Ga naar inhoud
Vespaforum.be

exploded view "in real time"


nero

Aanbevolen berichten

Een geblokkeerde kickstarter gaf me de gelegenheid om een volledige motorrevisie door te voeren.

Alle pakkingen, oliekeerringen en rollagers worden vervangen, zoals ook het kickstartmechanisme,de krukas en het schakelkruis. De cilinder wordt geboord en de piston vervangen. Kostprijs van de wisselstukken: ongeveer 400€.

Hier een paar foto's van een gedemonteerde gs 150/vst5-blok.

gsmotor002gb5.th.jpg

gsmotor003zq4.th.jpg

Groetjes, pieter.

Link naar reactie

Deel 2 van "DE TAFEL":

gsmotor007km7.th.jpg

Na montage van de rollagers, oliekeerringen...

gsmotor009zm3.th.jpg

het schakelkruis en de tandwielen van de versnellingen, morgen in deel 3 van "DE TAFEL": krijg ik het blokje nog ineen of niet?

@ DJ BLACKDISQUE: de champagne met chips is voor als de motor weer draait, tot dan heb ik een kamelenbakkes...

Link naar reactie

Een paar uurtjes de krukas in de diepvries steken vergemakkelijkt aanzienlijk de montage er van. De dichtingen aanbrengen...

gsmotorea5.th.jpg

en met een paar lichte tikken de beide helften mooi doen aansluiten en de bouten gelijkmatig aanspannen.

gsmotor010ui5.th.jpg

Nu nog de bedrading en cilinder monteren en ik kan weer op de baan, YES!

Link naar reactie

Vandaag het elektrisch gedeelte van de motor vernieuwd. Nieuwe bedrading, bobijn, contactpunten,...

gsmotor013wl0.th.jpg

Morgen staat de montage van het vliegwiel, afscherming en de motorarm op het programma, als ik enigzins kan tijd maken.

@ Blackdisque: zal al beginnen met de champagne koud te zetten zeker?

Link naar reactie

ja idd zet ze maar koud die fles (of 2)

hihi

Link naar reactie

gsmotor018ag0.th.jpg

gsmotor022ai1.th.jpg

Voor de liefhebbers van gezandstraalde motoren, de motorarm is ooit eens gestraald geweest en staat nu zo mat als maar zijn kan.

@nico: wat ontbreekt hier nog buiten een (paar?) flessen champagne?

Bon DJ BLACKDISQUE, als gij zorgt voor de muziek en RENORETRO voor de vrouwen, zal ik voor de drank zorgen,ok? (lol)

Link naar reactie

Hier een "plug and play" 150 gs-motor.

gsmotor026ca4.th.jpg

t'Is te zeggen: na een halve dag wroeten op mijn buik en rug hem uiteindelijk gemonteerd gekregen.

gsmotor027rw6.th.jpg

Draait als een klokje. Morgen de kabels nog bijregelen en we zijn weer vertrokken voor een nieuw avontuur. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...