CarlosVespino Geplaatst: 4 december 2006 Delen Geplaatst: 4 december 2006 hallo iedereen! Ik moet mijn vespino laten afstellen van mij vader omdat ze rond de 60 rijdt... Ga ze dan nog even snel optrekken en is da eiglijk wel gezond voor de motor? Aan de andere kant wil ik ze echt ni kwijt aan de politie... Help?! Ciao Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 5 december 2006 Delen Geplaatst: 5 december 2006 van wat jaar is jou vespa? als hij van voor '72 (geloof ik) is dan mag je brommer harden dan 45 rijden op de rollen en kan de politie jou niks doen. als de politie jou nu zou flitsen of achter jou zou rijden tegen 60 km/u dan kun je wel eens een probleem hebben. de brommers van voor 1972 moesten nog geen 45 rijden. als het niet klopt wat ik zeg graag even de mening van iemand anders. Link naar reactie
Fongzie Geplaatst: 5 december 2006 Delen Geplaatst: 5 december 2006 Dat blijft een dubieus geval. Dit onderwerp is al enkele malen aangehaald hier op het forum. Ikzelf rijd ook veel te snel, terwijl alles origineel is. Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 5 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2006 @pieter: 1968 (dan vul ik mijn profiel eens in! ) en ja, ik weetet ook echt ni zeker... alles is trouwens origineel zenne. keb ook gezien d gij ne 50cc ebt, rijde gij origineel ook rond de 60? al op de rolle gegaan, ofni? @fongzie: en ebt ge al op de rolle moete gaan staan? alvast bedankt. Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 5 december 2006 Delen Geplaatst: 5 december 2006 ik heb die van mij net dit weekend gekocht. hij rijd ok wel rond de 60 denk ik. men tellerke werk ni goed want die geeft aan da ik 90 rij of zo. dus echt exact weet ik het nog ni. weet u toevallig hoe ik mijn tellerke juist kan zette? ik ben nog ni op de rolle geweest mar ik heb vandaag ok nog gehoord da ze er niks van kunne zegge da hij zo hard rijd als ge nen brommer van voor 72 hebt. die persoon zij zelfs da ge moogt weigere voor op de rolle te gaan. ze moete u dus in ieder geval echt rijdend betrappen. dus laat hem gewoon zo. das ok het beste voor de motor denk ik. groeten Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 5 december 2006 Delen Geplaatst: 5 december 2006 ge moet het niet geloven met die jaartallen een bromfiets klasse B mag maar 45 rijden al is hij van 1920 als ge sneller rijd kan er beslag op het voertuig gelegd worden grtz sidvespa Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 5 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2006 mja... het moet van mijn vader eiglijk... ma kweni, ik ga da risico toch ni pakke voor mijne schat kwijt te geraken zenne.. ik laat hem wel afstellen en dan binne een jaar ask 18 ben kopek nen 125cc, 150cc of nen 175cc of homologeer ik den deze naar motorscooter, (bij mijn weten kankek der toch nen 125 onder zette, mijn frame is tog tzelfde as die van de primavera ET3, dus da moet dien 125 wel kunne dragen, ofni?) En nee, pieter ik weet echt nix van zo'n tellerke, sorry... Ciao Link naar reactie
Costes Geplaatst: 5 december 2006 Delen Geplaatst: 5 december 2006 als dat "homologeren" je lukt zou ik graag even weten hoe. Ik dacht dat dat echt veel geld koste en erg moeilijk was, want ik heb mijn vespa ook nog willen omvormen naar een 125cc Link naar reactie
Fongzie Geplaatst: 5 december 2006 Delen Geplaatst: 5 december 2006 @carlosvespino: ik rijd (warm) zo'n slordige 65km/h. Ikzelf ben nog nooit op de rollen gezet, gelukkig. Ik denk dat de politie niet snel geneigd zal zijn om een vespist van de baan te halen, omwille van het imago. Vespisten rijden -in vele gevallen- voor het genot, terwijl vb met een dax of booster gereden wordt omdat dat 'cool' is. Hoe sneller, hoe stoerder. Dat beseffen die agenten al te goed. Misschien een handig truukje: als je 4 vitessen hebt, de aanduiding van je vierde versnelling op je stuur wegwerken. In 3de rijdt je Vesp net 45, dacht ik. Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 5 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 december 2006 @fongzie: spijtig genoeg is het een 3 vitesse :-), tis een italiaanse hé, dnek ni datter italiaanse 50cc's zijn me 4 vitessen, maar ik kan mis zijn natuurlijk :-) trouwens; zit gij in de VCA? want ik zie da ge in mortsel woont :-) @costes: ik ben nog een leek qua mechaniek zenne (er begint wel verandering in te komen, maar toch), maar ik denk eiglijk ni da da zo moeilijk kan zijn, een ander blok eronder zetten... tog ni ast over ne V50 ga (ET3 motor erin), maar eens te meer, kan ik hélemaal fout zitten. Duur zallet wel zijn :-). Misschien een woordje van iemand die er meer van kent? Link naar reactie
Fongzie Geplaatst: 5 december 2006 Delen Geplaatst: 5 december 2006 @carlosvespino: sorry, ik had eerst je profiel moeten kijken om te weten dat je een 50R hebt.Die zijn uiteraard maar met 3 vitessen. Ik heb ook een 50L staan (van mijn broer). De Specials van na '71 en de PK's hebben 4 vitessen. Ik ben niet aangesloten bij VCA. Zal ik eens moeten doen. Heb jij je Vespa gekocht van Robin uit Limburg? Link naar reactie
René Geplaatst: 6 december 2006 Delen Geplaatst: 6 december 2006 Hallo Carlos en vader. Ik begrijp jullie bezorgdheid. Maar over 50 Km of sneller te discuteren geraakt de zaak niet opgelost. Ik zie dat de elleboog op Vespa 50 een andere vorm heeft dan van een PK50. Ik zou anders een origineel Vespa onderdeel opsturen om de zaak op te lossen. Zie onderdeel 5 op http://www.scooterhelp.com/manuals/V5A1 ... page12.jpg De opgave is de uitlaat vernauwen naar 13 mm Doe dit met iets dat gij/vader maakt van een stuk blik van een conservendoos. Met dezelfde vorm als onderdeel 4 maar met een gat van 13 mm Succes, René Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 6 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2006 @ fonzie: geeft nix zenne en ja, wordt maar lid dan, want volgens mij ben ik een van de enigste +-18 jarigen (ben nog ni mee geweest op meeting. en ja, ik heb mijn vespa van Robin. @ renĂ©: alvast bedankt! maar ik weet niet of ik me al daaraan ga wagen, mijn vader al zeker niet in elk geval, voor de geĂ¯nteresseerden: midden januari gaat hij binnen om afgesteld te worden. Ik heb dat besloten omda ik toch een motorwesp ga kopen als ik 18 ben. ciao Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 6 december 2006 Delen Geplaatst: 6 december 2006 je kan het ook simpel doen hebben ze mij verteld en ook zoals rené al zij: de uitlaat vernauwen. ja kan dit ook gewoon doen door het uitlaatbuisje een beetje dicht te nijpen met een tang of zo. jij was me dan net voor om hem van robin te kopen. ik was namelijk ook geintresseerd. groete Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 6 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 december 2006 mja, ik was er echt wel heel snel bij toen bij Robin :-) maar ge hebt uw alungata dan toch gevonden hé! mooi wespje trouwens! Ciao maar als ik het dus goe begrijp, als ik de uitlaat nauwer maak, gaat hij trager? cool =) Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 7 december 2006 Delen Geplaatst: 7 december 2006 ja da heeft die vent vanwaar ik die van mij heb gahaald toch gezegt. dan heeft hij meer tegendruk en zal hij ok minder hard gaan denk ik. je kan bijvoorbeeld ook meer demper vulling (of hoe dat het ook heet) in je uitlaat stoppen. dat zou ook moeten helpen. groeten Link naar reactie
supervespa Geplaatst: 7 december 2006 Delen Geplaatst: 7 december 2006 Spreek anders eens af met Fongzie ... dien heeft nog nen uitlaat liggen waarmee je bijna niet meer vooruitkomt ... :-)) topic: http://www.vespaforum.be/forum/viewtopic.php?id=89210 Link naar reactie
Fongzie Geplaatst: 7 december 2006 Delen Geplaatst: 7 december 2006 @Supervespa: nice one! Link naar reactie
CarlosVespino Geplaatst: 7 december 2006 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2006 Burn!!! (that 70s show, fyi) Link naar reactie
stele Geplaatst: 8 december 2006 Delen Geplaatst: 8 december 2006 de uitlaatpijp vernauwen betekent dat je deze onherroepelijk beschadigt. Hou er rekening mee. Een beter voorstel is dat van René, ookal vergt dat iets meer fingerspitsengefuhl Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.