Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Afstellen 50cc


CarlosVespino

Aanbevolen berichten

van wat jaar is jou vespa? als hij van voor '72 (geloof ik) is dan mag je brommer harden dan 45 rijden op de rollen en kan de politie jou niks doen. als de politie jou nu zou flitsen of achter jou zou rijden tegen 60 km/u dan kun je wel eens een probleem hebben.

de brommers van voor 1972 moesten nog geen 45 rijden.

als het niet klopt wat ik zeg graag even de mening van iemand anders.

Link naar reactie

@pieter: 1968 (dan vul ik mijn profiel eens in! :P) en ja, ik weetet ook echt ni zeker... alles is trouwens origineel zenne. keb ook gezien d gij ne 50cc ebt, rijde gij origineel ook rond de 60? al op de rolle gegaan, ofni?

@fongzie: en ebt ge al op de rolle moete gaan staan?

alvast bedankt.

Link naar reactie

ik heb die van mij net dit weekend gekocht. hij rijd ok wel rond de 60 denk ik. men tellerke werk ni goed want die geeft aan da ik 90 rij of zo. dus echt exact weet ik het nog ni.

weet u toevallig hoe ik mijn tellerke juist kan zette?

ik ben nog ni op de rolle geweest mar ik heb vandaag ok nog gehoord da ze er niks van kunne zegge da hij zo hard rijd als ge nen brommer van voor 72 hebt. die persoon zij zelfs da ge moogt weigere voor op de rolle te gaan. ze moete u dus in ieder geval echt rijdend betrappen.

dus laat hem gewoon zo. das ok het beste voor de motor denk ik.

groeten

Link naar reactie

mja... het moet van mijn vader eiglijk... ma kweni, ik ga da risico toch ni pakke voor mijne schat kwijt te geraken zenne..

ik laat hem wel afstellen en dan binne een jaar ask 18 ben kopek nen 125cc, 150cc of nen 175cc of homologeer ik den deze naar motorscooter, (bij mijn weten kankek der toch nen 125 onder zette, mijn frame is tog tzelfde as die van de primavera ET3, dus da moet dien 125 wel kunne dragen, ofni?)

En nee, pieter ik weet echt nix van zo'n tellerke, sorry...

Ciao

Link naar reactie

@carlosvespino: ik rijd (warm) zo'n slordige 65km/h.

Ikzelf ben nog nooit op de rollen gezet, gelukkig. Ik denk dat de politie niet snel geneigd zal zijn om een vespist van de baan te halen, omwille van het imago. Vespisten rijden -in vele gevallen- voor het genot, terwijl vb met een dax of booster gereden wordt omdat dat 'cool' is. Hoe sneller, hoe stoerder. Dat beseffen die agenten al te goed.

Misschien een handig truukje: als je 4 vitessen hebt, de aanduiding van je vierde versnelling op je stuur wegwerken. In 3de rijdt je Vesp net 45, dacht ik. ;)

Link naar reactie

@fongzie: spijtig genoeg is het een 3 vitesse :-), tis een italiaanse hé, dnek ni datter italiaanse 50cc's zijn me 4 vitessen, maar ik kan mis zijn natuurlijk :-)

trouwens; zit gij in de VCA? want ik zie da ge in mortsel woont :-)

@costes: ik ben nog een leek qua mechaniek zenne (er begint wel verandering in te komen, maar toch), maar ik denk eiglijk ni da da zo moeilijk kan zijn, een ander blok eronder zetten... tog ni ast over ne V50 ga (ET3 motor erin), maar eens te meer, kan ik hélemaal fout zitten. Duur zallet wel zijn :-).

Misschien een woordje van iemand die er meer van kent?

Link naar reactie

@carlosvespino: sorry, ik had eerst je profiel moeten kijken om te weten dat je een 50R hebt.Die zijn uiteraard maar met 3 vitessen. Ik heb ook een 50L staan (van mijn broer). De Specials van na '71 en de PK's hebben 4 vitessen. Ik ben niet aangesloten bij VCA. Zal ik eens moeten doen. Heb jij je Vespa gekocht van Robin uit Limburg?

Link naar reactie

Hallo Carlos en vader.

Ik begrijp jullie bezorgdheid. Maar over 50 Km of sneller te discuteren geraakt de zaak niet opgelost.

Ik zie dat de elleboog op Vespa 50 een andere vorm heeft dan van een PK50. Ik zou anders een origineel Vespa onderdeel opsturen om de zaak op te lossen.

Zie onderdeel 5 op http://www.scooterhelp.com/manuals/V5A1 ... page12.jpg

De opgave is de uitlaat vernauwen naar 13 mm

Doe dit met iets dat gij/vader maakt van een stuk blik van een conservendoos. Met dezelfde vorm als onderdeel 4 maar met een gat van 13 mm

Succes, René

Link naar reactie

@ fonzie: geeft nix zenne :D en ja, wordt maar lid dan, want volgens mij ben ik een van de enigste +-18 jarigen (ben nog ni mee geweest op meeting. en ja, ik heb mijn vespa van Robin.

@ rené: alvast bedankt! maar ik weet niet of ik me al daaraan ga wagen, mijn vader al zeker niet :D

in elk geval, voor de geĂ¯nteresseerden: midden januari gaat hij binnen om afgesteld te worden. Ik heb dat besloten omda ik toch een motorwesp ga kopen als ik 18 ben.

ciao

Link naar reactie

je kan het ook simpel doen hebben ze mij verteld en ook zoals rené al zij: de uitlaat vernauwen. ja kan dit ook gewoon doen door het uitlaatbuisje een beetje dicht te nijpen met een tang of zo.

jij was me dan net voor om hem van robin te kopen. ik was namelijk ook geintresseerd.

groete

Link naar reactie

ja da heeft die vent vanwaar ik die van mij heb gahaald toch gezegt.

dan heeft hij meer tegendruk en zal hij ok minder hard gaan denk ik.

je kan bijvoorbeeld ook meer demper vulling (of hoe dat het ook heet) in je uitlaat stoppen. dat zou ook moeten helpen.

groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...