Ga naar inhoud
Vespaforum.be

cosa koppeling in vnb 125


barry

Aanbevolen berichten

wat ik weet is, dat de opening in je carter achteraan niet groot genoeg zal zijn om de grotere koppeling te monteren, je zult wat materiaal moeten wegnemen boven aan de carterversteviging, of de cosa koppeling past op de krukas van een vnb weet ik niet, janneman

Link naar reactie

door er aan te werken heb ik al ontdekt dat een groot deel van de PX-onderdelen ook op een vnb passen, dus veronderstel ik dat de krukas van een vnb dezelfde maat heeft als die van een PX.

Of is dat teveel veronderstelt in 1 keer.

Ik zou die cosa-koppeling vooral willen steken omdat mijn vriendin er dan makkelijker mee kan rijden, die koppelingen zijn minder zwaar (dacht ik) en natuurlijk ook omdat de koppeling die er nu in zit kapot is.

Link naar reactie

hallo barry, krukas van een VNB en PX zijn niet hetzelfde, allezins niet aan de kant van de ontsteking, ik zou nieuwe koppelingsplaten en VEREN monteren, mits een goede afstelling zal je vriendin weinig last ondervinden, met het uitgespaarde geld doe je een restaurantje en je heb twee maal een tevreden vriendin, doen! janneman

ps: wat ook helpt is een px hendel monteren aan je stuur, niet origineel, maar je hefboom is groter en bijgevolg bedien je de koppeling net ietsje makkelijker

Link naar reactie

Barry, het is onder andere door dat een Cosa koppeling 4 platen ipv 3 heeft dat ze soepeler koppelt. Moest je toch besluiten het te proberen, hoewel Jeansprint zinnige heeft geschreven, kan je in het andere Cosa topic bovenaan een foto vinden van een PX125. Als dit enigzins overeenkomt met de vnb kan je daar zien wat je moet wegfrezen. Ook in het deksel moet je een stuk van de oliegoot wegfrezen of je krijgt de boel niet dicht. Je zal ook gelezen hebben wat voor rommel die Cosa koppeling kan zijn. Degene waar ik zoveel problemen mee had kwam van scootertech.at via een groothandel en dealer. Let op: ook sip en andere verkopen die scootertech handel. Ik denk dat scootertech die assembleert. Hou er dus rekening mee dat de kans groot is dat je een ander merk platen moet kopen. Je kan ze testen door een lange bout met 2 rondellen en moeren door de koppeling te steken. Aandraaien tot ze los komt te zitten, en als je dan een draai geeft aan het tandwiel moet de koppeling op zichzelf nog verschillende toeren soepel doordraaien. Doet ze dat niet en moet je elke keer zelf met een beetje moeite aan het tandwiel draaien, is het foute boel. Dan zijn de platen te dik. Ik vermoed dat er ergens ter wereld wel kwalitatieve en dus duurdere cosa koppelingen moeten te vinden zijn. Spendeer meteen meer dan 150 euro, dan heb je wss een goeie.

In elk geval succes maar overweeg toch ook eens het voorstel van Jeansprint.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Bedankt

Na al de miserie verhalen over cosa koppelingen ga ik toch voor een originele gaan denk ik. Renoretro heeft er nog liggen, dus dat is al in orde.

Vermoed dat een nieuwe koppeling sowieso wel wat lichter is dan een gebruikte.?.

Moet toch heel de koppeling in zijn geheel vervangen, want de korf van de oude is helemaal uitgesleten.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...