Ga naar inhoud
Vespaforum.be

kickstart


Nicky

Aanbevolen berichten

Heb een Vespa PK50XL, bouwjaar moet ik nog zien te achterhalen (85-90).

Nu stelt zich soms het volgende probleem, als ik hem wil starten, dus kicken, blijft de kickstarter op zijn laagste punt hangen en geeft deze een ratelend geluid weer.

Ik moet hem terug ophalen met mijn voet vooraleer dit voorbij is.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan verhelpen.

Ben trouwens nog steeds op zoek naar een werkplaatshandboek om er zelf wat aan te werken, als iemand iets weet mag hij het mij altijd mededelen.

Alvast bedankt

Link naar reactie

Beste Nicky,

Ik werk geregeld aan Vespa's en ik weet wat het probleem is met je kickstart.

In tegenstelling tot wat anderen beweren zit er geen veer in de kickstart, maar draait deze om een as, waar een gleuf inzit. Door de kickstart zit een M8 bout, maar wanneer de bout de gleuf in de as te diep uitholt, kan hij de as niet meer laten meedraaien.

Het enige wat je daaraan kan doen, is de gleuf uitfrasen tot een M10 en de kickstart mee uitboren naar M10. Zo kan hij terug normaal op en neer gaan.

Vriendelijke groeten,

Guy De Keulenaer

Garagist

Link naar reactie
Ik werk geregeld aan Vespa's en ik weet wat het probleem is met je kickstart. In tegenstelling tot wat anderen beweren zit er geen veer in de kickstart,

Guy, als je veel aan vespa's werkt, wordt het hoog tijd dat je eens een kickstarter demonteert... Natuurlijk zit er wel een veer in. Of denk je dat die as door de één of andere bizarre magische kracht wordt teruggedraaid?

@Nicky, dat spel ziet er zo uit. Terug te vinden voor jouw type vespa op sip-scootershop onder artikelnr. 78478000. Kost nog geen 3€. Ik zou je toch willen aanraden eerst die piste na te kijken vooraleer je de boel begint uit te frezen en misschien definitief beschadigt ...

00006790_002.jpg

Link naar reactie

Allen bedankt, ik ga het zeker eens bekijken vanaf het ogenblik dat ik een werkplaatshandboek heb gevonden.

Nu stelde zich ondertussen het volgende probleem, wanneer ik wou kicken had ik totaal geen weerstand ! Ik heb dit tot 4x toe herhaald en 4x geen weerstand dus geen start, heb hem dan maar in de gang gelopen een stukje gereden, stil gelegd en opnieuw geprobeerd, toen lukte het raar maar waar wel om hem te starten door te kicken.

Zou dit ook met de veer te maken hebben of misschien de speling.

Link naar reactie

Nee heb er nog niet veel aan gedaan tot nu toe, enkel de carburateur gekuist en de voetrem gemaakt, deze zat volledig vast.

Ga eendaags de olie in de versnellingsbak verversen. Heb al gezien dat er onderaan een schroefje is waar ik de olie kan aflaten maar via waar moet ik deze dan bijvullen?

Ik heb via deze site al gevonden dat er SAE30 in moet dus deze ga ik eendaags kopen, heeft iemand een idee hoeveel er in moet ?

Is er nog iets dat ik moet nazien alvorens ermee te rijden?

Het is mijn eerste Vespa en ik ken er nog niet zo veel van, sorry als dit domme vragen zijn.

Link naar reactie

Zo heb vandaag SAE30 olie gekocht, staat wel 4 takt op aan de voorzijde maar hoef ik geen rekening mee te houden zeker ?!

Dien ik de motor in zijn geheel te demonteren alvorens de olie van de versnellingsbak te kunnen bijvullen? Ik vermoed van niet maar ik vraag het maar omdat ik de opening nog niet gezien heb. Moet ik deze bovenaan/op de motor zoeken of waar ergens?

Link naar reactie

Nicky,

iets boven de vijs om uw olie der uit te laten lopen, zit een schroefje met het opschrift "olio" volgens mij is dat uw vulgat. Er kan in totaal een 250g in. Ik raad je wel aan om met warme motor de olie er eerst af te laten, bijvullen, uw motor laten draaien, weer de olie eraf (zo kuis je dat daar even) en dit te herhalen tot de olie er proper uitkomt.

correct me if i'm wrong maar zo heb ik het toch gelezen op http://vespamaintenance.com/

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...