wespie82 Posted June 14, 2023 Share Posted June 14, 2023 (edited) Hoi allen, Ben aan het uitkijken naar een vespa primavera 50cc, heb wel een motorijbewijs en ook een moto, de vespa zou dienen om bij goed weer rond de kerktoren te rijden zonder al die kledingsvoorschriften. (heb een 125cc gehad en stoorde mij daar aan, ook al tegengehouden door politie omdat mijn schoenen niet hoog genoeg waren en zie verdekke meer dan de helft van de 125cc scooterrijders met lage schoenen rijden... ook eens een nieuwe GTS 300 geprobeerd, reed fantastisch maar uiteindelijk toch een honda cb500x gekocht, die nog fantastischer rijdt ). Nu mijn ervaring met de laatste euro 5 versies van de primavera 50 is dat deze echt zeer sloom zijn standaard, eens een versie met carb gehuurd en die reed beter. Toch twijfel ik, met een malossi ECU rijden ze ook terug goed maar dat kost ook weer 200 euro + plaatsing.. prijsverschil is ook niet zo groot, +/- 3000 voor een 2020 model, voor een 2016 model wordt nog rond de 2400 gevraagd, en die hebben vaak meer gebruikssporen... mijn gevoel zegt ergens, uitkijken voor een carb exemplaar dat er goed uit ziet.. al kan een carb soms moeilijker starten. Of rijdt een euro 4 injectie wel goed standaard? wat denken jullie? thx! Edited June 14, 2023 by stijn82 Link to comment
wespie82 Posted November 15, 2023 Author Share Posted November 15, 2023 ondertussen heb ik een carb exemplaar van 2015 gekocht voor een zeer schappelijke prijs, doet het prima, gaat net geen 50 op de teller en trekt in elk geval stukken beter op dan een standaard euro 5 (die pokkeduur zijn nieuw ... ). Me happy! 😍 Link to comment
Sjoerdo Posted November 16, 2023 Share Posted November 16, 2023 nu te laat, maar zou carb hebben aangeraden, veel plezier met je nieuwe aanwinst! Link to comment
Recommended Posts