Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Olie aflaten / verversen


RoelRoel

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op onderstaande foto zie je de olieaflaatplug. Hier staat 'olio' op. Aangeduid met gele pijl.

De rode pijl verwijst naar een moer + bout die blijkbaar 'regelbaar' zijn. Als je goed kijkt zie je dat het boutje er niet helemaal is ingedraaid. Bij mij zat die moer+bout zelfs los (kon ze met de hand eruit draaien).

Nu vroeg ik me af waarom dit niet gewoon een bout is. Waarom dient die moer?

Thanks !

olieplug.jpg?imgmax=512

Link naar reactie

Hoe kan je dan controleren of die bout diep genoeg zit ?

Zou ik hem er helemaal indraaien?

Om hem in de huidige stand te kunnen vastzetten zou ik de moer moeten kunnen vastdraaien terwijl ik de bout tegenhoud maar daar krijg ik vanzjeleven geen sleutel op gezet zo ligt dat moertje verscholen...

Link naar reactie

je moet eerst proberen de moer zo ver mogelijk naar boven te krijgen op de bout

dan de bout er zo ver mogelijk in dan de moer terug naar beneden tot tegen het carter

wat het sleutel probleem betreft normaal zal het wel lukken met een raqiak (of hoe ge het schrijft) of anders een pijpsleutel

grtz sidvespa

Link naar reactie

Hallo Roel. Ik heb het even nagekeken bij mij en de situatie is net omgekeerd. Het boutje heeft een kleinere "kop" dan de contermoer (of hoe noem je dat in het mooi Antwerps?). Op die manier kan je de moer gemakkelijker vastschroeven tot tegen het carter. Zoals Sidney reeds zei: de bout zo diep mogelijk draaien (vast is vast, niet overdrijven in het vastzetten), en dan met de moer "conteren" tegen het carter, om lostrillen te voorkomen. Ik zou eens proberen om een moer te vinden met een grotere "kop", dat vergemakkelijkt het allemaal aanzienlijk.

Cheers,

Kurt

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...