Ga naar inhoud
Vespaforum.be

px blijft draaien


tonisimoni39

Aanbevolen berichten

na een redelijke rit blijft mijn px draaien na het uitschakelen met contactsleutel !

oververhitting ? zelfontbranding ? mijn bougie ziet er ook zwart en vettig uit ! een te rijke benzine mix veronderstel ik, waarschijnlijk laat ik best mijn carbu afstellen , weet iemand raad ?

Link naar reactie

Dries,

ik scooter met een px 80 met net een nieuwe DR 135 cilinder erin. momenteel ben ik nog rustig aan het inrijden en macheert precies vrij goed. na een korte rit kan ik mij motor uitschakelen , na een lange rit blijft motor doordraaien na uitschakelen met contactsleutel !

Link naar reactie

probeer dan eens uw bougiekop eraf te trekken als hij dan nog blijft draaien is het zeker zelfontbranding.

DAn moet je uw cilinderkop afdoen en de koolaanslag in de eerste plaats verwijderen onstekingstijdstip nazien en ook een nieuwe bougie gebruiken

en iets minder benzine geven of iets meer lucht

Link naar reactie

zelfontbranding wijst meestal op teveel compressie, of een fout ontstekingstijdstip, waardoor de motor veel te warm loopt en het mengsel ontbrandt voor de bougie een vonk geeft, en dus niet meer gecontroleerd ontbrandt. Meestal zal de motor dan ook hoger in toeren gaan omdat de motor dan steeds warmer begint te lopen, waardoor hij nog sneller ontbrandt, waardoor hij nog warmer krijgt, ...

Kan ook gewoon zijn dat het groene draadje volledig rechts op de ontstekingsspoel verstorven is en geen contact meer geeft...

Link naar reactie

Dat is es een interessante uitleg :-)

Ik heb dat eens voorgehad, motor in zeer hoge toeren, was enkel nog uit te schakelen door de benzinekraan dicht te draaien, en te wachten tot die uitdoofde... Ik wist niet wat me overkwam, nu dus wel.

Sindsdien heb ik dat probleem nooit meer gehad.

Link naar reactie

ik heb de bougiekop eraf genomen en motor stopt plots met draaien : ik vemoed dat het dus niet om zelfontbranding gaat ? Weet iemand een ander oorzaak?

Ik heb ook wat geprutst aan aan de vier draden onder het plastiek kapje van de het ontstekingsblokje : nu weet ik de volgorde van de vier gekleurde draden niet meer met zekerheid: van links naar rechts : geel , bruin , groen, groen en geel : kan iemand dit aub bevestigen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...