Coolen Geplaatst: 29 mei 2007 Delen Geplaatst: 29 mei 2007 Beste vespa liefhebbers, 1,5 maand geleden heb ik in een dolle bui een vespa gekocht om lekker in de zomer samen met wat vrienden te kunnen toeren door Nederland. De motor heb ik een grote beurt gegeven waardoor hij weer als een zonnetje loopt. De buitenkant is nu aan de beurt! Hij ziet er nog mooi uit eigenlijk maar toch ben ik er niet tevreden over. Ik wil er een mooie speciale vespa van maken, de kleur zou ik graag tips over hebben ik zat te denken aan rood! Daarom ben ik vandaag begonnen met het demonteren van de Vespa, heb verwijdert de knipperlichtjes de voetmatten alle kappen kilometer teller alle elektra ligt los. De komende weken zal ik dagelijks verslag uitbrengen van hoe het met mijn Vespa gaat en zal dan ook regelmatig om jullie hulp vragen, ik hoop dat jullie mij dan enigzins kunnen ondersteunen in mijn werk. Gr Maarten Coolen Link naar reactie
Coolen Geplaatst: 30 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2007 Hieronder alvast wat foto's van mijn twee uurtjes sleutelen gisteren. Dan komt mijn eerste vraag. Hoe kan ik de tank van mijn vespa verwijderen. Ik heb alle bouten aan de bovenkant losgedraait nu zit ik alleen nog met de benzine kraan en de choke denk ik... Kan iemand mij hier meer oververtellen? Gr Maarten Coolen Link naar reactie
EriX Geplaatst: 30 mei 2007 Delen Geplaatst: 30 mei 2007 Kijk hier eens, misschien vind je daar iets terug... http://www.smallframes.com/ http://vespamaintenance.com http://www.scooterhelp.com/ Benzinekraan hangt vast aan naftbak met een pinnetje dat je er dus moet uithalen zodat de stang los komt (dit zit vlak tegen de naftbak). Choke is gewoon een kabeltje dat je moet losmaken. Je moet eens goed binnenin kijken (onder je zadel daar waar carbu zit), het is allemaal wel wat krap maar met smalle vingers (of speciale fijne tangetejes) en wat handigheid moet dit wel lukke hoor. WOW ik zie ineens de foto's. Dat is de vreemdste naftbak dat ik al ooit gezien heb op een pk50xl. Is dit origineel? Link naar reactie
Coolen Geplaatst: 30 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2007 Bedankt voor je snelle reactie, Ik ben nog een behoorlijke leek in dit gebeuren wat is de naftkap... En ik neem aan dat ik vanuit de zijkant onder mijn zadel moet dan? Gr Maarten Coolen Link naar reactie
EriX Geplaatst: 30 mei 2007 Delen Geplaatst: 30 mei 2007 euh ja want waar ik het over had was een naftbak waar je vooraan aan het zadel een opening hebt (waar je bakje zit voor gereedschap). Via daar kan je aan de carbu en dus ook aan de naftbak maar nu zie ik op jouw foto's dat dit helemaal niet zo is bij jouw. eerste keer dat ik zoiets zie eigenlijk... Link naar reactie
Coolen Geplaatst: 30 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2007 Idd erg vreemd ik heb ook het idee dat mijn vespa niet uit één geheel bestaa als je goed kijkt zie je halverwege de vespa overdwars recht onder het begin van het zadel. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 30 mei 2007 Delen Geplaatst: 30 mei 2007 Is dit een ingevoerde pk50xl? Ik heb zelf 7 jaar rondgereden op een pk50xl, heb er heel veel uit elkaar gehaald en herspoten maar dit heb ik dus nog nooit gezien. Iemand enig idee? Is dit een spaanse versie ofzo want die durven nogal eens van die specialekes te doen. Nu ben ik zelf zeer nieuwsgierig geworden na het zien van deze foto's. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 30 mei 2007 Delen Geplaatst: 30 mei 2007 @ Coolen Is dit een pk50xl automatica? Ik zie nl. bepaalde zaken (aandrijfriem) aan de motor die mij dit doen vermoeden (ben er eigenlijk quasi 100% zeker van). Zoja dan moet je maar eens een e-mail sturen naar vespaboy007, die kent redelijk veel van automatica's. Zijn e-mailadres kan je terugvinden in zijn profiel Link naar reactie
PK50 Geplaatst: 30 mei 2007 Delen Geplaatst: 30 mei 2007 Dit is idd een automatica, volgens mij kleeft die tank een beetje aan het frame doordat die rubber er tussen zit. Ik zou er eens goed aan trekken. Als je tank los is kan je je benzinedarm losmaken door het klemmetje open te draaien. Die naad die je ziet onder het begin van het zadel is perfect normaal. Op deze website vind je een reparatiehandleiding van de pk-automatica, wel in het Duits... http://home.versatel.nl/o.vanwilgenburg/ Veel succes ermee ! Dennis Link naar reactie
Coolen Geplaatst: 30 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 30 mei 2007 Het is inderdaad een automatica...! Ik zal het morgen eens gaan proberen! iemand nog tips voor het losmaken van je voorvork ivm met kogellagers..? Morgen weer een sleuteldagje sávonds nieuwe foto's online! Gr Maarten Coolen Link naar reactie
PK50 Geplaatst: 31 mei 2007 Delen Geplaatst: 31 mei 2007 Om je vork te demonteren: Eerst je stuur er af halen door de bout die horizontaal door je stuur steekt los te draaien en er volledig uit te halen. Daarna zie je 2 ringen steken met inkepingen in. Eerst de bovenste ring volledig los draaien (in principe met een special tool, maar met een hamer en doorslag of grote platte schroevendraaier lukt het ook wel). Het zelfde voor de onderste ring. Daarna beide lagers verwijderen (zit normaalgezien zo'n kooitje rond, dus die bolletjes kunnen er niet uit vallen). Nu kan je je vork er uit halen, beneden waar de vork in het frame rust zit nog een lager. Succes ! Dennis Link naar reactie
Coolen Geplaatst: 31 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2007 Bedankt allemaal voor jullie informatie...! Ik heb er zeker wat aangehad, mijn tank is er inmiddels uit.. Vervolgens hebben ik mijn achtervelg eraf gehaald en ben begonnen met het losmaken van het blok dit had behoorlijk wat voeten in de aarde... In de brandende zon op je rug liggend kracht zetten is geen pretje! Maargoed die is er ook weer uit ben nu al benieuwd hoe het terugzetten zal gaan... Morgen wil ik de rest verwijderen waaronder dus de voorkant voorvork enzo.. Hieronder de foto's van vandaag! Link naar reactie
Il Postino Geplaatst: 31 mei 2007 Delen Geplaatst: 31 mei 2007 Als ik jou was zou ik dringend op SIP scootershop gaan kijken, want daar is nog een lading reserve-onderdelen voor automatica's aangekomen. Waarom zou ik onderdelen kopen als er niets aan mankeert, vraag je je misschien af, wel om de eenvoudige reden dat er verder geen wisselstukken te vinden zijn voor dit type - buiten ook weer 2dehands. Verder is het een leuke vespa, rijdt goed genoeg maar de mijne heb ik om die reden weggedaan. Is ze kapot, dan zal zij voor een tijdje kapot zijn. Motor is anders, motorophanging ook (ihg dat je een gewone motor met vitesses wil monteren) carburator is anders... Maar ik vond haar (vespa) ook mooi en reed lekker! Veel succes en laat ons weten welke kleur je haar gaat geven. Ik heb mijn automatica ook helemaal in het nieuw gezet, uitgeblutst, noem maar op dus als je info wil dan vraag je maar. Link naar reactie
Coolen Geplaatst: 1 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 juni 2007 Bedankt voor de tip, ik zal er zeker eens naar gaan kijken! even over het uiterlijk! Ik wil de hoogglanszwart met verchroomde accenten zoals koplampringetje remhevels, kuiprand. en de velgen verchromen geheel! Of anders Rood met wit, Iemand anders nog suggesties? Gr Maarten Coolen Link naar reactie
Coolen Geplaatst: 2 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 juni 2007 Heb zojuist mijn frame en onderdelen weggebracht naar de spuiter, de kleur wordt orgineel rood binnen een week of drie heb ik deze weer terug in de tussen tijd ga ik mijn blok schoon maken en nieuwe onderdelen bestellen zoals velgen, asdoppen, spiegels, kuiprand, remhevels etc etc zou iemand mijn via msn mij daarin kunnen ondersteunen want weet niet zo goed welke asdoppen ik kan nemen enzo en welke banden er op de velgen kunnen! Iedereen alvast bedankt voor alle reacties heb er erg veel aan gehad heb mijn frame veilig uitelkaar gekregen en hoop hem ook zo weer inelkaar te krijgen. Gr Maarten Coolen Link naar reactie
Brecht Geplaatst: 3 juni 2007 Delen Geplaatst: 3 juni 2007 Hallo, ik heb ook een vespa pk 50 xl (geen automatica) en die zou ik ook graag in orde zetten. Weet er iemand een goed spuitadres? Liefst niet te duur? Hoeveel kost dat ongeveer? (afschuren doe ik normaal zelf) Vriendelijke groeten brecht Link naar reactie
Coolen Geplaatst: 4 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2007 Heeft iemand voor mij de kleurcode van de rode pk50xl? Ik krijg niet de juiste kleurcode gevonden! Link naar reactie
milje Geplaatst: 4 juni 2007 Delen Geplaatst: 4 juni 2007 @coolen: heb je een prijsofferte laten opstellen voor het carroseriewerk van je vespa? Zoja, ik ben wel eens curieus hoeveel dat zal zijn. Er lijkt me niet zoveel las- en plamuurwerk... Link naar reactie
Coolen Geplaatst: 4 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2007 Nee geen offerte.. ik hoef enkel de lak te betalen verder niets..! Vriendendienst van iemand Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 4 juni 2007 Delen Geplaatst: 4 juni 2007 Die kleurcode zal iets van een RAL 3000 zijn denk ik, De mijne is RAL 3004 (zie op mn profiel voor de kleur) mvg Link naar reactie
Coolen Geplaatst: 12 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2007 Zoals jullie hebben kunnen lezen staat mijn Pk50XL bij de spuiter! Nou heb ik gisternacht redelijk wat onderdelen besteld bij sip scootershop! Heeft iemand enig idee hoelang een bestelling er ongeveer over doet? Gr Maarten Coolen Link naar reactie
krikke Geplaatst: 13 juni 2007 Delen Geplaatst: 13 juni 2007 Das een kwestie van slechts enkele dagen. (kan al na 2 dagen zijn) veel succes met de verdere restauratie! grts, chris Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.