Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Keuze primaire overbrenging


fastpx

Aanbevolen berichten

Op mijn PX125 steekt een Pinasco, 24mm carbu en een Sito+. Had het tandwiel op de koppeling vervangen door een 21T maar versnellingsbak was nog te kort. Heb de complete primaire overbrenging vervangen door dat van een 200cc (23T/65T). Deze is op zich een beetje te lang. Bij Worb en SIP raden ze 21T/65T aan. Heb dit geprobeerd en verhouding is ideaal, alleen heb ik de indruk dat er veel speling is tussen de 21T en 65T tandwielen. Kan dit kwaad, nog iemand met deze ervaring?

Mike.

Link naar reactie

Ik heb er geen ervaring mee maar misschien dat 22/65 beter is, of anders 23/65 (200cc) en een kortere 4de van een T5 of PX125 steken om het gat tussen 3de en 4de kleiner te maken?

Link naar reactie

Er rijden massa's mensen met 21/65 rond (zelf ook eens gedaan en dat ging goed). Zou geen problemen op mogen leveren. Wat bedoel je precies met de speling?

22/65 zou officieel niet gaan, maar werkt wel geloof ik. Maar denk dat dat voor de Pinasco al te lang is.

Link naar reactie

@T5SCCOOTERBOY: speling = met 21T kan je de koppeling een paar graden links of rechts draaien alvorens die de 65T meetrekt. Dat heb je niet met de 23T. De 21T heeft een iets kleinere diameter dan de 23T. Daarom bergrijp ik ook niet waarom de 22T niet zou werken. Heb nu terug 23/65 en die is idd te lang.

Mike.

Link naar reactie
Euh...het is een PX125.

Ik bedoelde een complete versnellingsbak van een 200 maar met een korte 4de versnelling, dan zal je 1ste, 2de en derde vrij hoog liggen, maar je zal een heel goede aansluiting hebben met 4de en je moet vermogen genoeg hebben om dat te trekken.

Link naar reactie
Ik bedoelde een complete versnellingsbak van een 200 maar met een korte 4de versnelling, dan zal je 1ste, 2de en derde vrij hoog liggen, maar je zal een heel goede aansluiting hebben met 4de en je moet vermogen genoeg hebben om dat te trekken.

Alleen 1e en 4e versnelling zijn anders bij PX125 (ten opzichte van PX200). 2e en 3e zijn gelijk.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...