Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX125 engine ombouwen naar PX200


DJ Blackdisque

Aanbevolen berichten

Even een losse vraag voor de leeuwen werpen.

Stel dat ik bij sip een nieuwe carter koop van een PX200 welke onderdelen kan ik dan allemaal overzetten van mijn PX125 motor en welke aanpassingen / nieuwe onderdelen moeten er gebeuren?

Greetz Ju

Link naar reactie

Een complete motor kopen is natuurlijk goekoper dan alle stukken apart. Bovendien kan je de duurste stukken zoals cilinder, krukas, carbu, carter en tandwielen niet gebruiken, hoogstens wat kleinere onderdelen zoals de ontsteking.

dan moet je zelf die 200 nog in elkaar kunbnen steken anders moet je nog geld uitgeven om het te laten doen.

Ik zou eerst eens informeren naar de prijs van een 200 blok.

gr

Link naar reactie

Tandwielen zijn wel over te plaatsen, alsook achteras, remmen, primaire overbrenging (die weliswaar korter is maar gemakkelijk aan te passen), koppeling (als uw px125 het nieuwe model koppeling heeft). Wat ge zult nodig hebben is piston, cilinder, cilinderkop, carbu, uitlaat. Koop een goeie kit...da's veel simpeler. (mag eigenlijk niet...maar motor swappen ook niet)

Link naar reactie

Ik vond de 200 betrouwbaarder dan een 125 tunen. of heb ik het mis ? Ik bedoel ik rij graag lange afstanden maar dan zou ik wel een deftige tunning willen doen zodat ik nie in panne sta met vastlopers , stukken , ...

Tips zijn welkom ;-)

Link naar reactie

Is het mogelijk om een recente PX125 om te bouwen naar een PX150? Welke onderdelen verschillen tussen de px125 en de px150? Ik zou zelf het liefst hiervoor opteren aangezien dit OEM is en waarschijnlijk een pak goedkoper dan een 200motor monteren.

Link naar reactie

@ jelle gewoon je cilinder (met uiteraard piston ) wisselen voor een 150 cc en dan natuurlijk je sproeiers aanpassen in je carbu

@DJ Blackdisque

je kan het ook zo zien een nieuw 200 blok kost D8 ik 1150 euro

je verkoopt je 125 blok voor rond de 250 euro (min ) denk ik ,trek dit er vanaf en dan kom je op 900 euro voor een volledig nieuw blok

even rekenen voor de aanpassing

cilinder 120 euro

krukas 120

koppeling130

carbu 100

uitlaat 80

dit zijn prijzen die ik d8 dat de stukken ongeveer kosten dit is al rond de 600 euro dan is er nog niets bij van tandwielen en lagers en kleine delen die je nog moet aanpassen, plus al het werk

dan ga je volgens mij beter ineens voor het 200 volledige blok

grtz sidvespa

Link naar reactie

Een nieuw PX 200 carter kost 280€.

Ik denk dat het nu wel aangtoond is dat het echt niet economisch is om een PX 125 motor te slopen voor de paar onderdelen die je ervan kunt gebruiken als je een 200 motor wilt.

Dus ofwel een kit of een nieuwe PX 200 motor vrees ik...

Spijtig grenoeg ken ik niet veel winkels in België die deftig een kit kunnen of willen steken.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ok hier zijn we weer , Stel ik wil mijn px125 blokje serieus opwaarderen wat heb ik hier allemaal voor nodig. Let wel op ik wil nog een betrouwbare motor voor lange afstanden te doen en niet dat hij na verloop van tijd compleet naar de zak is ;-)

Iemand ervaring met Pinasco 177cc kit ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...