provv Geplaatst: 15 maart 2022 Delen Geplaatst: 15 maart 2022 hoi allemaal ik ben nieuw hier maar wat een leuk en leerzaam forum nu mijn vraag ik heb een vl1t van 1955 stuzzo met frame nr vl1t 555** mag ik dan aannemen dat het een misa is ? zoals ik heb gelezen gaan de vl1t van 1001 tot 17000 mijn vl1t heeft geen accu nu heb ik op scooterhelp gekeken en ik zie 2 electrical diagram 1 met accu 1 diagram zonder accu als ik nu zie dat in het diagram met accu een andere stuurschakelaar heeft dan in het diagram zonder accu nu heeft mijn stuzzo geen accu maar wel een stuurschakelaar van een stuzzo met accu kan dit kloppen alvast bedankt Link naar reactie
provv Geplaatst: 15 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 15 maart 2022 wie kan mijn foto,s sturen van zijn vl1t waar de accu zit inc rectifer en junction box Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 maart 2022 Delen Geplaatst: 15 maart 2022 Als er een accu in heeft gezeten was dit in de linkerbil samen met de rectifer en de juntionbox. Voor de batterij is op die plaats een houder voorzien. Mogelijk is de stuurschakelaar vervangen in het verleden. Groetjes, nero. Link naar reactie
provv Geplaatst: 16 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2022 hoi nero bedankt voor je reactie als ik in de linkerbil zie dan zie ik er niets [geen steuntje voor een accu ] zelfs geen gaatje waar een kabel naar binnen kan gaan ik heb de vl1t zo gekocht in 2019 van een verzamelaar gerestaureerd in 2002 maar ik heb hem nog nooit laten lopen of er opgereden omdat ik hem in mijn verzameling heb staan en omdat ik denk dat er na de restauratie geen druppel benzine in heeft gezeten op het kenteken staat eerste toelating 1955 met een B er achter dus ik denk dat het een misa is maar ik zie hier op het forum dat er een misa is met een lager frame nr vl1t 4622* met wel een accu maar ik zie geen rectifer en de juntionbox kan die van mij wel lopen zonder accu en rectifer en de juntionbox en kan ik ook aan de motor zien dat er een accu in moet of niet Link naar reactie
nero Geplaatst: 16 maart 2022 Delen Geplaatst: 16 maart 2022 Wat betreft MISA of niet. Als je het klepje onder het zadel open doet en je kan rechts op de verticale zijde van de opening een nummer zien op het frame, dan is het een Belgische. Ik dacht dat een Struzzo zonder batterij kan rijden. De batterij dient alleen om de claxon en het remlicht te doen werken. Je kan al controleren of er een vonk overspringt op de bougie als je kickt en de schakelaar in de juist e stand staat. Groetjes, nero. Link naar reactie
provv Geplaatst: 16 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2022 hoi allemaal weet iemand tot welk frame en motor nr de vl1t misa is gemaakt ? en ik zie meer foto,s op internet van een vl1t met een rechthoekig stuurschakelaar [ met accu] van af welk type of bouwjaar frame nr zijn ze hier mee begonnen ? als ik zie in het elc schema staat bij vl1t zonder accu zit er een stuurschakelaar op van een faro basso tot welk bouwjaar frame nr hebben ze dit type schakelaar gebruikt nu zie ik ook dat de stuurschakelaar van een faro basso ook op de vl2t zit dus maak mij GEK ik weet het niet meer nu ga ik denken dat mijn vl1t een misa is omdat hij een hoog frame nr heeft 555** en dat ze bij misa nog wat onderdelen bij elkaar hebben gezocht om misschien de laatste vl1t in elkaar te kunnen zetten ( geen accu rectifer en de juntionbox ) wel een rechthoekige stuur schakelaar en dan zal er wel meer zijn wat mij nog niet is opgevallen of niet geheel origineel gerestaureerd is maar waarom zou je dat doen wie weet antwoorden en zijn er ook vl2t misa vl3t misa en hoe kan je dat zien? en ik zie ook dat een vl2t 1955 begint met frame nr 17001 tot 64970 vl2t 1956 begint met 64971 tot 93101 vl3t 1956 begint met 93102 tot 130693 vl3t 1957 begint met 130694 tot 132737 Link naar reactie
provv Geplaatst: 16 maart 2022 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2022 (aangepast) bij mij staat het frame nr horizontaal boven achter het klepje en ik kan mij goed in denken dat als je een vl1t hebt met een laag frame nr dat je dan geen accu hebt naar mate het nr hoger word dat ze dan pas een accu gaan plaatsen lijkt mij logies of het is een optie ( extra geweest )tegen betaling een accu heeft er iemand ervaring en wat ik ook vreemd vind dat bijna nooit de frame en motor nr gelijk zijn bij de oldies wat niet iedere lief hebber mooi leuk vind bij een b.v zundapp hebben ze het er vaak over marching nr.s probeer dan maar eens uit te legen waarom bij een vespa niet 16 maart 2022 aangepast door provv Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen