Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Klasse a of b


Brett

Aanbevolen berichten

Hallo, ik weet bij een collega 2 Vespa's staan (50cc) voor onderdelen.

Ze moesten eigenlijk naar den "ijzermarchand", maar omdat ik interesse had, plots niet meer!!(centjes geroken zeker?)

Nu zegt die gast dat hij de papieren heeft, een a klasse en een b klasse.

Ik vraag me af of Vespa wel a klasse heeft bij z'n scooters??

Iemand enig idee??

Thanx Brett

Link naar reactie

ik heb vandaag een lx50 met geel plakaatje(a klasse dus) zien staan

je dealer kan normaalgezien je netgekocht brommer of scooter als een a klasse inschrijven, deze wordt dan normaalgezien begrensd

ik denk dat er geen verschil is bij de meeste brommers of scooters, zeker niet bij Vespa's

Link naar reactie

Das toch wreed, je zit met een begrenzing van 25km/h maar hebt wel 4 versnellingen!!

Hoe kan dat goed aflopen.

Ik heb een pk50xl van '87 en hij loopt origine 65km/h.

Gewoon goed en met verstand gerodeerd wanneer nieuwe segmenten gestoken.

Maar 25km/h lijkt me toch traag hoor.

Link naar reactie

Als je nu een uod 50cc model koopt is hij 8/10 motorisch niet meer origineel. Van origine loopt een V50 40 per uur en een pk50 45. Op de meeste stat een 50cc tuning cilinder en dan gaat hij +-65(DR,Malossi polini). Bij mij stak er bij aankoop een 102cc polini onder en nu nog kwestie van wat fun te maken met die jonny brommers.

Een A klasse kan zeker die is dan wsl met een rondel in de uitlaat en een kleinere sproeier gelimiteerd.

Greetz

Link naar reactie
Van origine loopt een V50 40 per uur en een pk50 45.

Excuseer...

Dat lijkt mij dan een zeer trage originele. Een V50 gaat al vlot 55km/u wanneer deze origineel staat.

Op de papieren staat wel dat je de snelheid van 40 niet mag overschreiden.

Dat wil niet zeggen dat ze ook maar 40 km/u halen.

Even terzijde

Link naar reactie

een originele 50cc oldtimer gaat inderdaad sneller dan 40-45km/u, toen bestond die regelgeving immers nog niet.

Een bananenpijpje zoals hierboven vermeld scheelt echt wel geen 10 a 15 km/u sneller als de rest van de motor standaard is. Het verschil tussen een goede originele uitlaat en een goedkoop uitlaatje genre polini scheelt hoogstens een beetje in optrekken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...