Brett Geplaatst: 1 juni 2007 Delen Geplaatst: 1 juni 2007 Hallo, ik weet bij een collega 2 Vespa's staan (50cc) voor onderdelen. Ze moesten eigenlijk naar den "ijzermarchand", maar omdat ik interesse had, plots niet meer!!(centjes geroken zeker?) Nu zegt die gast dat hij de papieren heeft, een a klasse en een b klasse. Ik vraag me af of Vespa wel a klasse heeft bij z'n scooters?? Iemand enig idee?? Thanx Brett Link naar reactie
Simon Geplaatst: 1 juni 2007 Delen Geplaatst: 1 juni 2007 ik heb vandaag een lx50 met geel plakaatje(a klasse dus) zien staan je dealer kan normaalgezien je netgekocht brommer of scooter als een a klasse inschrijven, deze wordt dan normaalgezien begrensd ik denk dat er geen verschil is bij de meeste brommers of scooters, zeker niet bij Vespa's Link naar reactie
Brett Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2007 Das toch wreed, je zit met een begrenzing van 25km/h maar hebt wel 4 versnellingen!! Hoe kan dat goed aflopen. Ik heb een pk50xl van '87 en hij loopt origine 65km/h. Gewoon goed en met verstand gerodeerd wanneer nieuwe segmenten gestoken. Maar 25km/h lijkt me toch traag hoor. Link naar reactie
duciel Geplaatst: 1 juni 2007 Delen Geplaatst: 1 juni 2007 Mijne velo heeft 15 versnellingen, en die gaat meestal nieveel sneller dan 30 :-P Neen, begrenzen op 25km/u lijkt me ook zonde. Een beetje zinloos. Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 1 juni 2007 Delen Geplaatst: 1 juni 2007 Als je nu een uod 50cc model koopt is hij 8/10 motorisch niet meer origineel. Van origine loopt een V50 40 per uur en een pk50 45. Op de meeste stat een 50cc tuning cilinder en dan gaat hij +-65(DR,Malossi polini). Bij mij stak er bij aankoop een 102cc polini onder en nu nog kwestie van wat fun te maken met die jonny brommers. Een A klasse kan zeker die is dan wsl met een rondel in de uitlaat en een kleinere sproeier gelimiteerd. Greetz Link naar reactie
wijlen vespista Geplaatst: 1 juni 2007 Delen Geplaatst: 1 juni 2007 de klassieke, handgeschakelde vespa bestaat niet in klasse a... Link naar reactie
Brett Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2007 Hmm, dacht ik ook, ja. Enfin, kga da toch even tjekken, nog prijs afwachten. Papieren es goed bestuderen en dan aanschaffen die troep!!! Grtz Link naar reactie
Costes Geplaatst: 2 juni 2007 Delen Geplaatst: 2 juni 2007 Van origine loopt een V50 40 per uur en een pk50 45. Excuseer... Dat lijkt mij dan een zeer trage originele. Een V50 gaat al vlot 55km/u wanneer deze origineel staat. Op de papieren staat wel dat je de snelheid van 40 niet mag overschreiden. Dat wil niet zeggen dat ze ook maar 40 km/u halen. Even terzijde Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 2 juni 2007 Delen Geplaatst: 2 juni 2007 Als je over de originele opgaven en onderdelen van 1963-1969 spreekt is het 40-45 per uur. Een bananenpijpje wordt nu als sierobject gezien maar het is van oorsprong een tuning uitlaat die uitgevonden is door pinasco. Greetz Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 2 juni 2007 Delen Geplaatst: 2 juni 2007 een originele 50cc oldtimer gaat inderdaad sneller dan 40-45km/u, toen bestond die regelgeving immers nog niet. Een bananenpijpje zoals hierboven vermeld scheelt echt wel geen 10 a 15 km/u sneller als de rest van de motor standaard is. Het verschil tussen een goede originele uitlaat en een goedkoop uitlaatje genre polini scheelt hoogstens een beetje in optrekken. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.