Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Neutraal tussen versnellingen


Dandale

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ik ben net eigenaar geworden van een recente PX125 (2016) met slechts 1500km! Alles ziet er prima uit, eerste basis onderhoud gegeven (olie vervangen, etc..) omdat ik veronderstel dat dit wel niet gebeurt zal zijn.

Nu kom ik wel tijdens het rijden tegen dat ik tussen 2 & 3 zowat in 'neutraal' zit. Ook tussen 3 & 4 kwam ik dit reeds tegen. Met dan opnieuw te ontkoppelen en wat steviger te draaien aan de versnellingshendel klikt hij uiteindelijk wel in z'n 3de en/of 4de. Enige tips wat ik hieraan kan doen? Of is dit als 'normaal' te beschouwen voor een PX?

Alvast mercikes voor jullie input!

Andy

Link naar reactie

Gefeliciteerd met je “nieuwe” PX, want dat mag je wel zeggen met 1500km.

Denk zelf dat de koppelingsplaten een beetje glad (droog) zijn omdat er langere tijd niet mee gereden is en je last hebt van “koppelingsslip”, het kan natuurlijk ook zijn dat de versnellingskabels niet helemaal goed zijn afgesteld.


Wat je kan doen is het dekseltje boven het schakelmechanisme even losmaken om te kijken of het mechanisme goed werkt als je aan de versnellinghendel draait.
En zijn diverse filmpjes te vinden op youtube hoe je de kabels afstelt, zoals bijvoorbeeld deze: https://youtu.be/zFHywT5AGEA

Bij 1500km ga ik niet uit van een technisch mankement, hoogstens wat fijnafstelling van de kabels. De carter olie heb je al vervangen dus de kopplingsplaten komen vanzelf weer tot “leven”. 

  • Like 1
Link naar reactie

Mercikes alvast voor je input! Ik volg het verder op terwijl ik er wat extra kilometers op zet 😎 Ik moet zeggen dat ik het ondertussen al minder vaak voorheb dus je denkpiste kon wel eens juist zijn 😊 Sowieso zal ik ook eens de kabels opnieuw afregelen, de uitlijning van de cijfers op de koppelingshendel is niet volledig in lijn dus zal dat ook wel al een stap in de goeie richting zijn.

Thx,

Andy

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...