Ga naar inhoud
Vespaforum.be

zweefzadel of gewoon zadel ?


orlando

Aanbevolen berichten

In het kader van de renovatie van een GL 1960 heb ik de keuze tussen een zweefzadel + bijkomend zitje voor passagier, of een gewoon doorlopend zadel. Wat is het meest comfortabel ? Zweefzadel werd mij afgeraden wegens de vaste positie.Ben al wat ouder en niet zo licht (90 Kg droog aan de haak)en verander nogal eens van zit tijdens het rijden. Dan toch een doorlopend zadel ? Graag advies.

Link naar reactie

Je kan proberen een aluminium plaat van 3 à 5 mm te maken die gemonteerd word op de originele gaten in het frame met verzonken schroeven aan de bovenkant, en extra gaten heeft 5 cm naar achter om het zadel te monteren, maar dan met verzonken schroeven aan de onderkant. Zo zit je wat meer relaxed en ga je minder last hebben van je rug. Zweefzadels zijn door hun schitterende vering veel beter voor de rug omdat ze alle oneffenheden opvangen. Maar als je te groot bent zitten ze indeerdaad te dicht, dus moet je improviseren é...

Link naar reactie

ik heb een zweefzadel op m'n GL van 61 en ben daar zeer te vreden over. Het zadel is voorzien van een instelbare vering en vangt veel oneffenheden op.

De enige manier om te weten welk zadel voor jouw het meest comfort biedt, is beide beide zadels ne keer testen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...