Ga naar inhoud
Vespaforum.be

adres invoeder vespa belgie voor aanvraag nieuwe papieren


Aanbevolen berichten

Je gaat met je GVA naar de politie en laat het serienr checken voor diefstal. Indien ok laat je de politie via fax met het serienr aan DIV de laatste officiel ingeschreven plaat opvragen. Alleen zij kunnen dat. Met die info kunnen zij de laatste eigenaar contacteren of nakijken voor diefstal. Indien in orde krijg je van hen een attest met daarop de laatste eig en nrplaat waarmee je perfect, na verzekering, bij DIV een nieuwe plaat kan ophalen. Hebben wij eigenhandig zo gedaan!

Groeten,

Peter.

Link naar reactie

Ze moeten gewoon de laatste nummerplaat weten.

Vinden ze niks terug dan moet je naar de invoerder in Nederland.Daar wordt gecontroleerd of hij waardig is om in belgie rond te rijden.Daar krijg je een gelijkvormigheidsattest en een conformiteitssticker.Deze kleef je op je aanvraag voor je nummerplaat samen met vignet 705 (bij de douane) en je stuurt heel het boeltje op naar de DIV(of je kan zelf gaan).Let op, deze procedure geldt enkel voor scooter na '75 waar je PX tot behoort!

Veel succes

Link naar reactie

zo te lezen heeft rob alleen zijn papieren verloren, met attest van verlies naar locale piaggio dealer gaan een klaar is kees, zij sturen dat op naar nederland, als je de plaat nog hebt tenminste, of zoals scooreboy verteld, je de nummer van de plaat nog kent

groetjes

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Onder papieren verstaan we twee dingen. 1/ Inschrijvingsbewijs. 2/ Gelijkvormigheidsattest. Duidelijker zijn wat je dus niet hebt. Weet ook dat buitenlanders invoeren niet meer zo simpel is als vroeger... De zoekfunctie brengt veel aan het licht.

Link naar reactie

zoals reeds tientallen keren vermeld op dit forum, zonder documenten krijg je een scooter in België niet meer legaal de weg op.

Voorbij de douanen zal je nog wel geraken, die doen meestal nit moeilijk, maar bij de DIV vragen ze altijd naar een vorig inschrijvingsbewijs.

proberen maar he sfinx, ga langs bij de douanen met een geschreven overeenkomst tussen u en de spaanse verkoper, exacte gegevens van de scooter bijhebben helpt aanzienlijk (cilinderinhoud, pk's ,... ), je krijgt dan een vignet 705. Ga dan langs uw verzekering voor een roos formulier, en met die 2 documenten naar de DIV. Ze zullen u daar dan wel uitleggen wat je nog allemaal nodig hebt (soms lukt het ook zonder extra documenten)

Link naar reactie

hey

ik heb ook zo'n probleem en heb een mail gestuurd naar de vespa invoerder van de benelux

hier heb je wat ik gevraagt heb en het antwoord !!!!

VRAAG

beste

ik zit met een probleem en hebben me verteld dat jullie me kunnen verder helpen

ik kan een vespa primavera kopen van bouwjaar 1976 (125cc)

die brommer staat nu in nederland(den haag)

maar heeft nooit rondgereden in nederland

die brommer heeft niets van papieren

de persoon waarvan ik hem zou kopen wist me te vertellen dat hij wel rondgereden heeft in italie

maar wat moet ik nu doen om hem in belgie te kunnen laten rijden

ze hebben me gezegt dat ik naar een invoerder moest gaan en hem daar laten keuren !!!

is dit juist?

later kreeg ik dit antwoord teruggestuurd

Geachte heer of mevrouw,

Het is zeer jammer om u te mededelen

maar voor een vespa primavera uit 1976

kunnen wij geen gegevens meer over terughalen.

mijn excuses hiervoor

met vriendelijke groet,

Piaggio Benelux

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...