Ga naar inhoud
Vespaforum.be

1e ongeval


alexdelarge

Aanbevolen berichten

allez het is er van moeten komen, na enkele maanden is het zover

het 1e ongeluk met de vespa. En het was zo een dag dat het er MOEST van komen. We gingen een vriend bezoeken (ik en mijn vriendin), het is nog steeds mooi weer voor de tijd van het jaar dus we gingen met de vespa. Op de heenweg was het al bijna van dat. Een auto reed naast mij, en die vond het blijkbaar niet nodig om even te kijken of er fietsers/bromfietsen afkomen, erger nog knipperen was zelfs teveel... en zoef over het fietspad op een oprit... gelukkig reed ik trager en heb ik nog op tijd kunnen remmen.

Ik stop even om te tonen van "hey let op, er rijden hier nog mensen" na een minuut had hij het eindelijk door dat het op hem bedoeld was en keek hij verontwaardigd van "is er iets te zien/gebeurd"

enfin laat het niet aan mijn hart komen en rij verder (tenslotte is er niks gebeurd en langer staan discussieren bengt je nergens)

Uurtje of 3 later, vertrekken we van bij die vriend langsheen een steenweg op het fietspad (heb een 50cc dus volledig in orde).

op een gegeven moment rijd ik in de buurt van een zijstraat gewoon rechtdoor en zie in mijn ooghoek achter me een auto knipperen...

en mja geen verdere uitleg nodig denk ik? Ik heb nog uit volle macht geremt en de bestuurder van de wagen heeft nog getoeterd zei ze (dat hielp enorm :rolleyes) maar mja dus te laat en tegen de vespa en mijn vriendin haar been.

Nog een geluk dat ik de brommer recht kunnen houden heb want voor hetzelfde geld lagen we er nog eens onder bij ...

enfin hoe verliep jullie eerste ongeluk?

Link naar reactie

Ben ooit eens onderuit gegaan op de ring van Gent. Het lag er glad bij, het licht springt net op rood... normaal gezien rij ik door het oranje als ik zie dat de afstand om te remmen te klein is. T'was rond middernacht en toevalig zag ik een auto het kruispunt oprijden.

Ik heb uit volle macht geremd maar ben dus tegen de vlakte gegaan. Ik had niets, (had toen jeans aan?) Mijn wesp had crashbars, dus de billen waren ongeschonden. Alleen het spatbord was een beetje 'gekarteld'.

Vooral als het nat ligt is het gevaarlijk, je kunt veel minder goed reageren op een gevaarlijke situatie.

Link naar reactie

Mijn eerste ongeval met de motor was dus degelijk ni goed...

1500 neuroten kosten, ne gebroken pink, een gat in mijn knie, een Gore-Tex pak naar de knoppen en 6 weken ziekekas. Al bij al geen zwaar ongeval.

'k Was aan het voorbijsteken toen een koekeblikvrouwmens besliste om da ook te doen.

Sjans da het ni met de Vespa motor was...

Grtz, Vloebi.

Link naar reactie

Ik vind dat je precies voortduren onderschat word, alsof mensen niet beseffen dat je ook (snel) vooruitgaat.

Overlaatst reed ik op een baantje waar de oprit van een sporthal op uitkwam. Er komt een auto uit, hij kijkt naar mij,

dacht waarschijnlijk 'oh, het is maar een brommer' en schiet zich op de baan. Die vent dacht zeker van brommer = fiets met motor dus 20 km/u. Ik keihard op de rem, de rook kwam van onder mijn banden, en ik roep naar hem en het enige dat hij dan doet is zijn hand in de lucht steken. Moest het geregend hebben, en ik gevallen was, zou em dan ook zijn hand uit gestoken hebben, de imbiciel. Sorry, kvin gewoon dat auto's ook wel keer mogen uitkijken.

Link naar reactie

Met een Vespa wordt je altijd onderschat. Dat is zeker het geval als je met een 'moto-vespa' rijd. Mensen verwachten je niet op de baan. En als ze mij zien met mijn PX verwachten ze zeker niet dat ik hen kan voorbijsteken aan 90kmpu.

Ik ben onlangs bijna op de grond gegaan door een auto die me onderschat had en dacht dat hij nog wel kon afslaan voor ik hem passeerde. Ook volluit in de remmen gegaan, geslipt, rechtgebleven, en de auto in zijn zij geschampt.

Daarna heb ik voor het eerst ook kennis gemaakt met verkeersagressie :-). Zij het dan wel verbale. Die mens belde de politie en zei dat hij was aangereden door "een onozel wit brommeker, zoiets van het goedkoopste type". Hij had amper een streep van 3cm op zijn ruit (van mijn spiegel) en hij was in fout. Maar hij heeft me 30min staan uitschelden voor het vuil van de straat. Toen is hij er ineens vandoor gegaan zonder iets te zeggen, en heeft gebeld naar de politie dat ze niet meer moesten komen.

Ik zelf had niks, dus uiteindelijk eind goed algoed :-)

Link naar reactie

idd heb ik ook al gemerkt, automobilisten verwachten niet je zo snel bent, ze denken oh een scooterke dat mag toch maar 45km/u maar ze houden er geen rekening mee dat er ook moto-vespa's zijn...

Ik vind dat je precies voortduren onderschat word, alsof mensen niet beseffen dat je ook (snel) vooruitgaat.

Overlaatst reed ik op een baantje waar de oprit van een sporthal op uitkwam. Er komt een auto uit, hij kijkt naar mij,

dacht waarschijnlijk 'oh, het is maar een brommer' en schiet zich op de baan. Die vent dacht zeker van brommer = fiets met motor dus 20 km/u. Ik keihard op de rem, de rook kwam van onder mijn banden, en ik roep naar hem en het enige dat hij dan doet is zijn hand in de lucht steken. Moest het geregend hebben, en ik gevallen was, zou em dan ook zijn hand uit gestoken hebben, de imbiciel. Sorry, kvin gewoon dat auto's ook wel keer mogen uitkijken.

Link naar reactie

Duciel heeft gelijk. Hoe dikwijls heb ik dat soort situaties al niet meegemaakt... Tegenwoordig rijd ik veel met mijn grootlicht aan, zeker als ik een kruispunt oversteek of als er veel straten van rechts komen. Lijkt wel iets te helpen. Blijkbaar intimideert dat meer en zien vele automobilisten niet dat achter dat licht "maar" een vespa schuilgaat. Wat verbale agressie betreft, dit is een laakbaar feit, nummerplaat noteren en klacht neerleggen, zeker als je in je recht bent.

Blijven uitkijken en ride safe! Iwan

Link naar reactie

inderdaad!! en als ze verblind tot stilstand zijn gekomen van de gelegenheid gebruik maken om af te stappen en hun voorruit onder te plassen haha!

Nee Rick, uiteraard op tijd je grootlicht dimmen, maar heb wel gemerkt dat het helpt en dat het respect blijkbaar rechtevenredig stijgt met de sterkte van je lampen

Link naar reactie
..., maar heb wel gemerkt dat het helpt en dat het respect blijkbaar rechtevenredig stijgt met de sterkte van je lampen

En de grootte van je machien. Wanneer ik met de jeep rijd heb ik nog nooit gehad dat iemand me onderschat heeft.

Iedereen wordt er eerder door geintimideerd...maar het is zo leuk niet als met de vespa, niet zo ontspannend.

Eigenlijk zou er ook zo'n zware bullbar moeten opstaan en een stuk of 8 koplampen.

Link naar reactie

ja mijn ogeval is vorig week gebeurd

juist voor de markt van wetteren reed ik naar school.

er komt een auto uit een garage gereden de auto voor mij smijt de remmen toe en ik had het te laat gezien en zat tegen de achterkant van de auto. natuurlijk in fout maar aan de auto juist een paar schrammen en mijn spatbord voledig ingedeukt en da voorste plastic afgebroken (zat wel in de put ) maja zal hem na de examens maar maken zeker dan heb ik daar mijn plezier van

grtz jan

Link naar reactie

Boenk, klets, patat, knal erop... net m'n eerste ongevalletje sinds m'n vespa-aankoop deze zomer.

Op weg naar huis, net na het ondertekenen van m'n nieuw contract als hoofdopvoeder, een touchke gegeven aan een lelijke SUV, bestuurd door een overjaarse maar zeer vriendelijke local uit Tielt-Winge.

Hij moest plotst alles dichtgooien voor een tegenligger die de geparkeerde auto's nog vlug dacht voorbij te steken. M'n PX'ke en ikzelf reageerden onmiddelijk met iets te veel rem-enthousiasme met een slippartij en een steeds korter komende reservewielhouder van die lelijke SUV als gevolg.

Al een geluk dat we maar tegen een 30 km/uur reden, anders was het serieuze koekenbak geweest.

Ondertussen heb ik mijn voorlicht als hersteld, met dank aan Classicscooter Jan die de wisselstukken in stock had. Nu nog even wachten op het bovenste deel van de stuurkap en ik kan weer, al is het met een aantal kleine blutsen in mijn spatbord, met veel goesting en hopend op niet te gladde wegen verder tuffen met m'n trouwe tweewieler.

En by the way: ik ben er met de schrik vanaf gekomen. Al een geluk want ik heb nog anderhalve maand verlof op te pakken vooraleer ik mijn nieuwe job start.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...