tonisimoni39 Geplaatst: 14 mei 2007 Delen Geplaatst: 14 mei 2007 na een redelijke rit blijft mijn px draaien na het uitschakelen met contactsleutel ! oververhitting ? zelfontbranding ? mijn bougie ziet er ook zwart en vettig uit ! een te rijke benzine mix veronderstel ik, waarschijnlijk laat ik best mijn carbu afstellen , weet iemand raad ? Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 14 mei 2007 Delen Geplaatst: 14 mei 2007 Omdat je profielniet is gevuld weet ik niet welk model je bezit... maar als het een ouder type is kan het best zijn omdat je contact niet juist is aangesloten, dat zou ik eens controleren je vind het eli. schema op www.scooterhelp.com ... Groeten dries Link naar reactie
tonisimoni39 Geplaatst: 14 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2007 Dries, ik scooter met een px 80 met net een nieuwe DR 135 cilinder erin. momenteel ben ik nog rustig aan het inrijden en macheert precies vrij goed. na een korte rit kan ik mij motor uitschakelen , na een lange rit blijft motor doordraaien na uitschakelen met contactsleutel ! Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 14 mei 2007 Delen Geplaatst: 14 mei 2007 ok dan vrees ik dat er iets anders aan de hand is... zelfontbranding bv... groeten dries Link naar reactie
tonisimoni39 Geplaatst: 14 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2007 kan je me misschien iets meer vertellen over zelfontbranding ? mogelijke oorzaken ? kan dit opgelost worden met het afstellen van carbu ? Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 14 mei 2007 Delen Geplaatst: 14 mei 2007 Ik ben niet een een motorkrak maar ik dacht het te maken hand met een te rijk mengels... Link naar reactie
tonisimoni39 Geplaatst: 14 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2007 ok bedankt ! zijn er andere motorfreaks die hier meer over weten ? Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 14 mei 2007 Delen Geplaatst: 14 mei 2007 probeer dan eens uw bougiekop eraf te trekken als hij dan nog blijft draaien is het zeker zelfontbranding. DAn moet je uw cilinderkop afdoen en de koolaanslag in de eerste plaats verwijderen onstekingstijdstip nazien en ook een nieuwe bougie gebruiken en iets minder benzine geven of iets meer lucht Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 15 mei 2007 Delen Geplaatst: 15 mei 2007 zelfontbranding wijst meestal op teveel compressie, of een fout ontstekingstijdstip, waardoor de motor veel te warm loopt en het mengsel ontbrandt voor de bougie een vonk geeft, en dus niet meer gecontroleerd ontbrandt. Meestal zal de motor dan ook hoger in toeren gaan omdat de motor dan steeds warmer begint te lopen, waardoor hij nog sneller ontbrandt, waardoor hij nog warmer krijgt, ... Kan ook gewoon zijn dat het groene draadje volledig rechts op de ontstekingsspoel verstorven is en geen contact meer geeft... Link naar reactie
duciel Geplaatst: 15 mei 2007 Delen Geplaatst: 15 mei 2007 Dat is es een interessante uitleg :-) Ik heb dat eens voorgehad, motor in zeer hoge toeren, was enkel nog uit te schakelen door de benzinekraan dicht te draaien, en te wachten tot die uitdoofde... Ik wist niet wat me overkwam, nu dus wel. Sindsdien heb ik dat probleem nooit meer gehad. Link naar reactie
tonisimoni39 Geplaatst: 15 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2007 speedracer, hoe bedoel je groene draadje volledig rechts op de ontstekingsspoel verstorven ? waar bevind zich de onstekinsspoel ? Link naar reactie
tonisimoni39 Geplaatst: 15 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2007 ik heb de bougiekop eraf genomen en motor stopt plots met draaien : ik vemoed dat het dus niet om zelfontbranding gaat ? Weet iemand een ander oorzaak? Ik heb ook wat geprutst aan aan de vier draden onder het plastiek kapje van de het ontstekingsblokje : nu weet ik de volgorde van de vier gekleurde draden niet meer met zekerheid: van links naar rechts : geel , bruin , groen, groen en geel : kan iemand dit aub bevestigen? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.