Costes Geplaatst: 19 september 2006 Delen Geplaatst: 19 september 2006 Hallo, Ik denk er aan om mijn 50cc vespa te laten reviseren, ook nieuwe koppelings platen en zo. Maar ... lang zal het niet meer duren voor ik 18 ben en zou ik graag wat sneller kunnen rijden. Toen viel het me in dat een 50 N hetzelfde frame heeft als een primavera 125 (dat dacht ik toch). Nou vraag ik me af als het gaat om later, na de revisie, van mijn 50cc een 125cc te maken. Zou dat lukken zonder een nieuw motorblok te moeten kopen? En als het lukt, moet ik dan veel veranderen zoals ook nieuwe koppeling of enkel nieuw cilinder en cilinderkop en een beetje uitboren? Dankje... Link naar reactie
Iso Geerto Geplaatst: 19 september 2006 Delen Geplaatst: 19 september 2006 Ook als alles zou lukken denk ik niet dat het kan om deze scooter in te schrijven als een 125cc. Link naar reactie
VNB7 Geplaatst: 19 september 2006 Delen Geplaatst: 19 september 2006 Ook als alles zou lukken denk ik niet dat het kan om deze scooter in te schrijven als een 125cc. Zeg maar onmogelijk... Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 20 september 2006 Delen Geplaatst: 20 september 2006 Niet helemaal onmogelijk. Eerst in Duitsland invoeren als 125cc (bijv. via een goede bekende) en dan terug in Belgiƫ als 125cc. Zo lukt het in NL in ieder geval om een PK50 als PK125 ingeschreven te krijgen. Wel ietwat omslachtig. Link naar reactie
Costes Geplaatst: 20 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2006 Is dat dan zo moeilijk om dat papier werk in orde te krijgen? en als ik er bijvoorbeeld 80cc van maak, is dat even moeilijk, het papierwerk? Je ziet toch vaak van die rot daxen die origineel 50cc waren maar die nu motodaxen geworden zijn... En technisch gezien, zou dat lukken? Link naar reactie
piejay Geplaatst: 20 september 2006 Delen Geplaatst: 20 september 2006 Volgens mij moet je voor die "rot" daxen wel een motoframe kopen. En dan kan je van je 50cc op een legale manier een motodax maken. Greetz Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 20 september 2006 Delen Geplaatst: 20 september 2006 En technisch gezien, zou dat lukken? Jahoor, ervanuitgaande dat je een goed 50cc blok hebt (4 versnellingen) moet je er een andere overbrenging in zetten, andere cilinder+kop+cilinderbouten+koelkap, andere krukas en andere carb+aanzuigbuis. Carters en versnellingsbak zijn gelijk en koppeling kun je ook gewoon weer gebruiken. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 20 september 2006 Delen Geplaatst: 20 september 2006 het geld dat ge in heel dit project gaat steken gaat u meer kosten dan de 50 cc verkopen als hij in goede staat is en gereviseerd krijg je dit wel verkocht voor een goede prijs en van dit geld of mits een kleine opleg die je anders aan de veranderingen zou doen gewoon een 125 cc kopen en je hebt geen gezever of last grtz sidvespa Link naar reactie
el diablo Geplaatst: 20 september 2006 Delen Geplaatst: 20 september 2006 stel dat je het gewoon toch langs de moeilijke weg wilt doen dan moet je rekening houden met het volgende je 50 cc carter is te gebruiken maar je hebt dan wel een andere "lange slag" 125 cc krukas nodig nieuwe lange tapeinden ,een 125 cilinder of / een andere primair en bij revisie heb je eigenlijk dan ook meteen nwe: pakkingen /keeringen/lagers/koppl,platen enz nodig (en alles wat ik evt hier verder nog vergeet) dan heb je wel een heel snel blok onder een 50 cc frame maar krijg je deze inderdaad legaal op de weg (als nederlander kan ik je daar geen antwoord op geven ?!?!) dan heb je behoorlijk veel moeite genomen en veel kosten gehad ,maar of iemand dan snel die vespa zal kopen? ik weet nu dat een klasse B niet harder mag dan 40 km/u en dat anders de boel inbeslag genomen word of erger :-( of je moet met frame nr's gaan rommellen ,maar de flikken zijn ook niet gek dus de keuze is aan jou groetjes philip ps:onmogelijk is het niet ,technisch gezien Link naar reactie
Costes Geplaatst: 21 september 2006 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2006 Mja, het zou mooi zijn om een 125 blok gehad te hebben, maar als ik dit allemaal lees... Ik denk dat ik op het gemak deze winter mijn blokje ga reviseren (waardoor ik normaal als sneller zal kunnen rijden) en alles zo laten zoals het is. 50cc is zo erg nog niet... Wie weet koop ik later dan toch nog een moto vespa. Bedankt allesinds. Costes Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.