jurgenho Geplaatst: 5 mei 2007 Delen Geplaatst: 5 mei 2007 Hallo, Mijn vader is in het bezit van een Vespa scooter en die staat al meerdere jaren in een hoekje. Kan ik deze gemakkelijk in het verkeer brengen deze zomer aangezien dit een oldtimer is?Ik ken wel de wetgeving mbt.wagens als oldtimers maar niet deze van Scooters. Zijn er dingen die best eerst gecontroleerd of vervangen worden of zwakke plekken die wel eens voor problemen zorgen? De gegevens die ik zo uit het hoofd ken zijn: -125 cc -versnellingen aan het stuur(3?) -bouwjaar 1957 -starten met kickstarter verdere gegevens zou ik moeten opzoeken op de documenten Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 5 mei 2007 Delen Geplaatst: 5 mei 2007 Belangrijker: welke papieren heb je in je bezit. Link naar reactie
vespapostino Geplaatst: 5 mei 2007 Delen Geplaatst: 5 mei 2007 Ik zou zeggen kijk eens naar de chassisnummer en zoek het op internet,dan weet je onmidelijk welk model je hebt. Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 5 mei 2007 Delen Geplaatst: 5 mei 2007 Als ge geen papieren niet meer hebt dan kunt ge nog altijd via de nrplaat met het DIV contact opnemen. Zeker nieuwe olie indoen , carbu reinigen , kabels nakijken , remmen nakijken en banden controleren. Oude banden misschien vervangen want als de rubber verduurd is kunnen ze scheuren. Greetz Ju Link naar reactie
jurgenho Geplaatst: 5 mei 2007 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2007 het oude inschrijvingsbewijs is zeker nog in ons bezit,maar gelijkvormigheidsattest bestond toen nog niet. Ik zal morgen eens kijken als ik de papieren vind. op welke plaats kan ik het chassisnummer terugvinden? Met dank, Jurgen Link naar reactie
nero Geplaatst: 5 mei 2007 Delen Geplaatst: 5 mei 2007 http://www.scooterhelp.com/serial/vespa ... cator.html Link naar reactie
orlando Geplaatst: 5 mei 2007 Delen Geplaatst: 5 mei 2007 Bewaar je oude inschrijvingsbewijs als een schat. Als je wesp idd zo oud is heb je enkel je oude inschrijvingsbewijs + roze formulier met stempel verzekering nodig om het beestje in te schrijven bij DIV. Link naar reactie
stanman Geplaatst: 5 mei 2007 Delen Geplaatst: 5 mei 2007 het oude inschrijvingsbewijs wordt door je verzekeraar opgestuurd naar de DIV, deze sturen jou een nieuw(roze formulier) terug met jou naam er op, en een plaat, klaar is kees Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 6 mei 2007 Delen Geplaatst: 6 mei 2007 Geef het serienr ook eens in op scooterhelp dan weet ge welke vespa ge hebt en laat het ons ook eens weten ;-) Of zet hier een paar foto's. Link naar reactie
Cult Geplaatst: 6 januari 2008 Delen Geplaatst: 6 januari 2008 En,is het inmiddels gelukt??Ben er eigenlijk wel beetje benieuwd naar ... Link naar reactie
jurgenho Geplaatst: 6 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2008 Ik heb hem helaas toch niet ingeschreven omdat het blijkbaar toch een model was met 150cc. Mijn rijbewijs is hiervoor niet geschikt. Ik heb hem wel eens van stal gehaald en gestart,wat redelijk snel lukte,maar heb er verder niet veel tijd aan besteed wegens andere verplichtingen. Ik heb eens een kopie genomen van het inschrijvingsbewijs en daarop staat: 1e maal gebruikt:12/10/1957 cil.inhoud: 150cc. merk: Vespa type:motorfiets (M2) kode :122 chassisnummer:******* Wanneer ik dit opzoek zou dit moeten het model VB1T of VBA1T zijn,doch op dit exemplaar zit een lange zetel en het achterlicht is een groter model. Hij blijft in ieder geval (voorlopig)aan de kant staan,misschien volgend jaar... mvg, Jurgen Link naar reactie
fajes Geplaatst: 7 januari 2008 Delen Geplaatst: 7 januari 2008 heb je geen foto om te posten? Link naar reactie
jurgenho Geplaatst: 7 januari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2008 Ik heb voor het ogeblik geen foto,ik zal er dit weekend eens een paar gaan nemen. Link naar reactie
doubleV Geplaatst: 7 januari 2008 Delen Geplaatst: 7 januari 2008 persies wel iets moois gevonden!! ik ga ook eens in de hoekjes van onze garage op zoektocht gaan! ik zou zeggen: kom geregeld naar hier, geraak gebeten door de microbe en maak hem tiptop in orde tegen de zomer :-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.