Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Motor valt uit (px200)


-pp-

Aanbevolen berichten

Hoi,

even een korte schets van mijn verhaal. 2 maand terug was de vespa stilgevallen en bleek het de benzine darm te zijn aan de carbu, deze was losgekomen. In dezelfde periode viel de motor uit bij lage toeren. Ik had de benzinedarm vervangen en ondertussen de carbu uitgekuisd.

Alles bleek in orde, tot een paar dagen erna, dat hij volledig uitviel. Starten ging niet meer, heb hem dan een dag laten staan, en hij startte weer. Maar viel uit na een paar 100 meter. Vreemd genoeg, de tank was nog half vol, na het voltanken startte hij zonder enige problemen en reed hij weer.

Ik controleerde alles, en bleek in orde. Alleen het rare was dat na het losvijzen van de olie-bout (de bovenste), stroomde de olie eruit. En rond de bougie waren er ook sporen van olie of mengsel. Ik breng de olie op het gewenst niveau en daarna geen problemen meer gehad voor een aantal weken. Ook het olie niveau blijven controleren en deze bleef stabiel. Ik moest dan wel een 5-6 keer kicken voordat em teken van leven wou geven, maar daar kon ik toch mee verder.

Tot vandaag, ik steek er nieuwe bandjes op, en een sito plus. Ik test en sporadisch valt de motor uit. Soms heel kort, soms iets langer, gelijk er vuiligheid in de tank zou zitten. En volledige gas wordt precies begrensd. Ik heb de tank gecontroleerd en ziet er goed uit, alsook de toevoer van benzine door de nieuwe darm.

Iemand die weet waaraan het kan liggen?

Groeten,

Pp

Link naar reactie

Doet mij een beetje denken aan een voorval bij mijn px een tijdje terug: oliekering naar de wip... ttz de oliekering zat er omgekeerd in (door de garagist van de vorige eigenaar netjes omgekeerd erin gestoken - waarom zou je dat juist steken ;o)).

Link naar reactie

heb je nog genoeg copmpressie,kan zijn dat je teveel onderdruk hebt.

Link naar reactie

Ik denk wel dat ik genoeg compressie heb, als ik goed voorheb wat je daarmee bedoelt. Dat is de tegendruk dat je voelt als je kickt hé?

Ik zou s mijn oliekering moeten checken, dit zou wel de eerste keer zijn dat ik dit zou doen en ik ben graag voorbereid. Heb s snel gezocht maar niet direct een post gevonden met een handleiding. Heeft iemand een link?

Het rare is, na mijn post van gisteren heb ik nog een paar keer rond gaan toeren en heb ik niets ondervonden van problemen.

Link naar reactie

Oliekeerring zit tussen krukas en koppeling en is moeilijk te checken, motor moet uit elkaar.

Probleem kan een geknikte(of te lange) benzineleiding zijn of het vacuum trekken van de benzinetank, maar ook vuil in de sproeiers of nog een resem andere mogelijkheden.

De moeilijkste problemen zijn diegene die zich maar soms manifesteren, daar kan je lang naar zoeken.Veel succes.

Link naar reactie

daarnet hetzelfde voorgehad als in het begin, stilgevallen en om de 100m ongeveer terug stilvallen na een paar keer kicken. (met een halfvolle tank)

Gaan tanken en alle problemen waren opgelost.

Ik veronderstel dat ik mijn benzinedarm nog s ga checken op knikken, maar te lang? Kan dat écht een probleem vormen?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...