Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX150 CAT / tuning uitlaat


PX150

Aanbevolen berichten

Goedemorgen !

ik rijd met een PX150 (model 2005, met cat.).

Kan men op dit model met cat een "tuning" uitlaat zetten, zodat er iets meer pit inzit en een mooiere sound ?

Heeft er iemand hier dat al gedaan ? Gewoon de originele uitlaat er af halen, en vervangen ; of moet er dan ook aan de motor zelf iets veranderd worden ?

Goede of slechte ervaringen met bepaalde uitlaten ?

Moet dit dan een speciale uitlaat zijn ter vervanging van de originele met cat ; of kan eender welke PX150 tuning uitlaat ?

Alvast BEDANKT voor jullie advies.

Kurt

Link naar reactie

Dat is om te zorgen dat er wat verse lucht bij je uitlaatgassen komen zodat die weer wat schoner lijken voor de meetapparatuur.

Heb het zelf nog nooit verwijderd dus zelf even uitvogelen hoe je dat gat afsluit. (Misschien zo'n afdekkapje die ze ook voor carosseriegaten in auto's gebruiken als de antenne verwijderd is?)

Link naar reactie

Ik heb ook die uitlaat met katalysator eraf gehaald op een PX150. Leek eerst ingewikkeld met die extra luchtfilter erbij, wist niet wat daarmee aan te vangen. Maar het is heel simpel. Gewoon heel het boeltje eraf monteren. Als je het budgettair wil houden: Steek er een Sito PLUS onder (uiteindelijk hetzelfde model als de originele die erop steekt, maar zonder die extra luchtfilter), je zal meteen het verschil merken! Sito Plus kost niet zo veel. Voor een 150 hoef je niet meteen de sproeiers aan te passen, voor een 125 best wel.

Link naar reactie

MOD66 : sitoplus op PX150 (ex catalyzed), zeker dat je geen andere sproeier moet monteren ? Wat raad je aan ? Ooit wil ik wel eens die cat erafhalen en wil voorbereid zijn. Sproeier vervangen is kinderspel, maar de juiste sproeier kennen is iets anders. Daarom mijn vraag. Thx !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...