Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Creatie van een primavera


Costes

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik denk er aan om mijn 50cc vespa te laten reviseren, ook nieuwe koppelings platen en zo.

Maar ... lang zal het niet meer duren voor ik 18 ben en zou ik graag wat sneller kunnen rijden.

Toen viel het me in dat een 50 N hetzelfde frame heeft als een primavera 125 (dat dacht ik toch).

Nou vraag ik me af als het gaat om later, na de revisie, van mijn 50cc een 125cc te maken.

Zou dat lukken zonder een nieuw motorblok te moeten kopen?

En als het lukt, moet ik dan veel veranderen zoals ook nieuwe koppeling of enkel nieuw cilinder en cilinderkop en een beetje uitboren?

Dankje...

Link naar reactie

Niet helemaal onmogelijk. Eerst in Duitsland invoeren als 125cc (bijv. via een goede bekende) en dan terug in Belgiƫ als 125cc. Zo lukt het in NL in ieder geval om een PK50 als PK125 ingeschreven te krijgen. Wel ietwat omslachtig.

Link naar reactie
En technisch gezien, zou dat lukken?

Jahoor, ervanuitgaande dat je een goed 50cc blok hebt (4 versnellingen) moet je er een andere overbrenging in zetten, andere cilinder+kop+cilinderbouten+koelkap, andere krukas en andere carb+aanzuigbuis. Carters en versnellingsbak zijn gelijk en koppeling kun je ook gewoon weer gebruiken.

Link naar reactie

het geld dat ge in heel dit project gaat steken gaat u meer kosten dan de 50 cc verkopen als hij in goede staat is en gereviseerd krijg je dit wel verkocht voor een goede prijs en van dit geld of mits een kleine opleg die je anders aan de veranderingen zou doen gewoon een 125 cc kopen en je hebt geen gezever of last

grtz sidvespa

Link naar reactie

stel dat je het gewoon toch langs de moeilijke weg wilt doen

dan moet je rekening houden met het volgende

je 50 cc carter is te gebruiken

maar je hebt dan wel een andere "lange slag" 125 cc krukas nodig

nieuwe lange tapeinden ,een 125 cilinder of /

een andere primair

en bij revisie heb je eigenlijk dan ook meteen nwe: pakkingen /keeringen/lagers/koppl,platen enz nodig

(en alles wat ik evt hier verder nog vergeet)

dan heb je wel een heel snel blok onder een 50 cc frame

maar krijg je deze inderdaad legaal op de weg (als nederlander kan ik je daar geen antwoord op geven ?!?!)

dan heb je behoorlijk veel moeite genomen en veel kosten gehad ,maar of iemand dan snel die vespa zal kopen?

ik weet nu dat een klasse B niet harder mag dan 40 km/u en dat anders de boel inbeslag genomen word of erger :-(

of je moet met frame nr's gaan rommellen ,maar de flikken zijn ook niet gek

dus de keuze is aan jou

groetjes philip

ps:onmogelijk is het niet ,technisch gezien

Link naar reactie

Mja,

het zou mooi zijn om een 125 blok gehad te hebben, maar als ik dit allemaal lees...

Ik denk dat ik op het gemak deze winter mijn blokje ga reviseren (waardoor ik normaal als sneller zal kunnen rijden)

en alles zo laten zoals het is. 50cc is zo erg nog niet...

Wie weet koop ik later dan toch nog een moto vespa.

Bedankt allesinds.

Costes

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...