Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Te laag hangende tak, exit PK50xl


Dodi

Aanbevolen berichten

Mijn vriendin is vanmiddag zwaar gecrashed met haar PK50. Ze is er nog redelijk

goed van afgekomen (blauw en wat naadjes gekregen op de spoed), maar jongens zeg, een tak van 5cm dik op 1m20 hoog boven de baan net na een bocht.

Ze nam per ongeluk het voetpad (dat in het verlengde lag van het fietspad op een splitsing, had geen tijd meer om te reageren (naar links kon niet, daar stond een knaap van een boom en rechts een hoge berm) - behalve heel laag bukken - en is zo onderuit gegleden. Ben gaan kijken naar de plaats, inderdaad vrij verwarrende verkeerssituatie daar. Iedereen zou zich kunnen vergissen, en die tak was levensgevaarlijk. Ondertussen heeft de brandweer hem afgezaagd.

Schade aan de PK50 is niet min. Was mooi in orde gezet, maar nu is de rechterbil volledig geschaafd en gedeukt, voettrede gebogen, beenschild wat geplooid en bovenste deel van stuur met km teller om zeep.

Onderdelen welkom dus - vooral bil en stuurkap :). Onderdelen voor vriendin niet nodig.

D.

Link naar reactie

Blij dat je vriendin er relatief goed vanaf is gekomen! Wens ze beterschap en snel weer de baan op!

Ik zou eens kijken en luisteren of je niet ergens een verzekering kan aanspreken.

Provincie, gemeente, stad? Zij zijn tenslotte verantwoordelijk voor die dingen. Brandweer kan getuigen. We betalen genoeg belasting om te mogen eisen dat zulke dingen niet voorkomen, en een tak van 5 cm is niet iets van gisteren.

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Dag Peter,

Inderdaad. Politie en brandweer zijn er bijgeweest en hebben foto's genomen. Er was ook een motorrijder die het zien gebeuren heeft en die een verklaring heeft afgelegd.

We gaan idd proberen de verzekering van de stad Gent te laten betalen. Politie was ook meegaand om te verklaren dat de aanduiding "fietspad" te laat aangeduid stond op de weg.

D.

Link naar reactie

het belangrijkste is dat je vriendin er goed vanaf gekomen is.

Wat betreft de kosten kan je de stad (gemeente) voor de rechter dagen en in gebreke stellen.

een tijdje geleden is zo de burgemeester van een gemeente in beschuldiging gesteld omdat er geen verkeerstekens stonden op en kruispunt waar een dodelijk ongeval gebeurd is.

Link naar reactie

@bolderik

Mercikes

@Geert

We gaan es zien wat de verzekering zegt erover. k Heb idd het idee dat de stad

dit nooit zal kunnen winnen, misschien dat ze rap over de brug komen. Laat ons

hopen.

Link naar reactie

Verzorg je vriendin maar goed! Zoiets is altijd dikke sh*t!

En hopelijk betaalt stad Gent maar ik vrees dat je hiervoor veel geduld en geluk, zal moeten hebben zoals bij veel hier in ons Belgenlandje!

Link naar reactie

Hierbij de tak die ze moest ontwijken, net foto's ontvangen van motorrijder die getuige was. Dit is dus boven het voetpad, maar het is na een splitsing in een bocht waardoor ze helaas geen tijd meer had om nog proberen van voetpad (waar ze op geraakte) op fietspad te raken (lag ook een stuk hoger).

Bijkomende gevolg: voorlopig wil ze niet rijden met de zo goed als nieuwe primavera die ik voor haar kocht. Haar PK50 was erg mooi gerestaureerd, en dat wil ze niet meer. Dus als iemand ergens een 125cc of hoger staan heeft in technisch goede staat, maar esthetisch minder, k denk dat ze het zou overwegen. Reageer dan maar via email zou ik zeggen.

tak.jpg

Dodi

Link naar reactie

Hi Dominique,

Die tak hangt inderdaad over het hele wandelpad, deze situatie is voor iemand op een motorvoertuig uiterst gevaarlijk.

Zo ben ik eens gevallen op een plaats waar ik ook niet mocht rijden. Ik heb ze niet gebeld maar omdat ik met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht werd kwam er politie aan te pas. Ze stelden een pv op omdat ik een verkeersteken negeerde.

Zo zie je maar.

René

Link naar reactie

Dag Rene,

t Is een beetje een verwarrende situatie op dit kruispuntje. Je komt van een fietspad (er is geen voetpad), je volgt de bocht mee naar rechts, en daar zie je dat je plots op het voetpad zit (het fietspad maakt een hoekje naar links om een boom heen en gaat dan parallel met het voetpad). Ga toch es naar daar terugrijden om te zien of je zittend op een scooter eigenlijk wel dat fietspad kan zien liggen. Als je dat niet kan zien, dan denk ik dat er een punt is dat we kunnen gebruiken. Indien wel, dan vrees ik dat we niet veel verhaal gaan hebben.

Dodi

Link naar reactie
Dag Rene,

t Is een beetje een verwarrende situatie op dit kruispuntje. Je komt van een fietspad (er is geen voetpad), je volgt de bocht mee naar rechts, en daar zie je dat je plots op het voetpad zit (het fietspad maakt een hoekje naar links om een boom heen en gaat dan parallel met het voetpad). Ga toch es naar daar terugrijden om te zien of je zittend op een scooter eigenlijk wel dat fietspad kan zien liggen. Als je dat niet kan zien, dan denk ik dat er een punt is dat we kunnen gebruiken. Indien wel, dan vrees ik dat we niet veel verhaal gaan hebben.

Dodi

Als je nu een fototoestel meeneemt, en vanop je vespa op rijders hoogte enkele foto's maakt, vanaf de bocht af heb je toch iets in je handen als bewijsvoering. Wie weet is het binnen een paar dagen een andere verkeerssituatie daar.

Link naar reactie

Haha ! De stad Gent heeft vandaag een nieuw bord gezet om het fietspad beter aan te duiden waar Martine haar ongeluk heeft gehad... Eigenlijk goed nieuws voor iedereen, maar vooral ook voor haar, want dat betekent eigenlijk impliciet niet meer of niet minder dat de stad Gent toegeeft dat er een probleem van signalisatie was. Nu zie ik het al meer zitten dat we toch een vergoeding zullen krijgen (Martine zit sinds gisteren in t gips aan haar hand voor 5 weken).

Dodi

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...