Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ZEER slecht begonnen


Chris

Aanbevolen berichten

Ik mocht deze week mijn PX 150 gaan afhalen...Helmpje meegenomen en in gedachten een beetje geoefend met de handschakeling, dat was immers 33 jaar geleden van met mijn eerste Flandria. Bleek mijn nieuwe PX een defect aan de koppeling te hebben en moest er een NIEUWE motor in...na 0 km!!!!!! Ik moest dus alweer enkele dagen wachten. En dan nu, met nieuwe motor: schakelen doet hij ZEER slecht. Als ik stilsta ga ik vooruit. Heb gisteren de kabel wat gespannen, maar nog niet geprobeerd. Koud starten is een ramp! Roken en stotteren dat het geen naam heeft. De eerste 500 m is het horten en stoten, daarna gaat het.Allez, ik heb een ECHTE Vespa dus... ...Mijn Harley uit 1971 doet het eigenlijk beter...Dat ze nog eens iets zeggen van een Harley! Maar het PXke rijdt wel leuk en ik ben op 25 minuten op mijn werk, dat scheelt een 1/2 uur met de tram.

Chris, nieuw hier, al lang op aarde.

Link naar reactie

Hoi Chris, welkom! Das een leuke, motor vervangen na 0 km! Maar ik neem aan dat het niet prettig is. Ik heb ook een Flandria gehad 32 jaar geleden. Dus is vermoed dat wij allebei binnenkort Abraham zullen tegenkomen. Vandaar dat een beetje info in je profiel gemakkelijk is en geapprecieerd wordt.

Een echte Vespa en een echte Harley! You're blessed, man! Nu kan je de gereedschapsrol voor beide gebruiken. :-D

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
Koud starten is een ramp! Roken en stotteren dat het geen naam heeft. De eerste 500 m is het horten en stoten, daarna gaat het.Allez, ik heb een ECHTE Vespa dus...

Gefeliciteerd, welkom bij de vespafamilie. Dat een px het de eerste meters na een koude start moeilijk heeft is normaal. Als het mogelijk is laat je hem iets langer draaien op een uitgetrokken choke voor je weg rijdt. Je merkt vanzelf wanneer de choke eraf kan.

Groeten,

Paul.

Link naar reactie
Koud starten is een ramp! Roken en stotteren dat het geen naam heeft. De eerste 500 m is het horten en stoten, daarna gaat het.Allez, ik heb een ECHTE Vespa dus...

Gefeliciteerd, welkom bij de vespafamilie. Dat een px het de eerste meters na een koude start moeilijk heeft is normaal. Als het mogelijk is laat je hem iets langer draaien op een uitgetrokken choke voor je weg rijdt. Je merkt vanzelf wanneer de choke eraf kan.

Groeten,

Paul.

Paul,

Bedankt. Heb het vandaag net geprobeerd, en het gaat eigenlijk vrij goed. Choke, starten en een beetje opwarmen (10') en doorrijden. Na een minuutje de choke eraf. We gaan er voor.

Chris

Link naar reactie
Ge had maar voor ne GTS moeten kiezen : starten en rijden.

Nu heb je een "karakterfiets"

Een PX moet je leren waarderen...

Toch begonnen met een slecht karakter dan, maar het zal wel beteren zeker.

Link naar reactie
De PX is als een vrouw, als je haar begrijpt kun je er alles mee. Dit heeft even tijd nodig.

Dat zal dan geen probleem zijn met één vrouw en 5 dochters. Eentje kan er nog net bij. Chris.

Link naar reactie

@Bolderik: Man, als jij vrouwen begrijpt, dan ben je op deze aarde een uniek specimen van het mannelijke geslacht. Ongetwijfeld, na deze waarlijke openbaring, gaan er op dit forum nu rijen en rijen vrouwen staan wachten om een afspraakje met jou! Of mannen! :-D

Of is het nu door deze veronderstelling duidelijk dat ik vrouwen niet begrijp ?!?

Schrijf mij in zo gauw je cursussen gaat geven, dit is absoluut braakliggend terrein! Heb je al een manager? ;-)

@Chris: Respect man!!! ;-))

Groeten,

Peter.

Link naar reactie
@Bolderik: Man, als jij vrouwen begrijpt, dan ben je op deze aarde een uniek specimen van het mannelijke geslacht. Ongetwijfeld, na deze waarlijke openbaring, gaan er op dit forum nu rijen en rijen vrouwen staan wachten om een afspraakje met jou! Of mannen! :-D

Of is het nu door deze veronderstelling duidelijk dat ik vrouwen niet begrijp ?!?

Schrijf mij in zo gauw je cursussen gaat geven, dit is absoluut braakliggend terrein! Heb je al een manager? ;-)

.

Foxke, het beste wat je af en toe kunt doen met een overbevolking aan vrouwen thuis is regelmatig vluchten, geloof me. Bij voorkeur op de vespa. Weg van thuis met een ritje op de PX. Soms begrijp ik meer van de PX dan van de vrouw. In zekere zin verschillen zij niets van elkaar, vrouwen en de PX. Ze zien er mooi uit, weten dat we niet zonder hun kunnen, zijn gevoelig voor verkeerde aanpak, kosten altijd geld, doen hun eigen zin, zijn wel eens bezopen, vallen onderuit, roken (eugh!), kuchen, maken lawaai, staan weleens heet, makkelijk te berijden, weten zelf de weg niet, zijn altijd nog in te ruilen, lekken soms, hebben alle kleuren, vandaag rood, morgen bruin, overmorgen grijs, oud en gebrekkig, hier en daar een lidteken, op elk gewricht speling... ...bella mi amore !

Link naar reactie
Mijn PX ke, 160 km lekt olie...Nu overtreft hij mijnen Harley... .

Hi Chris, een PX begint al vroeg zijn territorium af te bakenen. De hond van mijn buurman plast ook overal rond.

@Peter

Hopelijk heeft Chris ook de sleutels bij de Harly verkocht want daarmee kan hij alleen de metrische bouten en moeren van Vespa naar de knoppen helpen.

René

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...