Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn vader is in het bezit van een Vespa scooter en die staat al meerdere jaren in een hoekje.

Kan ik deze gemakkelijk in het verkeer brengen deze zomer aangezien dit een oldtimer is?Ik ken wel de wetgeving mbt.wagens als oldtimers maar niet deze van Scooters.

Zijn er dingen die best eerst gecontroleerd of vervangen worden of zwakke plekken die wel eens voor problemen zorgen?

De gegevens die ik zo uit het hoofd ken zijn:

-125 cc

-versnellingen aan het stuur(3?)

-bouwjaar 1957

-starten met kickstarter

verdere gegevens zou ik moeten opzoeken op de documenten

Link naar reactie

Als ge geen papieren niet meer hebt dan kunt ge nog altijd via de nrplaat met het DIV contact opnemen.

Zeker nieuwe olie indoen , carbu reinigen , kabels nakijken , remmen nakijken en banden controleren. Oude banden misschien vervangen want als de rubber verduurd is kunnen ze scheuren.

Greetz Ju

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Ik heb hem helaas toch niet ingeschreven omdat het blijkbaar toch een model was met 150cc.

Mijn rijbewijs is hiervoor niet geschikt.

Ik heb hem wel eens van stal gehaald en gestart,wat redelijk snel lukte,maar heb er verder niet veel tijd aan besteed wegens andere verplichtingen.

Ik heb eens een kopie genomen van het inschrijvingsbewijs en daarop staat:

1e maal gebruikt:12/10/1957

cil.inhoud: 150cc.

merk: Vespa

type:motorfiets (M2)

kode :122

chassisnummer:*******

Wanneer ik dit opzoek zou dit moeten het model VB1T of VBA1T zijn,doch op dit exemplaar zit een lange zetel en het achterlicht is een groter model.

Hij blijft in ieder geval (voorlopig)aan de kant staan,misschien volgend jaar...

mvg,

Jurgen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...