Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa gtv 250


sus

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal 

lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb maar heb nu een vraag over mijn gtv 250 uit 2010 met 66500 km op de teller.

vorige week na tanken begon deze steeds stil te vallen bij dichtdraaien gashendel en heel moeilijk te  starten nadien.  ook brandt steeds het lampje dat uitlaatgassen controleert.
iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn .De scooter is steeds goed onderhouden en heeft me nooit in de steek gelaten.

zou graag weten of het nog de moeite is om hem te laten herstellen .

groetjes

Sus

 

 

 

 

Link naar reactie

Bij dit soort km standen is het moeilijk te zeggen of het het waard is om de Vespa te laten maken. Er zijn zoveel verschillende factoren die de afschrijving bepalen. Kijk naar de oldies, die zijn 60 jaar oud en tuffen vrolijk rond…leeftijd en kmers zeggen niet alles.

In jouw geval klinkt het als een sensor probleem. Dit is makkelijk uit te sluiten door de Vespa aan de diagnose te hangen. Dat sluit al een boel uit, het kan bijvoorbeeld de lambda sensor zijn die de ecu verkeerd aanstuurt. Dat is een goedkope reparatie en zeker de moeite waard. Is het echter mechanisch dan gaat het meer in de papieren lopen maar nog steeds niet uitzichtloos.

Zoek een werkplaats met diagose gereedschap en lees de ecu uit, daarna is het een kwestie van verder speuren wat de oorzaak kan zijn.

  • Like 2
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...