nero Geplaatst: 17 mei 2007 Delen Geplaatst: 17 mei 2007 Een geblokkeerde kickstarter gaf me de gelegenheid om een volledige motorrevisie door te voeren. Alle pakkingen, oliekeerringen en rollagers worden vervangen, zoals ook het kickstartmechanisme,de krukas en het schakelkruis. De cilinder wordt geboord en de piston vervangen. Kostprijs van de wisselstukken: ongeveer 400€. Hier een paar foto's van een gedemonteerde gs 150/vst5-blok. Groetjes, pieter. Link naar reactie
tattooderek Geplaatst: 17 mei 2007 Delen Geplaatst: 17 mei 2007 en da zomaar op de keukentafel... Link naar reactie
nero Geplaatst: 17 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2007 t' Vrouwtje begint dat al gewoon te worden, zolang alles maar opgeruimd is bij etenstijd. Ge zou't er trouwens nog van verschieten wat wij allemaal doen op dé keukentafel...(lol) Link naar reactie
pocketrocket Geplaatst: 17 mei 2007 Delen Geplaatst: 17 mei 2007 vespa-blokken op tafels... mijn bijdrage... Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 18 mei 2007 Delen Geplaatst: 18 mei 2007 Waar zijn de food en drinkresten op de tafels ;-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2007 Deel 2 van "DE TAFEL": Na montage van de rollagers, oliekeerringen... het schakelkruis en de tandwielen van de versnellingen, morgen in deel 3 van "DE TAFEL": krijg ik het blokje nog ineen of niet? @ DJ BLACKDISQUE: de champagne met chips is voor als de motor weer draait, tot dan heb ik een kamelenbakkes... Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 19 mei 2007 Delen Geplaatst: 19 mei 2007 Vergeet mij dan ook nie uit te nodigen eh ;-) Link naar reactie
Gast apj Geplaatst: 19 mei 2007 Delen Geplaatst: 19 mei 2007 thx nero ! foto'tjes zijn mooi opgeslegen byez Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2007 Een paar uurtjes de krukas in de diepvries steken vergemakkelijkt aanzienlijk de montage er van. De dichtingen aanbrengen... en met een paar lichte tikken de beide helften mooi doen aansluiten en de bouten gelijkmatig aanspannen. Nu nog de bedrading en cilinder monteren en ik kan weer op de baan, YES! Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 20 mei 2007 Vandaag het elektrisch gedeelte van de motor vernieuwd. Nieuwe bedrading, bobijn, contactpunten,... Morgen staat de montage van het vliegwiel, afscherming en de motorarm op het programma, als ik enigzins kan tijd maken. @ Blackdisque: zal al beginnen met de champagne koud te zetten zeker? Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 21 mei 2007 Delen Geplaatst: 21 mei 2007 ja idd zet ze maar koud die fles (of 2) hihi Link naar reactie
nero Geplaatst: 21 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 21 mei 2007 Voor de liefhebbers van gezandstraalde motoren, de motorarm is ooit eens gestraald geweest en staat nu zo mat als maar zijn kan. @nico: wat ontbreekt hier nog buiten een (paar?) flessen champagne? Bon DJ BLACKDISQUE, als gij zorgt voor de muziek en RENORETRO voor de vrouwen, zal ik voor de drank zorgen,ok? (lol) Link naar reactie
Jelle Geplaatst: 22 mei 2007 Delen Geplaatst: 22 mei 2007 schoon stoelen! Eames? vespa-blokken op tafels... mijn bijdrage...http://i81.photobucket.com/albums/j209/themightyg/DSC00140.jpg Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 25 mei 2007 Hier een "plug and play" 150 gs-motor. t'Is te zeggen: na een halve dag wroeten op mijn buik en rug hem uiteindelijk gemonteerd gekregen. Draait als een klokje. Morgen de kabels nog bijregelen en we zijn weer vertrokken voor een nieuw avontuur. Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.