Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoe bijspuiting proper bijwerken


Il Postino

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vraagje: Na een accidentje moest ik de linkerbil van mijn Wespje bijwerken.

Het was lichte schade dus moest maar een klein stukje bijspuiten.

Nu heb ik wel zo van die "naden" overgehouden waar ik heb afgeplakt.

Niet overdreven zichtbaar maa wil het toch proper wegkrijgen.

Hoe doe ik dit het best? opschuren en polieren? Of iets anders?

iv polieren, met welke polierpasta/product?

Alvast bedankt he mannen/vrouwen

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

ik ben ook eens even aan het rondzien geweest rond materiaalkes om te polieren (met of zonder spot repair) en ik zie door de bomen het bos niet meer :

commandant 3/4/5/7

3M Perfect it, fast cut/finish/wax

Maguiar daar kan je blijkbaar zoveel verschillende pottekes in krijgen als je wil

...

eventueel in combinatie met nat schuren kan je daar blijkbaar wel leuke dingen mee doen maar echt budgetvriendelijk zijn die dingen niet, zeker niet als ge die wat in combinatie wil gebruiken - een potteke commandant valt met z'n 10 euro nog meer, 3M met z'n 20 euro al wa minder (direkt bussen van ne liter), en als de de hele reeks van MacGyver uhm Maguiar wil dan zijde nog meer kwijt me dunkt. Akkoord ge kunt er de rest van uw leven al uw Vespas mee polieren maar voor die eerste keer dat ene plekje ...

ervaringsdeskundigen die kunnen vergelijken ? of die gewoon keiharde fan zijn van één of andere polijstpasta?

Oppassen ook blijkbaar want er is soms verschil tussen handmatig polieren of machinaal met de schijf...

Link naar reactie

Hier een voorbeeld van een (eerste) retouche van kleine lakschade (vespa omgevallen in grind):

retouchelakwerk003ye9.jpg

retouchelakwerk001fm7.jpg

retouchelakwerk007hj9.jpg

Eerst bijgekleurd met een lakstift en nadien plaatselijk glad geschuurd met korrel 800-waterschuurpapier. Nadien de kleine oneffenheden weggewerkt met commandant 4 en gepolierd met commandant 7. Groetjes, nero.

Hou rekening dat je er geen blutsjes mee kan camoufleren

Link naar reactie
  • 1 maand later...

vlak schuren met de kleinste korrel die je kan vinden, nat als het kan (in mijn geval wet/dry 2000) maar dus kleiner dan de 280 die je in de DHZ-zaken kan vinden ;-) - nooit los met de hand, altijd iets in het papier rollen en nooit draaiende bewegingen maken ('t is reflex maar dat papier heeft de korrels netjes gelegd gekregen zodat je betere resultaten behaald door in één richting te schuren).

Commandant wordt inderdaad alom geprezen maar naar 't schijnt zou het risico op 'verbranden' van dit produkt uit de consumentenlijn wel groter zijn dan de professionele modellen (3M...) en dan met name als je machinaal poliert. Misschien gewoon iets voor in het achterhoofd als je commandant gebruikt.

Probeer zeker een paar keer op iets anders ;-) uwe velo of een grote speelgoedauto, binnekant van uw kofferke, benzinetank van de wesp...

Link naar reactie

heb't zelf ook eens aan de hand gehad met een auto die ik bijgespoten heb,

er was wat overspray weg gevlogen en je kreeg een dof effect.

Heb met een P3000 nat met een excentrisch schuurmachine opgeschuurd (lichtjes wel te verstaan) en dan bijgepolierd en het blonk als een spiegel...

Als je met de hand schuurt ga je gegarandeerd ringen krijgen.

Als je een corossier bij je in de buurt hebt zitten dan zou ik je aanraden om daar even binnen te springen.

Is 5 minuten werk en je hoeft de basismaterialen die toch wel vrij duur zijn niet zelf aan te kopen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...