het Westen

Groeten René

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...