Ga naar inhoud
Vespaforum.be

trip met de Vespa


ticce

Aanbevolen berichten

Hello,

Ik zou samen met m'n broer een trip willen maken op LSD, euh met de Vespa's. We zouden zo'n drie a vier dagen willen cruisen door het Belgenland, maakt niet uit naar waar.

Maar heeft er iemand misschien iemand een route of een adres waar ik routes kan vinden? Het liefste zouden we enkel op rustige baantjes rijden, geen grote wegen van 10 km met als enig decor auto's die tegen negentig ons benen er bijn a af rijden,... En misschien niet onbelangrijk we rijden allebei met een 50 cc met normale snelheid. Te vertrekken vanuit Antwerpen. En voor een 50N en een PK50XL om de hoveel tijd zouden we dan een rustpauze houden?

Alvast bedankt en was het al maar juli.

Ciao, Ticce

Link naar reactie

Ik ben vroeger eens vanuit A'pen naar de zee gereden met mijn pk50xl, een camino en een peugeot mobylette, van dorp tot dorp via lokale wegen. Ongeveer 6 uur gereden met een lunchpauze in een resto langs de baan, zeker de moeite wetende dat we gekampeerd hebben op camping Dallas :)

Link naar reactie

Zeker niet vergeten Gent centrum aan te doen he: de Hel van Oost-Vlaanderen met haar middeleeuwse kasseien :). Kan er van meespreken - ga nog geregeld even t stad in met een pk50. Maar wel mooi om te bezoeken natuurlijk.

Vanuit Gent kan je via Merelbeke (Gaversesteenweg) door Melsen, zo naar Vurste,

Gavere, Dikkelvenne en je zit in het hart van de Vlaamse Ardennen - Zwalm, voor je het weet. Nagenoeg nooit drukke wegen.

Om van uit Antwerpen naar Gent te rijden zou ik proberen over Boom, Puurs, Dendermonde, Wetteren te gaan (of iets in die richting) - vermijd je de oude (drukke) baan tussen

Antwerpen en Gent.

Dodi

Link naar reactie

Via de autostrade simpel: afrit Lokeren, richting Dendermonde nemen en je passeert Zele ;). Alternatief: oude baan naar Beveren, Sint-Niklaas, Lokeren en dan idem richting Dendermonde. De A12 is ook een mogelijkheid: tot Breendonk, dan over Puurs en Sint-Amands naar Dendermonde en daar de baan naar Zele. Ik zou allicht deze laatste route kiezen, beetje vervelend tot Breendonk (je kan wel de centrum vakken vermijden door langs de zijbaan te rijden), maar vanaf dan gaat het rustig.

D.

Link naar reactie

Net terug uit Zele.

Samen met Denilson gisteren vanuit Antwerpen vertrokken.

Onze route: verlaat Antwerpen via Waaslandtunnel en dan op LO links nemen en de Schelde volgen via Burcht, Kruibeke, Bazel, Temse, Tielrode, Waasmunster ... heel mooie baantjes, vespavriendelijk (ook 50cc). Echt een aanrader!

afstand: ca 50 km, iets langer dan een uur over gedaan.

Je vindt allicht gelijkaardige baantjes die je over Gent tot aan de kust brengen!

nog veel rij- en stemplezier

Steven

Link naar reactie

Hey Steven

Is dat die route die ik heb gegeven aan Denis? Of hebben jullie andere baantjes genomen?

Volgende week ben ik iedere namiddag vrij, zou ook wel eens dat tourke gaan doen anders :) want mijn rodage zit er nog altijd niet op...

Grtjs, Kim.

Link naar reactie

Yo Stele, t was idd een zeer leuk tripje. Heb vanmiddag met Joerie nog een 80 tal kilometers bijgedaan, dus de teller staat nu op 600 km. Nog 400 te gaan, we zullen er morgen is werk van maken zie :)

Ja Kimmie, met het wespje komen werken hé, dan doe je veel kilometertjes :)

Heb nog wat nieuwe foto's van gisteren en van vandaag op de site gezet: www.vespapics.net

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...