simmz Geplaatst: 11 februari 2005 Delen Geplaatst: 11 februari 2005 Ik heb ondertussen m'n vespa 50n 1967 terug uit de spuitcabine en hij ziet er fantastisch uit. Nu op ongeveer 2 dagen tijd alles weer in elkaar gebouwd en... hij start niet... dus... Nu heb ik al van alles nagekeken; - bougie geeft een vonk - hij krijgt benzine - compressie genoeg dus de koppelingskabel zit niet te strak Nu heb ik nog 2 mogelijkheden; - of hij krijgt te veel benzine (dus eens proberen te starten zonder choke en gas) - of, ik heb de 3 kabeltjes van de spoel naar de verdeeldoos vernieuwd maar deze zijn iets dikker dan de oorspronkelijke. Let op de kabel die naar de bougie gaat is nog gewoon de oude en die doet het dus ook gewoon. Nu is mijn vraag, kan het iets te maken hebben met de dikte van de kabels dat hij niet start?? Dus dat er te veel weerstand is of zo? Ik hoop dat iemand een oplossing weet. Hij ziet er immers veel te mooi uit om hem binnen te laten staan... dankje! Link naar reactie
René Geplaatst: 11 februari 2005 Delen Geplaatst: 11 februari 2005 Nee Rob, De doormeter van de draad is wel bepalend voor de weerstand, maar wel omgekeerd met uw redenering: hoe dikker de doormeter van de geleider hoe kleiner de weerstand. De kans is groot dat de motor gewoon verzopen is. Een mogelijke fout is dat de plaat met de spoelen van de ontsteking niet goed staat zodat de vonk niet op het goede moment komt. Mijn raad is een helpende hand vragen aan een specialist uit uw omtrek. Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 11 februari 2005 Delen Geplaatst: 11 februari 2005 Dikte heeft er nits mee te maken integendeel! De weerstand is omgekeerd evenredig met de de dikte van de draad .Dus hoe dikker hoe betere geleiding(Rkabel=0.017Xlengte/dikte draad). Anyway... Je moet er van uit gaan dat hij reed voor je hem demonteerde dus de fout zal wel door jou gemaakt zijn?! Meestal zijn het de domste dingen. Wat heb je er alemaal aan gedaan.Zit er reeds een nieuwe (juiste) bougie in? Veel zoekgenot! Alex Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 11 februari 2005 Delen Geplaatst: 11 februari 2005 René was me net voor... .. Bericht bewerkt (10.02.2005 | 20:24) Link naar reactie
René Geplaatst: 11 februari 2005 Delen Geplaatst: 11 februari 2005 Mijn scooter is wel niet zo rap maar mijn pen wel Groetjes Link naar reactie
simmz Geplaatst: 11 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2005 hij is natuurlijk helemaal uit elkaar geweest voor te spuiten. Maar de blok, waar het nu dus om gaat, daar heb ik alleen maar de cylinder en de zuiger vanaf gehaald. Deze gereinigd, voorzien van nieuwe zuigerveren en pakkingen en het geheel goed gepoetst. Volgens mij dus erg weinig kans op mislukken. Dan waren de drie kabeltjes die vanuit het blok naar mijn verdeeldoos lopen een beetje afgerafeld aan het eind. Deze heb ik dus een stukje verder afgeknipt en verlengd met de eerder besproken iets dikkere kabeltjes. Verder heb ik de carb. helemaal uit elkaar gehad, gereinigd en weer in elkaar gezet. Kan het misschien zijn dat ik daar nog eens goed naar moet kijken? De bougie is namelijk best nat als ik hem eruitdraai, kan natuurlijk zo zijn dat de vlotter niet goed werkt en dus de motor verzuipt... is dat een optie?? start de motor trouwens als ik de kabeltjes van de verdeeldoos niet aangesloten heb, of moeten die toch echt aangesloten zijn? bedankt! Bericht bewerkt (10.02.2005 | 23:22) Link naar reactie
designo Geplaatst: 11 februari 2005 Delen Geplaatst: 11 februari 2005 Tis moeilijk om een oordeel te vellen maar ik heb al ooit eens: * de zuigerveren verkeerd erop gezet * de piston niet met het pijltje naar de uitlaat gericht * kabeltjes die ik dacht vast te hebben gemaakt vanzelf terug los kwamen * de mengschroef op de carb te ver ingedraaid zodat het mengsel te arm of te rijk werd Allemaal met het gevolg dat ik dezelfde symptomen had als jij nu. Zoeken man. Link naar reactie
simmz Geplaatst: 11 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2005 uhm... over die piston... het is toch normaal gesproken zo dat de plaatsen waar de zuigerveren sluiten, aan de voorkant (de kant waar zeg maar de carb. zit) zitten toch? Bij mij stond er namelijk geen pijltje... maar ik weet eigenlijk zeker dat die goed zit en de zuigerveren ook... Die stel schroef; was dat nu anderhalve of twee en een halve slag uitdraaien? thnx! Link naar reactie
rockit Geplaatst: 11 februari 2005 Delen Geplaatst: 11 februari 2005 ... .volledig indraaien en dan een toerke nalf uitdraaien... .. greetz Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 11 februari 2005 Delen Geplaatst: 11 februari 2005 Hoe je best kan weten of de zuiger goed zit: de opening van de zuigerveren mogen nooit in een spoelgat of uitlaat open staat of passeren. Nico Link naar reactie
simmz Geplaatst: 14 februari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2005 hij doet het!!?? Vraag me niet waarom... ik heb de blok nog eens er onder uit gehaald, cylinder erafgehaald, zuiger zat inderdaad goed. Toen allles weer in elkaar gezet en hij starte gewoon... ongeloofelijk maar waar. Heb nu alleen ondekt dat er toch echt iets niet helemaal klopt met de carb. Kan het zijn dat de vlotter versleten is of is deze eigenlijk onverwoestbaar? ow en m'n benzineslang lekt maar das niet zo moeilijk op te lossen... thnx! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.