Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

jongens zijn jullie nu nog niet geleerd straks wordt het nog moeilijker om vespa's in te voeren en dan verschieten de meeste weer van "allee hoe kan da nu"

big brother is watching

stuur zulke berichtjes toch eens prive

het is toch niet de eerste keer dat jullie op het forum vertroeven denk ik hé

grtz sidvespa

Link naar reactie

Ik ben niet op zoek naar mallafide praktijken !!! gewoon, is er een mogelijkheid om dit model WETTELIJK in te schrijven ?

Hallo,

heeft er iemand ervaringen met het inschrijven van een PX80 (Duitsland) bij DIV ?

Dat model is nooit ingevoerd voor de Belgische markt ...

grtz,

Oldbobo

Px van de sluze heeft een px80 gekocht en probeert al bijna 1jaar voor een nummerplaat. De reden is px80 is nooit ingevoerd geweest in Belgie. Als je geen papieren van de D.I.V. kunt krijgen dan is er nog een oplossing een kader met chassisplaatje en papieren van een px125 en gewoon de chassisplaatje overbouwen. En met die papieren naar de D.I.V. gaan en zal je nummerplaat direkt krijgen.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

ja, die is er oldbobo, ik krijg te horen dat ik naar Oosterhout moet in Nederland om een technische keuring te laten doen, waarna ik er misschien een pvg nummer zou kunnen krijgen...

Er zijn te veel misschiens... Ik zie 't daardoor niet direct zitten...

Ze kunnen van op afstand niet direct zeggen of ik een pvg nummer zal krijgen, dus je moet sowieso naar ginder gaan, en van kostprijs varieert het ook van wie je aan de telefoon hebt, de prijs gaat van 350 tot 1250 euro.

Kort samengevat : ik heb een px 80 ui Duitsland, hij is correct ingevoerd met de originele papieren. Ik moet naar Oosterhout Nederland om MISSCHIEN een pvg nummer te krijgen voor ergens tussen de 350 EN 1250 EURO...

tja...

Link naar reactie

Hé gasten, ik heb onlangs een link doorgestuurd naar de webmaster die nergens te vinden is maar op de site van de DIV staat de volledige procedure voor dit probleem. Elk voertuig die ooit ingeschreven geweest in de EU kon mits een validatieprocedure van gelijkvormigheid hier ingeschreven worden. Prijs = €50 en 4 tot 8 weken geduld.

Zal zien of ik het terug vind en hier dan posten.

Grtz,...Mike.

Link naar reactie

@PX van de sluze: Heb de papieren van mijn madam hare PK in bezit. Deze procedure werkt dus goed...alleen hadden ze mijn vignet naar de verkeerde gestuurd. Ik heb dus een maand voor niets gewacht maar heb ze uiteindelijk toch.

Wa is die naam...kroegentocht??? ;-))

Grtz..Mike.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Wij zijn nu wel al wat maanden later, wilde de px80 eerst afbreken maar daar ik alle papieren uit duistland in bezit heb toch maar via de gewone weg getracht een europees gelijkvormigheidsattest vast te krijgen... en dat liep van een leien dakje; op drie weken tijd had ik het attest en mijn vingnet, dus werk aan de winkel, de px wordt terug opgebouwd...

Link naar reactie
Hannes

Een gelijkvormigheidsattest hoort bij uw voertuig, en is een bewijs dat het identiek is met het 1e ingevoerde machien. Bij de DIV hebben ze dat papier nodig.

Zo voerde ik een Duitse BMW in Ik moest ermee naar Bornem. Daar hebben ze het nagezien voor gelijkvormigheid. Maar omdat er sterrewielen ipv spakenwielen van BMW opstonden, heb ik toch opmerkingen mogen aanhoren. Afin het is toch goed gekomen.

Voor Vespa moet je ergens in Nederland zijn.

René

Mo Hannes toch!Is dat nog niet in orde?

Ik heb en motorremorque.Gij maakt een afspraak in Oosterhout en we zijn weg.

Niet trunten! Actie!

René

Link naar reactie
Wij zijn nu wel al wat maanden later, wilde de px80 eerst afbreken maar daar ik alle papieren uit duistland in bezit heb toch maar via de gewone weg getracht een europees gelijkvormigheidsattest vast te krijgen... en dat liep van een leien dakje; op drie weken tijd had ik het attest en mijn vingnet, dus werk aan de winkel, de px wordt terug opgebouwd...

Leg dat eens uit aan Hannes want die is er blijkbaar nog steeds niet in geslaagd.

Mike.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

En de procedure blijkt te werken. Vandaag mijn valideringsgoedkeuring in de bus gekregen (dit was op een goede week in orde), met pvg-nr waarmee het roze formulier kan worden vervolledigd. Nu nog zorgen dat hij bolt...(wil sinds een week niet meer starten).

Groetjes

Tuubke

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...