Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vbb elektronische ontsteking aansluiten


Chris

Aanbevolen berichten

Ik heb geen ervaring met het ombouwen van een Vespa ontsteking naar 12V. Ik heb een Pinasco Flytech ontsteking en een BGM 12V AC kabelboom gemonteerd. Aan de motor komen 2 stroomkabels uit (zie foto kabelnr 1 en kabelnr 2). De 2de wordt gebruikt voor pinkers. Wordt kabel 2 ENKEL gebruikt als er pinkers opzitten (dan kan dat stuk kabel proper weggewerkt worden) OF wordt de blauwe en rode draad ook gebruikt ZONDER pinkers en hoe wordt deze dan aangesloten?

Ban al dagen aan het zoeken, maar ik vind alleen schema's van nieuwe ontsteking en oude bedrading en geen enkele met de BGM kabel.

Bedankt,

Chris

PS: een volledig schakelplan van de BGM bedrading zou ook handig zijn, moest dat bestaan. 

BGM.jpg

Link naar reactie

Foto 2 is enkel relevant als er ook pinkers op je frame staan. If not: heel de oranje kabel uit de kabelboom.

Als je de regulator samen met de CDI op de beugel achterop de motor zet mag ook de blauwe eruit. De rode dan rechtstreeks samen met de wit/gele uit de stator op de meest linkse regulator fiche.  Alle zwarte uit de kabelboom ergens op het frame (massa). Maak zelf een extra massaaansluiting tussen de 2de regulator pin en het frame. 

(Of kom er nog eens mee langs. Ge weet mij ondertussen wonen :D)

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Dag Free. Bedankt voor je raad. Ik weet je ondertussen wonen idd...

De regulator kan helaas niet samen met de CDI gemonteerd worden...De kabelboom is net te kort. Foutje van SCK! 
Ik heb de regulator in de handschoenkast gemonteerd. De blauwe draad sluit ik langs de kant vd ontsteking aan op de wit-gele en dan samen met de rode op de regulator. Ik test dat wel eerst eens met een batterij. Als ik er niet meer aan uit kan....weet ik jouw huis wonen :) 

Link naar reactie

Yep, zo kan het ook. Niet vergeten een massakabeltje te trekken van de regulator naar het frame he?

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...