Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wanneer schakelen ???


DJ Blackdisque

Aanbevolen berichten

Hi

Stom vraagje misschien maar toch even stellen. Ik heb dus 2 maanden geleden een primavera 125cc gekocht en hem technisch in orde gesteld. Motor nagekeken en dergelijks... Kabels vervangen. Je weet wel.

Nu ben ik na het lange wachten eindelijk aan het rijden geraakt. Gisteren en vandaag 2 toertjes gemaakt van +- 15km. Ik moet zeggen het rijd zalig ! Fantastisch gewoon. Maar nu komt het... ;-)

Ik heb dus nog nooit op een Vespa gereden of ik ken niemand met een Vespa ofzo. dus nu is mijn vraag. Waneer schakelen wij welk KM/h geluid toerental?

Enige instructies en tips zijn welkom.

Greetz Jurgen

Link naar reactie

voor een primavera is dat ongeveer :

1ste versnelling : < 15/u

2de versnelling : 15-35/u

3de versnelling : 35-55/u

4de versnelling : vanaf 55/u

na een tijdje merk je zelf wel wat het beste toerental/snelheid is om te schakelen naar een hogere versnelling.

Link naar reactie

Dat is gelijk als iedere scoot, auto whatever... Dat "voel" je wel, en dan nog. Als jij denkt dat je moet schakelen doe je dat. Als 'm echt nie meer trekt ben je te laat. Je voelt rap genoeg of het goed is of niet. In de auto schakel je toch ook op gevoel/geluid. Doe dat met je vespa ook ;)

Link naar reactie

Hoge toerentallekes kunnen nie zo veel kwaad met die tweetaktjes. Wat wel slecht voor de gezondheid is, is te lage toerental (het "stompen"). De klopstress die ge dan op uw onderdelen zet, is nie gezond. Dus beter wat hoger dan te laag, zou ik zeggen. En voor de rest; op gevoel natuurlijk.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...