Ga naar inhoud
Vespaforum.be

helm met vizier of zonder?


chroaz

Aanbevolen berichten

Voor de charme inderdaad zonder, maar er bestaan ook modelletjes waar je het vizier kan demonteren, misschien is dat de oplossing als je niet weet wat kiezen. En inderdaad, een vliegbeest wil je niet tegenkomen aan meer als 70 km/u...

Link naar reactie

Ik heb er mij één met groot vizier aangeschaft, geen gedoe, met brillen en dergelijke. Mijn gezicht en mond is afgeschermd

Ik heb er nog geen spijt van, als ik zie hoe hard sommige vliegen uiteenspatten op mijn vizier...

Link naar reactie

Ik rij bijna altijd zonder vizier, maar MET bril. Compleet niks is enkel goed voor gekken die graag een oog verliezen. Het vizier gaat enkel naar beneden wanneer ik stof (zand ed) of regen tegenkom. Daarbij kan ik zeggen dat het vizier op een Momo Fighter enkel maar de ogen beschermd, niet de mond... die moet je dus sowieso dicht houden ;o)

Link naar reactie

@Jurgen: volledig mee eens, de momo fighter is idd ogenbeschermend maar daar blijft het ook wel bij, en achter een volgeladen tractor is het handig dat je een vizier hebt om neer te klappen :)of je rijdt achter een auto die plots over een zandstrook gaat, dan kan je een vizier ook wel gebruiken...

Link naar reactie

Bovendien is het vizier van de Jethelm, zoals hiervoor al impliciet gemeld, opklapbaar.

Als je dus van de bakker naar de beenhouwer de straat oversteekt bij 30 °C kan je dat rustig met de wind in de neusgaten doen en zodra je - om welke reden dan ook - wat harder gaat rijden laat je het ding progressief zakken.

Ik heb alleen nog géén oplossing voor de zon. In principe mag je in België niet met een gekleurd vizier de baan op. Heeft er al iemand geprobeerd om bovenaan het vizier zo'n zonne-bandje te kleven tegen een laaghangend-verblindende-Laura ?

Als je zonder windscherm rijdt denk ik dat je er beter aan doet meteen een integraal-helm te nemen, tenzij je nooit het gashendel helemaal wil opendraaien. Je LX haalt ongetwijfeld méér dan 90Km/u en dan waait het eigenlijk te hard voor een Jethelm zodat het lawaai erg storend wordt.

Link naar reactie

@koala2: als je nog een oplossing zoekt tegen de zon, dan is de Schubert C2-helm de ideale oplossing, mijn ventje heeft die en is daar supergelukkig mee, dat ding heeft een ingebouwde zonnebril, die je ook nog naar beneden kunt schuiven als je het kinstuk naar boven hebt staan (is Jethelm), je moet er wel wa eurokes voor neertellen, zo'n dikke 400€ als ik me niet vergis, maar hij is wel zeer comfortabel en ge kunt het vizier bovendien naar voren klikken voor verluchting

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...