Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Ferrari 60 jaar


tigrotto

Aanbevolen berichten

http://foto.nieuwsblad.be/4941704282

toch ook een schoon Italiaans product...we hebben zelf Maranello bezocht en het parcours gezien waar op dat moment enkele Ferrari aan het testrijden waren, indrukwekkend!

Maserati vind ik trouwens ook niet mis, heb die al een paar keer gezien wanneer ze die in Wijnegem in de garage vlakbij het Wijnegem Shopping Center aan het leveren waren, prachtauto's

http://www.maserati.com/jsp/introSezion ... 632933@@@@

maar een Fiat 500 vind ik ook pure nostalgie, zelfs die nieuwe hebben 'iets'

http://www.vroom.be/nl/autonieuws/auton ... to&id=3591

Link naar reactie

Wij hebben vorig jaar de Maserati Factory Tour gedaan in Modena. Onwaarschijnlijk geweldig prachtig! Ik ben sowieso meer een Maserati dan een Ferrari fan. Als ik ooit de centen heb ruil ik m'n wagen in voor Quattroporte!!! Iedereen z'n droom, hé.

Maar goed, Proficiat Ferrari! Hebben trouwens Maserati overgenomen en die zitten nu in de oude Ferrari fabrieken. Ze wilden waarschijnlijk ook een klasse merk in hun portefeuille. :-D

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Heb ooit eens een rondleiding gekregen in de Lamborghini-fabriek toen ze net waren begonnen met de productie van de Gallardo... Schitterend! Ze maken daar echt alles! de motorblokken, het chassis, het koetswerk en zelfs het interieur (ze hebben een hangar die vol hangt met alle soorten leer en in alle mogelijke kleuren, zelfs gifgroen!)

En het strafste van al is dat Lamborghini geen testcircuit heeft en dus hun net afgewerkte auto's testen op de wegen in de buurt van Sant'Agatha! Ze hebben de flikken daar een Gallardo in politie-uitvoering gegeven opdat die een oogje zouden dichtknijpen... Only in Italy!

Lamborghini_Gallardo_Italian_Police.jpg

Link naar reactie

Maserati is geen partij voor ferrari.

Zelf hebben we een 3200GT en ik denk dat die op geen enkel vlak kan evenaarden aan eender welke Ferrari van nu.

Logisch, want de motor inhoud is bijna het dubbel, ze wegen minder en kosten bijna 3 keer zo veel.

PS: ze hebben nu ook een verjaardags modelletje gemaakt op basis van de 612 scaglietti, de 612 sessanta

of droogweg de 612 zestig

http://www.omniauto.it/magazine/3197/fe ... 2-sessanta

Link naar reactie

@An: Had je verleden weekend naar Spa moeten gaan voor de Ferrari days.

Hier nog enkele foto's uit de "oude doos". (letterlijk)

Eentje getrokken tijdens Coys Historic vanuit de Mog. De enige compromisloze supercar ooit gemaakt : Mclaren F1

coyshistoric199951mu7.jpg

En eentje aan ons hotel waar ook de halve "Back to the future" club logeerde, zo'n 15 Deloreans.

coyshistoric199961uh7.jpg

Link naar reactie
Eentje getrokken tijdens Coys Historic vanuit de Mog. De enige compromisloze supercar ooit gemaakt : Mclaren F1

absoluut, de meest perfecte wagen ooit: onvoorstelbaar

geen wonder dat hij 2e hands soms verkocht wordt voor een prijs hoger dan de Bugatti Veyron

Deze Mclaren F1 is, als ik mij niet vergis, die van Ron Dennis, de CEO van Mclaren Group (formule 1...)

Link naar reactie

Porsche is niet snel vergeleken met de McLaren F1.

De carrera GT kan nog iets betekenen, maar de Mclaren heeft niet voor niets 15 jaar lang de nummer 1 geweest.

En nu zou je kunnen zeggen dat hij opgevolgd is door de bugatti veyron, en die zal zeker opnieuw 15 jaar lang de nummer 1 blijven. Hoe betrouwbaar zijn die auto's... wel dat moet dan toch nog goed meevallen, want na 15 jaar rijden ze nog altijd zonder problemen.

Ik lul uit mijn nek? En het verschil tussen porsche en bugatti is verwaarloosbaar? Kijk hier dan even:

http://www.petrolhead.nl/2007/06/video_ ... ercars.php

Link naar reactie
Porsche is het Golfke van de sportwagens...

Best mogelijk, en er rijden inderdaad veel boeren met een Porsche, maar ik verkies toch de GT3 RS uit het filmpje (buiten de Aston dan, maar dat is een auto buiten categorie qua elegantie en klasse). De Bugatti mag dan de aggressiefste, snelste en wendbaarste auto van allemaal zijn, hij is ook de lelijkste en meest kitscherige. Let op, ik heb doorgaans lak aan Duitse wagens, met Mercedes op kop, maar het moet gezegd dat Porsche met de GT een uiterst competitieve auto heeft gemaakt, die er niet uitziet als een opgetutte hoer (pardon my french) met overdaad aan carbon en chroom.

Grt,

Kurt

Link naar reactie

en toch is de GT helemaal van carbon :)

Een van de knapste auto's vind ik nog altijd de Alfa Romeo 8C(ilinders)

Helaas meer een show auto dan rij machiene.

61161195319_alfa.jpg

Verder... Aston Martin DB(RS)9, Ferrari 599 GTB Fiorano, TVR Sagaris, ...

Een mens mag al eens dromen...

Link naar reactie

dat filmpje van costes, de DB9 blinkt uit in klasse, de veyron in absurditeit, de porsche in perfectie en de gallardo superleggera in geluid, wát een geluid...

en de audi, die's de mooiste, de meest revolutionaire qua uitzicht vind ik

Ferrari sprak mij vroeger niet echt aan, het leken mij auto's voor macho's (er zijn sowieso wel nog macho's die er mee rijden, maar evenveel met porsche of lamborghini), maar sinds enkele jaren lees ik regelmatig engelse magazines en zo ontdek he hoe belangrijk ferrari wel is voor de race-historie, en sindsdien krijg ik er wel meer en meer ontzag voor. Behalve als't een ferrari is met chromé velgen onder, dan is't duidelijk dat het enkel is om uit te pakken

En idd, porsche is niet te vergelijken met een Mclaren F1, zelfs niet de GT vind ik

Link naar reactie

Voor de miura liefhebbers !!!:

http://www.jaylenosgarage.com/video/ind ... dID=109653 (eerst even reclame van één van de sponsors - dan filmpje met in de hoofdrol de Miura)

jay leno heeft één van de grootste privéverzamenlingen exclusieve wagens. Via nbc.com kun je naar www.jaylenosgarage.com doorklikken en vervolgens genieten tientalle filmpjes waarbij jay leno telkens één wagen uit zijn collectie voorstelt of een proefritje maakt met één of andere aangeboden exclusieve wagen...dik ok !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...