Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Prijzen verzekering


bajaj!

Aanbevolen berichten

Vespisten aller landen,

Een collega van me heeft een tweedehands 125 cc (no Vespa, no oldtimer) gekocht - kostprijs 800 euro.

Ze is 25, heeft geen autoverzekering (dus geen combinatie mogelijk), wil het hele jaar door rijden (dus ook winterseizoen).

KBC stelt haar een verzekering voor van om en bij de 400 euro per jaar (de helft van het aankoopbedrag dus)?

Zelf betaal ik (bij AXA) voor een LX 125 (geen auto, hele jaar door, 33) ongeveer 320 euro per jaar (via makelaar).

En dat vond ik al veel (is eigenlijk niet meer dan de verplichte verzekering).

Maar 400 vind ik pas echt overdreven.

Daarom mijn vraag: wie is in enigszins dezelfde situatie en heeft betere voorwaarden gevonden?

En waar?

Overigens woont ze in Brussel - ik weet niet in hoeverre dat kan meespelen?

Ik weet wel dat ik, toen ik daar woonde, voor de auto die ik toen had, zowat 30% meer betaalde om die reden.

Maar dat zal dan wel met diefstalverzekering te maken gehad hebben, en die is hier niet inbegrepen.

Ik speel al jullie info graag door!

Bedankt.

Link naar reactie

Bij de gewone verplichte verzekering telt de postcode zeker en vast mee, niet enkel voor omniumverz. Haar jonge leeftijd (in de ogen van verzekeraars) is ook in haar nadeel. Al bij al valt de premie nog mee vind ik.

Het is altijd goedkoper indien je een auto hebt maar dan heb je die kosten weer.

KBC is echter zeker niet de goedkoopste, noch een degelijke maatschappij. (Ervaring)

Ik zou -als het echt goedkoop moet zijn en met weinig verwachtingen bij schade-

naar alle directe verzekeraars gaan en daar gaan horen.

Anderzijds doet ze er goed aan om via haar familie te horen wie waar een grote klant is en zo aan een goedkope premie proberen te geraken, via een makelaar.

Succes

Link naar reactie

bij de verzekering waar wij zitten (fidea) zijn er twee onderscheidingen onder de 30 en er boven wij zijn begonnen onder de 30 en betaalde 180 euro voor een ba per jaar dus 400 is veel te veel ;-)

Link naar reactie

of in plaats van de zoekfunctie te gebruiken, een antwoord geven kan ook natuurlijk.

Ethias is voor de risico-groepen zowat de goedkoopste. Tot uw 28ste ongeveer zit ge in de dure groep, daarna bouwt dat af, rond de leefijd van 45 ziet ge nog wel eens premies stijgen (maar dat is omdat de kindjes dan 18 jaar zijn en met de auto van de ouders rijden en al eens iets tegenkomen).

Ik betaalde ook 540 euro aan ethias per jaar, bestuurdersverzekering inbegrepen voor mijn fazer/Gsx-f/cb500.

ten opzichte van die CB was dat ook ongeveer de helft van de prijs van de moto.

De oplossing ? Ne dure moto kopen, dan wordt dat percentage kleiner ;-)

Link naar reactie

Willem, speciaal voor u een copy paste gedaan van een vorige post van mij:

rechtsbijstand 79.91 euro

1ste scooter: 113,26 euro

2de scooter: 56,64 euro

3de scooter: 28.32 euro

4de scooter: 19.98 euro

vanaf de 5de scooter gratis

geen enkele km-beperking of beperking op bouwjaar

bij zakenkantoor Van Mieghem

Link naar reactie

Ik heb het voor jou eens opgezocht bij Ethias. Daar vragen ze wel het bouwjaar en dat heb jij niet opgegeven. Voor "mijn" gemak heb ik 1990 ingetikt. De premie B.A. bedraagt dan 228,49 euro per jaar.

Surf naar www.ethias.be

Een andere goedkope en zeer goede maatschappij is Corona Direct. Ik ben er al 22 jaar klant, al een paar ongevallen gehad en zeer goed geholpen geweest. Uitstekende service.

Link naar reactie

Zoals in eerdere topics reeds gezegd: de allergoedkoopste verzekering is je aansluiten bij een club en genieten van de groepsverzekering. Ik betaal voor mijn wesp slechts ongeveer 90 euro voor verzekering met rechtsbijstand van marsh. Deze zijn naar mijn mening en ervaring zeer degelijke verzekeringen!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...