Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Benzine lekt


jef

Aanbevolen berichten

Vorige zondag een uitgebreide rit met de Vespa gedaan, ook flink doorgegeven.

Gisteren kom ik laat van het werk thuis en heel mijn huis ruikt naar de benzine...

Vlak onder het blok ligt een plas met olie en benzine (die laatste grotendeels al verdampt).

Daarnet van stal gehaald en hij startte nog, zij het met meer rook dan normaal. Voor de rest draait de motor zoals gewoonlijk en bollen gaat ook nog.

Wat kan het probleem zijn? Vooral dat het olie én naft is baart me zorgen...

Voor zondag lekte hij af en toe een beetje olie, maar niet meer dan een paar druppels.

Okee, echt gedetailleerd is het niet (ik kan niet goed zien vanwaar de lek komt) maar misschien is dit een gekend euvel of zo?

Vespa is een PX125E van '83.

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Met zo'n dingen moet je toch oppassen.Gas is samendrukbaar, vloeistof niet.Bij een overvloedige hoeveelheid (onverdampte)benzine in de verbrandingkamer kan je bij het starten of ingang kicken serieuse kosten hebben.

Zal waarschijnlijk je vlotternaald zijn.

Veel succes

Link naar reactie

Hoi,

heb recent net hetzelfde aan de hand gehad. Vermoedelijk zitten er wat verduurde rubbers die de boosdoener zijn. Ik liet ze zonder veel problemen vervangen.

Tot net voor de vervanging loste ik het op door de laatste km mijn benzinekraan al dicht te draaien, dan drupte ie bijna niks meer. Het is gewoon tweetakt brandstof dat je verliest.

Leg er eens een stuk karton onder, dan weet je precies van waar het komt.

Niet iets om lang mee blijven rond te rijden, maar dramatisch evenmin, behalve de stank dan.

Greetz

Link naar reactie

Mijn gas bleef regelmatig hangen tijdens de rit zondag (en daarvoor ook al eens). Misschien duidt dit ook op een kapotte vlotternaald?

Kan dat door een leek gemaakt worden, kan je daar gemakkelijk aan? Dan kan ik me er morgen eens op toeleggen.

Link naar reactie

Ik heb ook zo iets tegen gekomen. Mijn gas bleef ook hangen. Gasschuif gedemonteerd en waar ze sleepte met licht schuurpapier opgeschuurt zo dat er ze vlot in en uitging alles gemonteerd en probleem opgelost.

Groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...