Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VL1T Electrisch probleempje


RoelRoel

Aanbevolen berichten

Nog maar ene nu ik toch bezig ben ;-)

Op deze foto zie je een rode plastic 'dop' met electrische contactpunten op.

Er is een probleem denk ik want deze 'dop' zit los. Ik kan hem een stukje oplichten en de bedrading eronder komt dan voor een deel omhoog. Iemand een idee hoe dit te verhelpen ? Merci zulle !

Electr%20los.jpg?imgmax=576

Link naar reactie

Het stukje waar de draden van je vliegwiel(bobijnen)toekomen is vastgeschroefd in het carter. Bij jou is dat afgebroken. Dit kan niet direct kwaad maar bij restauratie kun je dit beter vervangen. Voor te demonteren alle draden voorzichtig losmaken en per paar bijeen houden zodat je ze op dezelfde manier weer kan vast maken. Normaal staan er boven op het stukje 3 nrs:1/2/3. Zo kan je nadien de draden bevestigen op dezelfde plaats. Zo'n stukje is nog courant verkrijgbaar in de meeste vespawinkels waar men aan restauratie doet. Als je de draden demonteert opletten dat je de isolatie niet schendt. Door de ouderdom kan die nogal gemakkelijk afbrokkelen. Succes, pieter.

Link naar reactie

heb nog zo'n nieuwe rubbers liggen en misschien ook nog zo'n bakelieten verdeler.

Gr nico

Link naar reactie

Dat gaat niet lukken Kurt. Mijne naftbak is binnen om te laten coaten met epoxyhars en dat moet naar 't schijnt 3 weken uitharden...

De motor moet ook nog afgesteld worden en Sven heeft pas binnen 2 weken tijd. Alee, binnen twee weken moet ik hem terugbellen. Wanneer hij tijd heeft weet ik eigenlijk niet...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...