Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Demonteren Originele Achterveer Special50


Tijs

Aanbevolen berichten

Elks nen goeiendag!

Ik ben sinds enige tijd mijn Special 50 stukje per stukje aan het wederopbouwen.

Zo heb ik overlaatst een nieuwe (iets langer dan originele) achterveer gekocht.

Nu was ik gisterenavond begonnen met de Vespa al wat klaar de maken zodanig ik makkelijk de veer zou kunnen demonteren.

Dat is nu klaar, nu krijg ik enkel de originele achterveer er niet af.

Het is te zeggen, vanboven, vanonder krijg ik ze makkelijk los dmv de bout los te draaien en hem er zo uit te halen.

Vanboven kan ik er wel aan draaien maar omdat er zich daar een rubber bevind om de schokken nog wat meer te dempen kan ik er zo goed als geen kracht op zetten omdat dit gewoon meedraait.

Nu heb ik daarnet nog eens gekeken en ik zag dat er vanboven waar zich de schoefdraag bevind op de veer 2 bouten zitten (die volgens mij) naar elkaar zijn toegedraait.

Heeft er soms iemand enige tips om dit onderschatte werkje vlotjes te laten verlopen?

MVG Tijs, Alvast bedankt!

Link naar reactie

STEL dat er twee moeren bovenaan de 'veer'bout zitten, zet ge toch de ene vast met een moersleutel terwijl ge de andere ervan draait?

stel dat ge bedoelt dat er een moer onder het kader en boven het kader zit vast op de bout, dan doet ge het hetzelfde, maar dan een sleutel onder het kader en een erboven, waarvan 1 van de twee vierkant is dacht ik ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...