Ga naar inhoud
Vespaforum.be

elestart van pk50xl plurimatic/automatica doet het niet meer


Il Postino

Aanbevolen berichten

Hallo vespisti's

Enkele dagen na de opfrisbeurt wil ik hem starten met de elestart, doet deze plots niets meer, hij maakt enkel een tikkend geluid.

Met de kickstart is hij weg vanaf de eerste kick.

Is de batterij plat, of is er iets anders? Ik checkte reeds alle zichtbare connectors en die zitten allen goed. Ik heb de batterij afgekoppeld terwijl ik aan de vespa werkte, dus er kan normaliter niks aan mankeren, de batt. is ook nieuw.

Electriciteit is niet mijn dada us vraag ik het eens aan jullie...

Link naar reactie

Heren,

Ik heb de batterij opgeladen, met volle moed drukte ik de rode knop in en..., niks!

De startmotor ratelt, bij de volgende - langere druk stopte hij, enkele seconden later ging hij precies wel gaan starten maar dan begon ik rook te zien en rook ik verbrand, dus de startmotor is opgebrand denk ik.

Dus euh, heeft er nog iemand een startmotor voor een PK50XL automatica??

Pfff;... beetje pech

Link naar reactie

Laat die startmotor reviseren, dat kost je waarschijnlijk een pak minder.

Als de kickstarter makkelijk kan ingedrukt worden, denk ik dat je startmotor overbelast is, ik zou hem er eens af halen en kijken of hij nog makkelijk ronddraait (in één richting) in de andere richting moet hij blokkeren. Maak hem dan eens open en kuis dat allemaal eens goed uit.

Succes!

Dennis

Link naar reactie

Jufrouw

Moest uw profiel invuld zijn zou ik zeggen dat ge een perfecte startmotor kunt komen afhalen voor 20€.

Vermits gij uw profiel niet wilt invullen vraag ik 40€.

Gij bent waarschijnlijk een jongen maar stel je voor dat ge een meisje bent. Daarom zeg ik jufrouw.

René

Link naar reactie

Sorry ouwe, maar ik merkte al dat U op dat vlak redelijk lange tenen hebt.

Ik zal zo spoedig mogelijk mijn profiel invullen hoor, maar gezien ik niet veel te melden heb en ik nog geen vaste Vespa heb (de PK50XL is voor mijn vriendin of hij gaat weg)kan ik dat ook niet invullen.

Ik bezoek meerdere fora en daar kraait geen haan erom of je nu je profiel invult of niet.

Iedereen die me helpt geef ik een welgemeende dankjewel en ik ben er dan ook heel blij mee.

Commentaar zoals die van Vespista:

duidelijk : batterij naar de kl...

tja zo ne Pleuri(s)-matic is dan ook een probleemscoot hé

Kan iemand die een probleempje ervaart missen als kiespijn. Ik kan er wel mee lachen maar sommigen dan misschien weer niet en keren dit forum hun rug toe. Ik haal hier echter veel info uit en lees graag ieders threads.

Ach ja, ouwe - verzuring treedt meer en meer op tegenwoordig he.

P.S.: die startmotor hoef je niet opzij te houden hoor, als ik van antwerpen naar

Oostende moet rijden kost dat me al 100 EUR extra, dus laat maar zitten - maar ik bedank je wel!

MVG

Il Postino

Link naar reactie

Beste ?????

Dit is hier wel geen forum als vele anderen. Dit is een forum van een Vespa-familie waar we elkaar proberen te helpen.

Wel als ge uw profiel invult kost het u ook maar 20€ en bestaat misschien een andere manier dat die starter bij jou komt. Zoniet blijft hij liggen

Aan uw antwoord te zien zijn uw tenen ook niet zo kort

René de oude

Link naar reactie

Beste Rene,

Je hebt gelijk, daar niet van - en we hebben iets gemeen -> commentaar kunnen incasseren en uitdelen zijn twee verschillende eigenschappen, weinigen zijn beide meester.

Ik heb mijn profiel inmiddels ingevuld dus dat is ook wer klaar. Ik zal nog een foto proberen op te vissen.

Als je wil stort ik het bedrag + verzendkosten op Uw rekening en mag U het opsturen.

Met vriendelijke groeten,

Chris

Link naar reactie

Ja Chris, ge zult met den tijd nog ondervinden dat oudjes ook wel eens gelijk hebben.

Goed stuur me uw coördinaten via e-mail dan zorg ik voor de rest. Ik zal proberen het voor dinsdag op de post te krijgen. Daarna ben ik tot de 17e februari weg naar warmere oorden.

René

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...