Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VL1T koperen filter losmaken


RoelRoel

Aanbevolen berichten

Hallo. Weet er iemand hoe de koperen filter (zie foto) verwijderd kan worden ?

Er zat een spanring voor, die is al weg maar dat ding komt van geen kanten los.

Hij heeft al nachten in de benzine gelegen, ik heb er alle dagen kruipolie op gespoten maar hij verroert geen vin...

koperen%20filter.jpg?imgmax=512

Link naar reactie

Als je zeker weet dat alleen de spanring het filter op zijn plaats hield, moet je met een tang het filter er uit kunnen trekken. Desnoods met iets meer kracht. Koper is zacht, dus kijk uit voor beschadigingen. Waarschijnlijk zit het filter gewoon vastgeplakt.

Link naar reactie

he roel laat iets weten he want ik heb dat probleem ook zunne ,bij mij zat er zelfs geen clips meer in en ik krijg hem ook niet los

Link naar reactie

volgende week...

gezocht koperen ring aan filter naftkraan voor VL1

Als ik mij niet vergis is dit het deel waar het bezinkingsglaasje op komt. ik zie geen enkel nut waarom ge dit helemaal zou moeten demonteren. ge kunt u veel miserie besparen door het schoon te blazen en mooi zo te laten.

Link naar reactie

Hallo Roel,

niet aan het koperen buisje wrikken! Het filtertje schuift over het buisje en kan je met een punttang eraf schuiven. Ik heb een fotootje bijgevoegd hoe het gedemonteerd uitziet. Ik heb het filtertje daarna met een beetje cleaner schoongemaakt en terug gemonteerd. Het is blijkbaar dan toch gemaakt om periodiek te onderhouden.

Het is wel een benzinekraantje van een Acma, maar ik vermoed dat dat hetzelfde is bij een Italiaan.

Groeten,

Kurt

acmafilter1ef5.th.jpg

Link naar reactie

Hallo Roel,

hier nog een foto van mijn vorige Acma. Lijkt inderdaad sterk op een VL1T. Ik denk dat de koplamp een andere vorm heeft en er zijn nog wat details: de voetstrips op de vloerplaat zijn verschillend, het achterlicht en het sierstukje op het voorste spatbord zijn ook niet hetzelfde. Het was een in licentie gebouwde Vespa, maar de Fransen hebben er hier en daar wat aan veranderd. Ik heb bij mijn vorige alles afgeschuurd en gelakt, maar bij deze ga ik voor de gemakkelijke weg en ga alles laten stralen. Ik laat niets poedercoaten, want ik heb al ondervonden dat dat niet zo sterk is. Wegens de hardheid van de poederlaklaag springen er makkelijker stukjes af, waar water kan indringen, met alle gevolgen vandien. Er zullen wel mensen zijn die daar geweldig goede ervaringen mee hebben, maar ik vertrouw het niet zo. Bij deze restauratie ga ik ook proberen om zoveel mogelijk het originele te benaderen, hoewel dat zonder loodhoudende grondverf en celluloselakken bij voorbaat al niet kan. Ik ga wel kiezen voor 70% glans en de Historic Match kleur van Max Meyer.

Dit was de vorige:

zijkantjo2.th.jpg

Dit zou de huidige moeten worden (met een beetje geduld en een hoop centjes):

presentation1bv6.th.jpg

Link naar reactie

heeft er iemand nog zo een clips (spanring) liggen om dat filtertje vast te zetten

bij mij zat er geen meer op

Link naar reactie

Hey Roufio,

ik denk dat je een alternatief kan vinden in de betere autozaak. Meet de diameter eens op en vraag naar een circlips voor een binnengat met die diameter. Moet wel te vinden zijn, denk ik. Ik heb zelf geen origineel meer liggen.

Grt,

Kurt

Link naar reactie

Kun je de diameter opgeven van de circlips, misschien heb ik er nog eentje liggen. Anders kan je altijd proberen er eentje te plooien in veerstaal van dezelfde diameter of in gewone staaldraad die je nadien uithard. Groetjes, nero.

Link naar reactie

vraagje voor The Sarge,kan jij mij de diameter van die circlips niet bezorgen ,want ik heb hier geen schuifmaat liggen thuis,dan kan ik dat aan nero laten weten

alvast bedankt

Link naar reactie

The Sarge bedankt he

Nero als je er een liggen hebt laat mij aub iets weten

Link naar reactie

De circlips die ik hier heb liggen hebben een diameter van 26mm. Het zijn er wel van het type met 2 oogjes. Normaal gezien zou dit moeten lukken. Het enige wat een probleem zou kunnen zijn is de dikte, die is zo'n 2mm. Kun jij de sleuf meten waar de circlips in moet? Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...