RoelRoel Geplaatst: 11 juli 2007 Delen Geplaatst: 11 juli 2007 Hallo, Op onderstaande foto zie je de olieaflaatplug. Hier staat 'olio' op. Aangeduid met gele pijl. De rode pijl verwijst naar een moer + bout die blijkbaar 'regelbaar' zijn. Als je goed kijkt zie je dat het boutje er niet helemaal is ingedraaid. Bij mij zat die moer+bout zelfs los (kon ze met de hand eruit draaien). Nu vroeg ik me af waarom dit niet gewoon een bout is. Waarom dient die moer? Thanks ! Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 11 juli 2007 Delen Geplaatst: 11 juli 2007 Dat is een bout met een konische punt, die dient om het kickstartmechanisme te blokkeren. Hij past in een uitsparing in een ring die zorgt dat heel het binnenwerk niet meedraait als je kickt. Best laten zitten dus Grt, Kurt Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 11 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2007 Hoe kan je dan controleren of die bout diep genoeg zit ? Zou ik hem er helemaal indraaien? Om hem in de huidige stand te kunnen vastzetten zou ik de moer moeten kunnen vastdraaien terwijl ik de bout tegenhoud maar daar krijg ik vanzjeleven geen sleutel op gezet zo ligt dat moertje verscholen... Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 15 juli 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 juli 2007 Hmmm stilletjes op het forum... Is there anybody out there? Of is iedereen met verlof? Het mooie weer aan het zoeken... Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 15 juli 2007 Delen Geplaatst: 15 juli 2007 je moet eerst proberen de moer zo ver mogelijk naar boven te krijgen op de bout dan de bout er zo ver mogelijk in dan de moer terug naar beneden tot tegen het carter wat het sleutel probleem betreft normaal zal het wel lukken met een raqiak (of hoe ge het schrijft) of anders een pijpsleutel grtz sidvespa Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 15 juli 2007 Delen Geplaatst: 15 juli 2007 Hallo Roel. Ik heb het even nagekeken bij mij en de situatie is net omgekeerd. Het boutje heeft een kleinere "kop" dan de contermoer (of hoe noem je dat in het mooi Antwerps?). Op die manier kan je de moer gemakkelijker vastschroeven tot tegen het carter. Zoals Sidney reeds zei: de bout zo diep mogelijk draaien (vast is vast, niet overdrijven in het vastzetten), en dan met de moer "conteren" tegen het carter, om lostrillen te voorkomen. Ik zou eens proberen om een moer te vinden met een grotere "kop", dat vergemakkelijkt het allemaal aanzienlijk. Cheers, Kurt Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.