Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Stotterende Primavera


Ronny Ramone

Aanbevolen berichten

Hallo, 'k heb een Primavera ET3. Zopas heb ik de carburator schoongemaakt en deze terug geïnstalleerd.

Nu gebeurt het volgende: als ik rij en ik los de gashendel, dan begint de motor te 'stotteren' en valt 'ie soms stil.

(Ik krijg ze wel dadelijk terug in gang getrapt.)

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en, belangrijker nog, hoe ik dit kan verhelpen?

Link naar reactie
lucht in naftleiding? te lange naftleiding?

vispatinées versleten?

Voor de schoonmaak van de carbu was de naftleiding even lang. 'k Heb er nu wel ne filter tussenin gezet...

Sommige filters zorgen voor onbetrouwbaar rijgedrag ... nooit problemen gehad met filter op Primavera en PX, maar op de VNB (met PX motor) was 't niet plezant rijden meer. Combinatie van filter met knik in de darm op een foute plaats gaf onebtrouwbaar rijgedrag.

Filter vantussen gehaald en problemen weg !

Dus eerst eens proberen om de filter weg te halen en zien of het een verschil maakt. Als dat het geval is, maar je wil toch mét filter rijden, de benzinedarm iets inkorten (de lengte van de filter er van tussen halen).

De goede lengte = zodanig dat je de benzinetank nét kunt omhoog heffen uit het frame en een kwartje draaien zodat hij rust op het frame. Dat is niet echt handig om de tank te demonteren of de darm er weer op te schuiven, MAAR dan ben je zeker dat de darm niet in een knik trekt als je de tank in het frame stopt.

Link naar reactie
er zijn ook verschillende filters, voor tweetakt-naft neem je best eentje voor diesel dacht ik.

Op mijn Primavera en PX : benzinefilter. Geen problemen. Wel jaarlijks eens checken of de filter nog niet versleten is.

Op de VNB : dieselfilter. Van bij het begin problemen met de benzinetoevoer ...

Alhoewel het ook aan de grootte kan gelegen hebben (dieselfilters zijn over het algemeen een stuk groter), misschien dat ze daarom ook een grotere impact hebben op het debiet van de benzine en als bottleneck werken ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...