RoelRoel Geplaatst: 20 juni 2007 Delen Geplaatst: 20 juni 2007 Hallo. Weet er iemand hoe de koperen filter (zie foto) verwijderd kan worden ? Er zat een spanring voor, die is al weg maar dat ding komt van geen kanten los. Hij heeft al nachten in de benzine gelegen, ik heb er alle dagen kruipolie op gespoten maar hij verroert geen vin... Link naar reactie
vespaantje Geplaatst: 20 juni 2007 Delen Geplaatst: 20 juni 2007 alst een filltertje is van staal wol kan je meschien eens proberen de boel op te warmen, dan kan ie meschien lossen door dat de uitzeting van koper minder is. maar dit is wel een nood oplossing probeer eerst nog andere methoden. Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 juni 2007 Delen Geplaatst: 20 juni 2007 Als je hem echt niet los krijgt, een halfuurtje laten weken in wasbenzine en proper blazen met een compressor. Waarschijnlijk vliegt hij er dan vanzelf af en anders is hij zobizo proper. Groetjes, nero. Link naar reactie
bolderik Geplaatst: 20 juni 2007 Delen Geplaatst: 20 juni 2007 Als je zeker weet dat alleen de spanring het filter op zijn plaats hield, moet je met een tang het filter er uit kunnen trekken. Desnoods met iets meer kracht. Koper is zacht, dus kijk uit voor beschadigingen. Waarschijnlijk zit het filter gewoon vastgeplakt. Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 20 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2007 Ik heb al serieus getrokken met een tang dat zie je een beetje aan de vervorming van het gat. Hij lost niet. Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 juni 2007 Delen Geplaatst: 20 juni 2007 Zou het niet zo zijn dat het koperen buisje vast hangt en alleen het filtertje los komt? Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 20 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2007 Hmmm... dat dacht ik niet maar ik ben toch niet zeker. Dat ga ik morgens eens grondig bekijken... merci voor de tip Link naar reactie
roufio Geplaatst: 20 juni 2007 Delen Geplaatst: 20 juni 2007 he roel laat iets weten he want ik heb dat probleem ook zunne ,bij mij zat er zelfs geen clips meer in en ik krijg hem ook niet los Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 20 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2007 Ok. Wie hem eerst los heeft wint ! Link naar reactie
stino Geplaatst: 21 juni 2007 Delen Geplaatst: 21 juni 2007 volgende week... gezocht koperen ring aan filter naftkraan voor VL1 Als ik mij niet vergis is dit het deel waar het bezinkingsglaasje op komt. ik zie geen enkel nut waarom ge dit helemaal zou moeten demonteren. ge kunt u veel miserie besparen door het schoon te blazen en mooi zo te laten. Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 21 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2007 Ergens heb je gelijk maar er BLIJFT vuil uitkomen. Het zou gemakkelijk zijn als die filter eraf ging om dat grondig schoon te maken Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 21 juni 2007 Delen Geplaatst: 21 juni 2007 Hallo Roel, niet aan het koperen buisje wrikken! Het filtertje schuift over het buisje en kan je met een punttang eraf schuiven. Ik heb een fotootje bijgevoegd hoe het gedemonteerd uitziet. Ik heb het filtertje daarna met een beetje cleaner schoongemaakt en terug gemonteerd. Het is blijkbaar dan toch gemaakt om periodiek te onderhouden. Het is wel een benzinekraantje van een Acma, maar ik vermoed dat dat hetzelfde is bij een Italiaan. Groeten, Kurt Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 22 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Soms komt ze dan toch hé: de gouden bijdrage. Bedankt Kurt ! Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 22 juni 2007 Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Graag gedaan zenne. Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 22 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Zeg Kurt die scooter die bij uw profiel staat welke type is dat juist? Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 22 juni 2007 Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Dat is een Acma 1954, 125cc pure Franse cc's Die is ondertussen verkocht en nu ben ik aan een Acma 1952 bezig, maar dat gaat nog wel een tijdje duren eer die de garage uitbolt, vrees ik. Grt, Kurt Link naar reactie
RoelRoel Geplaatst: 22 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Heb je daar ook foto's van? Die van op je profiel lijkt op mijne VL1T van 55 Mooi hé zo'n fietsstuur. Hoe restaureer jij de velgen en de remtrommels? Stralen en lakken? Of poederlakken ? En met welke produkten werk je dan ? Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 22 juni 2007 Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Hallo Roel, hier nog een foto van mijn vorige Acma. Lijkt inderdaad sterk op een VL1T. Ik denk dat de koplamp een andere vorm heeft en er zijn nog wat details: de voetstrips op de vloerplaat zijn verschillend, het achterlicht en het sierstukje op het voorste spatbord zijn ook niet hetzelfde. Het was een in licentie gebouwde Vespa, maar de Fransen hebben er hier en daar wat aan veranderd. Ik heb bij mijn vorige alles afgeschuurd en gelakt, maar bij deze ga ik voor de gemakkelijke weg en ga alles laten stralen. Ik laat niets poedercoaten, want ik heb al ondervonden dat dat niet zo sterk is. Wegens de hardheid van de poederlaklaag springen er makkelijker stukjes af, waar water kan indringen, met alle gevolgen vandien. Er zullen wel mensen zijn die daar geweldig goede ervaringen mee hebben, maar ik vertrouw het niet zo. Bij deze restauratie ga ik ook proberen om zoveel mogelijk het originele te benaderen, hoewel dat zonder loodhoudende grondverf en celluloselakken bij voorbaat al niet kan. Ik ga wel kiezen voor 70% glans en de Historic Match kleur van Max Meyer. Dit was de vorige: Dit zou de huidige moeten worden (met een beetje geduld en een hoop centjes): Link naar reactie
roufio Geplaatst: 22 juni 2007 Delen Geplaatst: 22 juni 2007 heeft er iemand nog zo een clips (spanring) liggen om dat filtertje vast te zetten bij mij zat er geen meer op Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 22 juni 2007 Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Hey Roufio, ik denk dat je een alternatief kan vinden in de betere autozaak. Meet de diameter eens op en vraag naar een circlips voor een binnengat met die diameter. Moet wel te vinden zijn, denk ik. Ik heb zelf geen origineel meer liggen. Grt, Kurt Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 juni 2007 Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Kun je de diameter opgeven van de circlips, misschien heb ik er nog eentje liggen. Anders kan je altijd proberen er eentje te plooien in veerstaal van dezelfde diameter of in gewone staaldraad die je nadien uithard. Groetjes, nero. Link naar reactie
roufio Geplaatst: 22 juni 2007 Delen Geplaatst: 22 juni 2007 vraagje voor The Sarge,kan jij mij de diameter van die circlips niet bezorgen ,want ik heb hier geen schuifmaat liggen thuis,dan kan ik dat aan nero laten weten alvast bedankt Link naar reactie
The Sarge Geplaatst: 22 juni 2007 Delen Geplaatst: 22 juni 2007 Hallo Roufio, diameter van het gat is 22mm, de diameter van de "ontspannen" veer is 25mm. Grt, Kurt Link naar reactie
roufio Geplaatst: 23 juni 2007 Delen Geplaatst: 23 juni 2007 The Sarge bedankt he Nero als je er een liggen hebt laat mij aub iets weten Link naar reactie
nero Geplaatst: 23 juni 2007 Delen Geplaatst: 23 juni 2007 De circlips die ik hier heb liggen hebben een diameter van 26mm. Het zijn er wel van het type met 2 oogjes. Normaal gezien zou dit moeten lukken. Het enige wat een probleem zou kunnen zijn is de dikte, die is zo'n 2mm. Kun jij de sleuf meten waar de circlips in moet? Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.