Ga naar inhoud
Vespaforum.be

probleem koppeling!


sammie

Aanbevolen berichten

ik heb een probleempje...

mijn koppeling doet niets meer..het lijkt of deze ergens vastzit, want ze is blijkbaar altijd "in". Om te kunnen starten moet ik de koppeling induwen en de vespa start al zonder aan de koppeling te komen. De hendel zelf kan ik vrij bewegen.

Schakelen lukt ook nog maar geraak dus ni vooruit!

Bel ik de mannen van de garantie of kan ik dees zelf makkelijk oplossen?

merci mannen

Sam

Link naar reactie

merci geert maar heb het eigenlijk pas vandaag gelezen :-)

ben ondertussen naar de winkel geweest en die wisten mij doodleuk te vertellen dat da gene garantie is.

"PX'en zijn heel onderhoudsgevoelig das normaal" Ook al is dit na 2000kms? "Ja" Dus binnen 2000kms gaat die nog is kapot? "Ja" Maw ik heb eigenlijk rommel gekocht? "ne px vraagt wat meer onderhoud"

Zo'n kabeltje kost misschien ni veel en het is misschien ni veel werk..maar mij gaat het gewoon om het principe!

Link naar reactie

Ja Sam het verwonderde mij enigszins dat gij over garantie sprak. Ik was in de veronderstelling dat hierover klare afspraken gemaakt werden. Daarom mijn antwoord om het zelf niet te doen. Rekening houdend met slijtage is het niet onlogisch dat bepaalde stukken wel en andere niet onder waarborg vallen. Het is misschien in kleine tekst achter op de factuur vermeld.

Koop een kabeltje en vraag aan een Vespa-vriend dit klusje samen eventjes te doen Als je het nog nooit zelf gedaan hebt.

Een koppelingskabeltje in reserve is bovendien geen grote luxe.

Rene

Link naar reactie

Hey Sammie, 't is bekend dat kabels van de Vespa een kort leven leiden. Best is ineens bij de Staar een volledig set kabels te kopen en deze mooi opgerold in uw handschoenkastje te bewaren met een minimum aan sleutelgerei. Als je kabel springt tijdens het rijden kan je zelf of met een vespavriend een nieuwe kabel steken. Meestal is het de koppeling of gas die springen ... Veel plezier ermee. heb je bij zo'n nieuwe PX geen gratis jaar VAB gekregen ? Je kan die gebruiken om gratis je vespa naar de garage te laten vervoeren volgens mij - indien nodig ...

Link naar reactie

tja das wel heel kort ni?

maar het geen je voorstelde ga ik morgen dus doen ;-)

morgen is de staar in kapellen open en ik woon er op wandelafstand van dus...

Het is te hopen dat hij efkes wil helpen om die kabel te vervangen want ik ken er de balle van :D

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...